Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inget som skall tystas ned eller viftas bort.Taxi har inget att göra, men Mathem.se o andra hemleverantörer har flera dagars väntetid. Då kan väl taxi hjälpa till med hemkörningarna.
Sedär!! Först släpps nya DOOM och nu detta!!! Måste vara min "lucky day"!!! :D :D :D![]()
Eurovision song contest ställs in
Efter många krismöten, spekulationer och oro stod det under onsdagen klart att årets upplaga av Eurovision song contest ställs in. – Med tanke på omständigheterna är det ett förståeligt och klokt beslut, säger Christer Björkman, Sveriges delegationschef i Eurovision song contest, till...www.svt.se
Men innan pandemin så var det tidningsrubriker om att säga upp vårdpersonal. Så frågan är om det finns något behov när utbildningen är klar?saxat från omni. kreativt och bra:)
.
SAS-permitterade kan skolas om till vårdpersonal
SAS-anställda som på grund av flygbolagets neddragning tvingats permitteras kan få jobb inom vården, skriver Expressen.
Det är utbildningsföretaget Novare som tillsammans med Sophiahemmet Högskola erbjudit personalen en vårdutbildning. Erbjudandet har gått ut till 1100 anställda och hittills har 100 personer anmält sitt intresse.
– Det känns helt fantastiskt. Jag har jobbat med det här i 24 timmar och att vi i detta mörker kan se ett litet ljus av att vi gör någonting handlingskraftigt och bra, det känns underbart, säger Fredrik Hilleson, vd på utbildningsföretaget till tidningen.
...och i Göteborg så öppnar Poppels Öl och Mat ikväll! Är visst fullbokat
en klar poäng:) men ingen tror att varslen handlar om något annat än att flytta den ändå nödvändiga verksamheten till mer effektiva utförare. t ex sådana som inte läst boken 'tusen sätt att skjuta upp en operation'.Men innan pandemin så var det tidningsrubriker om att säga upp vårdpersonal. Så frågan är om det finns något behov när utbildningen är klar?
samma här, nästan så jag funderar på att ta motsvarande cykeltur varje dag ändå, bara för att hålla igång. Det här sabbar ju års-odometern.Vi är tvungna att jobba hemifrån, så på min avdelning har cykelpendlingen gått ned till 0...
Verkar inte lika kategoriskt nej vad gäller uppskjutande: https://www.svt.se/sport/tokyo-2020/uppgifter-os-planerar-skjuta-uppFast det är ju bara uppskjutet vilket innebär ett års ytterligare uppsnack.
Lite konstigt att de inte skjutit upp OS ännu.
Man glömmer fort också...Jag misstänker att fungerande sjukvård kommer ha lite högre prio politiskt sett när det här väl är över.
IN till jobbet ska det vara ?Jodå ....Imorgon är det inte till kontoret igen.
Servat packcykel så de blir najs ?
När det omedelbara dödshotet är borta återgår allt till sitt (ideologiska) normaltillstånd igen.Man glömmer fort också...
Precis. Det är som bortblåst då. Ingen vill längre betala mer skatt för bättre sjukvård osv.När det omedelbara dödshotet är borta återgår allt till sitt (ideologiska) normaltillstånd igen.
Precis. Det är som bortblåst då. Ingen vill längre betala mer skatt för bättre sjukvård osv.
Ansvariga myndigheter bestämmer inte deras egna budgetar. De underfinansierade områdena har ju inte själva bett om nedskärningarna. Sjukvården har ju larmat i flera år utan att få mer resurser. Höjd (eller sänkt) skatt är inte en universallösning. Skatterna betalade tex för den krisberedskap vi hade tidigare. Den ansågs inte vara viktig nog och prioriterades bort (håller med om att resurserna ska användas på ett bra sätt). Så, då återstår att göra en avvägning om vad som är viktigt nog. Lärdomar och kunskap är en sak (det finns kunskap), de måste finansieras också.Jag tror ändå det kan finnas en möjlighet att ansvariga myndigheter drar lärdomar av detta. Sen är ju inte höjd skatt universallösningen på alla problem vi har i Sverige , man måste ju använda de resurser man har på ett bra sätt också och där tror jag att det är möjligt att coronakrisen kan hjälpa till att få flera till insikt.
Sverige lägger säkert mer pengar på vård än Italien. Vad bevisar det? Att de har tillräckligt med pengar?Nä, men nu var det just det. Tror du Italien har högre budget per capita?
Jag skrev till Snuten att kunskap och lärdomar finns hos myndigheterna, men att de inte har pengar att omsätta deras kunskap och lärdomar i nåt praktiskt. Jag tog den gamla krisberedskapen som exempel. Vem och varför prioriterades den bort? Vilka lärdomar kommer myndigheterna praktiskt att kunna dra? Du svarade inte på det (resonemang som Snuten startade och som jag följde upp) utan tog upp Italien istället.Du får lägga ner nu. Gör en ansats att diskutera det snuten tog upp eller låt bli att svara.
Det ÄR bra att det finns verktyg kvar i verktygslådan.var fanns de GODA nyheterna i denna diskussion;)?
en god nyhet från igår var iaf att tegnell såg nöjd ut med att belastningen för sjukvården fortfarande var acceptabel, och att nya åtgärder kunde anstå.
Snutens inlägg #69 var det goda, det kunde ha fått stanna där men nån skulle nödvändigtvis börja tjafsa.var fanns de GODA nyheterna i denna diskussion;)?
en god nyhet från igår var iaf att tegnell såg nöjd ut med att belastningen för sjukvården fortfarande var acceptabel, och att nya åtgärder kunde anstå.
Vi ställer om klockan till sommartid natten till söndag.
Högst cykelrelsterat då det blir lättare att cykla i dagsljus på em/kväll för oss som fortfarande måste inställa oss fysiskt på jobbet.1. Orelaterat Corona
2. Det är väl inget bra med att ställa om klockorna till sommartid? Håller vi oss på normaltid så blir det bra.