cykling på Järvafältet ?

dans

Aktiv medlem
cykling på Järvafältet ?
Ska hem till påsk (o sommar) och behöver tips på bra stråk att cykla på Järvafältet, vägar, stigar etc... bor i Sollentuna så bra att utgå från det hållet. Har åkt runt på en del av vägarna där tidigare, så jag fattar nog det mesta om dessa används som "referenser". tack tack.... Per D

cykling på Järvafältet ?
Om du cyklar några km åt söder genom Hellenelund och Kista industriområde så kommer du till Ursvik och NICK spåret. Ungefär vid den röda pilen på kartan korsar spåret vägen, hyfsat enkelt att se, uppmärkt med blå/vita skyltar.
karta.JPG ht=471

//j

cykling på Järvafältet ?
Per, det var byte vill jag lova! Sollentuna mot Sri Lanka.

Det är ju bara ut och köra på Järvafältet. Det kryllar ju av grusvägar och bra stigar och så länge Du inte cyklar över eller under någonting som är tvåfiligt så har Du ju flera kvadratkilometer att köra på.

NORR

Rotebroleden

/|\
                   |
                   |

E18 <---      Järvafältet      ---> E4

|
                   |
                  \|/

Jakobsberg - Kista

Vi har kört lite torsdagsturer på Järva under somrarna och jag hänger gärna på i sommar.

cykling på Järvafältet ?
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Per, det var byte vill jag lova! Sollentuna mot
> Sri Lanka.

Ingen fara, det är bara ett tillfälligt besök i Sverige....här är bra cykelväder året runt, fattar inte riktigt alla trådar om vinterpendling ;-))

Och stort tack jesperC för kartan med NICK-spåret, perfekt att kunna haka på ett sånt spår.
Minns att jag o en kompis för evigheter sen (var då ca 11-12 år) åkte skidor i Sollentuna på Järvafältet, och kom totalt vilse, det blev kolmörkt, och vi hamnade till slut just i Ursvik lagom spaka, hungriga o möra. Komisens farsa fick hämta med Duetten. Men vi tyckte nog vi gjort något i stil med överlevnadsexpedition genom Sibirien....

Per D

Tillbaka
Topp