Cykling på Mallorca

JLarsson

Aktiv medlem
Cykling på Mallorca
Jag och min cykel åker ner till Mallorca i slutet av April, dock inte nån organiserad cykelresa. Ska försöka cykla själv med utgångspunkt från Andraitx. Alla länkar och turtips mottages tacksamt. Har läst senaste numret av Cykla som har lite information, men man kan ju aldrig få för lite...

Cykling på Mallorca
Jag köpte en karta över Mallorca på Kartbutiken, det går att planera ganska mycket utifrån den eftersom man ser alla serpentingvägar, lutningar på backar och vilka vägar som är avstängda för biltrafik.

Cykling på Mallorca
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det bästa vore nog att bjuda med en kort, rakad,
> pappaledig cykelguide..

Du har clearat detta med FruMollo också antar jag?

Cykling på Mallorca
bigmollo skrev:

Ähh lägg av, inte är du pappaledig i April heller är nog bara som du önskar för då är våren här och fy va mysigt det ska vara att vara ledig hela dagarna ;)

Cykling på Mallorca
bigmollo skrev:

Själv hade jag ju tagit en kort, rakad, mammaledig cykelguide. (Om pappa själv får välja)

/ X

Cykling på Mallorca
Fan Jocke trodde du hittade på Mallis vid det här laget, var ju många år sen jag såg dig med en turistkarta med bara stora symboler på och försökte orientera dig.=)

Fast nytt utgångsläge detta år kanske, ha så kul i alla fall!

Senast redigerad av en moderator:
Cykling på Mallorca
Måste säga att jag föredrar port de valdemosa framför sa calobra, minst lika vackert, inte exploaterat och nästan inga turister.
Bussar kommer inte ner dit helt enkelt.

Bilagor

• port de valdemosa.JPG
    port de valdemosa.JPG
    59.5 KB · Besök: 57
Cykling på Mallorca
stef skrev:
> Måste säga att jag föredrar port de valdemosa

Tack, nästa gång ska vi göra det ;)

> framför sa calobra,

å andra sidan är sa calobra en klassiker, som man bör ha gjort. Bor man i rätt ände av ön hinner man båda och mer på en vecka.

SaCalobra3.jpg

Sa Calobra

Cykling på Mallorca
fina bilder, nu längtar man tillbaks. Landsvägscykling skapades i såna landskap inte för osopade platta vägar i +2 och snålblåst på Almungevägen=)

Tillbaka
Topp