[Cykling/RR] Sundsvall

erik_f

Ny medlem
[Cykling/RR] Sundsvall
Mattias och jag var ute och tog en tur idag. Vi körde från norra - hoppstigen ut till kolsta och upp till klisstugan, där det blev lite fika och sedan ner till sidsjön och hem. ca 2,5h innan vi jag var hemma det med raster och lite omvägar i stan. Förutom att det var lite snö och blött ned från kliss så var det riktigt bra före idag.

Mattias (Mathew) med sin nya Giant VT
1-1Mattias.jpg

Jag och Min Giant AC
1-2Erik.jpg

Bästa biten på hela turen från kolsta och upp till klisstigen. =)
1-3KlissGrus.jpg

Äntligen uppe...
1-4KlissStugan.jpg

Hur ser det ut för er andra har ni kommit igång med cyklingen? Det kanske är dags för en större tur snart?

[Cykling/RR] Sundsvall
En klassiker! Saknar klättringen upp från Kolsta,
eller rättare sagt belöningen efter att ha klättrat upp hela kliss. :D

Kanske en tur i slutet av Maj? Jag har hört rykten om att det ska finnas nya ramar i stan nu, läge att öppna plånkan.

[Cykling/RR] Sundsvall
Såg härligt ut.
Själv tog jag en sväng vid södra berget i söndags, jag tror att jag cyklade på mtb-slingan men cyklade lite fel.... Jag körde nämligen en slinga som var 700m iof var det bra nybörjar träning att cykla den ett antal varv då det både var uppför och nedför samt lite snö i spåret.

[Cykling/RR] Sundsvall
Ahh, det känns som jag har blåmärken efter nya sadeln.. hmm inge bra alls..
Hoppas att man vänjer sig vid sadeln bara, annars får jag nog byta :(

Senast redigerad av en moderator:
[Cykling/RR] Sundsvall
Härligt med lite inspirerande bilder från kliss :)
Har mest kört racer men några pass i skogen har man hunnit med..tänkte prova Klippstugan nån dag!
Är det någon som har vart dit nyligen ? Det borde väl ha torkat upp nu i sommarvärmen :)

[Cykling/RR] Sundsvall
HenrikÅ (fd Överste Sponz) skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt med lite inspirerande bilder från kliss
> :)
> Har mest kört racer men några pass i skogen har
> man hunnit med..tänkte prova Klippstugan nån dag!
> Är det någon som har vart dit nyligen ? Det borde
> väl ha torkat upp nu i sommarvärmen :)

Hmm, vart ligger Klippstugan??

[Cykling/RR] Sundsvall
Är det någon som vet om det går att cykla till Svanängstugan? Jag har bara varit där på vintern. (Bla. spårade jag upp i knädjup snös från medskogsbron i vintras...)

[Cykling/RR] Sundsvall
Klippstugan, jahaja den har jag åkt skidor till en gång.. den skulle jag vilja testa någon gång.

Loranga:
Ja, Svanängsstugan går att cykla till. Det finns tre vägar att välja på.
1. Du tar skidspåret från medskogsbron till stugan, mycket blött och 2 eller 3 myrar så var beredd på blöta.
2. Du tar mittnordenleden från Matfors-hållet (Långsjön) och svänger upp vänster mot stugan på en stor traktorväg efter Håltjärnen. Den är helt okej, en myr på vägen som är ganska torr och cykelbar på sommaren.
3. Du börjar i Svanäng/Klingsta och cyklar upp på vägen hela vägen upp. den vägen gjorde dem för lastbilarna som avverkat där uppe. Längst upp mot stugan är vägen väldigt gropig och stenig och stökig för att vara väg. förra året väldigt igenväxt också. Rolig utförslöpa med stök och mycket fart.

Sen går det väl att köra från Kolsta tror jag för det går ju skidspår dit, men det har jag aldrig testat.

Ett turtips vore kanske att köra upp till Svanängsstugan för att testa (vet inte vilken väg som är lämplig) och sen ned mot Håltjärnen och mittnordenleden mot matfors. Du kommer fram vid Långsjön och ner till den sjön är det en lång roligt kurvig och stökig utförslöpa Där man kan satsa gärnet. Grymt kul!

Senast redigerad av en moderator:
[Cykling/RR] Sundsvall
mk04 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske en tur i slutet av Maj?

Kanske det jag ska bort under kristihimmelsfärd men annars så går det bra.
Hur ofta är du i sundsvall nu?

Tillbaka
Topp