Cykling på Discovery nyss

Fozz

Ny medlem
Råkade av misstag zappa förbi Discovery Channel och vad får man se, ett help program enbart om cykling.
Hastighets rekord, Downhill, Tour de France, Trial... Dom tog upp lite om det mesta.
Troligtvis så kommer det i repris, så håll ögonen öppna.
Extrema Maskiner - Trampkraft hetter det.

Om ni vill se grym MTB så kolla in Extreme Sports!!!
Skaffa den om ni inte har den!!! Helt grymt cykling, och inte sällan heller!!!

Ni som har den kanalen vet nog vad jag snackar om ;)

Mor & far har den, men far är helt inkompetent på att sköta videon så de band jag fått hittills har alltid innehållet något annat :)

Den dagen jag blir erbjuden Discovery och Extreme Sports billigt får jag nog svårt att tacka nej. Till dess täcker SVT1, SVT2 & TV4 mina ringa TV-behov. Vem hinner se på TV när Happy går jämt? ;)

Lonewolf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det måste jag kolla på, vilken tur att man har
> Discovery :-)
>
> Bosse
>
> Kör så det ryker.

Du har inte lust att spela in åt en stackare utan kabel...

Discovery är en fantastisk kanal. Finns dock lågvattenmärken som dokumentärer om militärfordon där filmmaterialet utgörs av en stridsvagn som böljar fram över ett gyttjigt fält en disig dag i november 1982 och speakern är en sömnig engelsman som inte fått sitt eftermiddagste. Har man problem att somna är detta en garanterad bot.

xc-mankan skrev:
Du har inte lust att spela in åt en stackare utan kabel...

Det skulle jag gärna gjort, men jag är tvungen att välja mellan kabel tv (Boxer) eller videon så jag kan inte spela in från kabel programmen :-(

Vet inte om det är jag som är oteknisk eller vad det är men jag fick det inte att funka vilket retar mig, för det finns en scart kontakt till på boxen men när jag kopplar ihop video/box/tv då funkar det inte, men tar jag bort videon så funkar det :-((

Någon som är kunnig på sånt här som har några tips??

Bosse

Boxen kopplas in i videon som kopplas in i TVn.

Eventuellt måste du ha videon igång för att det ska funka.

Är det två utgångar på boxen? Isf. kanske du kan koppla den till både TVn och Videon

Antenn -> Box -> Video -> TV

eller
                  -> Video
Antenn -> Box -> |    I
                  -> TV

Tobbe.

Tack för tipset ska kolla det, var tyvärr tvungen att göra en snabbutryckning efter att jag skrev mitt inlägg och hann hem med bara 5 min marginal så jag hade ingen möjlighet att koppla om då, sorry xc-mankan.

Men visst var det ett spännande program, och många vildingar på två hjul ;-)

Mest galet var nog "alpracet" såg fullständigt livsfarligt ut, men dem sa inget om några dödsfall så det gick väl bra.

Bosse, med påfylld inspiration

Alpracet såg grymt kul ut. Det var sjyst halt på sina ställen såg det ut som.

Annars var det kul med c-dale cyklarna som exempel på det värsta som gick att få tag på i cykelväg "and one of these bikes can cost up to 20 000 dollars"

Tillbaka
Topp