Cykling på kanarieöarna !!!

Koiravuoren

Medlem
Hej..
Tänkte åka och cykla på kanariöarna nämligen på playa del ingles två första veckorna i januari 2012.. Hyr cykel(racer) där på free-motion..
ÄR det nån fler svensk som är i grannskapet och cyklar då, vore roligt med svenskt sällskap nån dag.

Du kommer garanterat hitta någon att cykla med, från Playa Ingles eller Puertorico (någon mil till västerut) går det massvis med fina stigningar, eller rakt norrut och sen högervarv via Santa Lucia och sen ner mot kusten och västvart tillbaks till Playa Ingles. Dessutom organiserar free-motion turer med guidening :-) T

Det kommer arbeta minst två svenska cyklister på Free Motion, kolla om de vill hänga med på en runda!

Koiravuoren skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej..
> Tänkte åka och cykla på kanariöarna nämligen
> på playa del ingles två första veckorna i
> januari 2012.. Hyr cykel(racer) där på
> free-motion..
> ÄR det nån fler svensk som är i grannskapet och
> cyklar då, vore roligt med svenskt sällskap nån
> dag.

Jag och min bror är i playa del ingles från 8 jan och två veckor framåt.

Vi var där även i januari i år och det var grymt. Rapport kan läsa här: http://jocke-blogg.blogspot.com/search/label/gran canaria

Jag kommer att vara där första veckan och har tänkt mig en runda åtminstone (ta i trä). Free motion är det som gäller i så fall.

Jag åker ner till Puerto Rico 14/12 och stannar två veckor. Önskar gärna träningssällskap om det är någon mer som tänker åka ned och över jul.

Jag åker ner den 6 januari och bor i Playa de Cura 2 veckor. Tar med cykel och kommer ta mig upp i bergen nästan varje dag.
Jocke, då kanske vi ses igen i Soria-stigningen och tar en fika där uppe som förra året.

Nån som vet var det är lättast att få tag i en lämplig karta för cykling på Gran Canaria? Åker ner den 26/12 och stannar en vecka. Bor strax utanför Puerto Rico o vi har crosshojarna med ner - allt för att kunna kombinera lite terräng och väg.

anki skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som vet var det är lättast att få tag i en
> lämplig karta för cykling på Gran Canaria?
> Åker ner den 26/12 och stannar en vecka. Bor
> strax utanför Puerto Rico o vi har crosshojarna
> med ner - allt för att kunna kombinera lite
> terräng och väg.
Michelin har en fin karta med Gran Canaria i A4 storlek, viker man den 2 gånger blir den perfekt i ryggfickan och enda kan man få med alla cykelbara vägar. Brukar finnas i dom flesta välsorterade bokhandlarna och vanliga kartbutiker... Annars går den köpa från Michelin :-) T

tjo
jag kommer vara med räser i Playa Del Engles(stavning?) hela vecka 1.
maila på mickestrand@gmail.com om du vill slå följe nån dag

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp