Cyklist, en definition

Cyklist, en definition
Såhär ser alla riktiga cyklister ut!

Bilagor

• DSC00653.jpg
    DSC00653.jpg
    55.5 KB · Besök: 20
Cyklist, en definition
heffa1 skrev:
-------------------------------------------------------
> För mig är det när man
> aktivt tävlar i cykling.

Fan vad skönt, då slipper jag den stämpeln. Slippa förknippas med alla pulsklockesvetton iförda helkroppskondomer och med EPO-sprutorna hängandes ur armarna. Fyfan vad gött.

;)

Cyklist, en definition
heffa1 skrev:
> För mig är det när man
> aktivt tävlar i cykling.

Kan man var inaktiv och tävla? Det låter bra. Jag gillar att vinna men det verkar för jobbigt det där med att man måste aktivera sig.

Cyklist, en definition
castrello skrev:
> Känns som om Ville, JT och Plumse i alla fall
> visat på hurudan en Happyit är.

Är det så illa? =/

Cyklist, en definition
Cyklist är man när man inte längre behöver ställa sig frågan "Är jag cyklist ?", utan man instinktivt identifierar sig själv med termen cyklist.

Det handlar väl inte om timmar eller årtal i sadeln, x antal tävlingar under bältet eller bonuspoängnivån på den lokala akutmottagningen... Det handlar om när man antingen självmant valt, alternativt omedvetet, glidit över den där gränsen när cykling har gått från sporadiskt intresse till undermedveten livsstil.

Men, det är ju förstås bara min definition - om ni andra vill mäta denna "status" på annat vis, så by all me! :-)

Cyklist, en definition
En cyklist sitter på en cykel, leder han cykeln är han inte längre cyklist.
En bilist kör en bil.

Så ser jag det. Cyklist är för mig bara en benämning på någon som för tillfället cyklar.

Cyklist, en definition
jag är amatör cyklist dvs för hälsans skull samt för att det är kul även om det är jobbigt men vilken tränin är inte jobbig :).

Sedan för att det är den enda motions form/idrott jag kan utöva pga knä besvär var kampsportare tidigare men nu "cyklist" hoppas jag iaf att jag kan kalla mig för ramlat med cykel och gjot mig illa har väl alla upplevt från sin första cykel nånsin hjärskaknigar mm har man haft genom åren.

så kan jag kalla mig cyklist eller måste jag komma med på touren för det 35år gammal? :D

nä ja tror man kan kalla sig cyklist tävlare som motionär cykla lungt and be happy :)

Senast redigerad av en moderator:
Cyklist, en definition
Jag har alltid sett mig som cyklist, vi hade ingen bil när jag var liten å det var cykel, spårvagn, buss, tåg som gällde. Under de åren var cykeln aldrig något annat än ett transportmedel, den tog mig från A till B punkt. Trots mitt teknikintresse så mekade jag ytterst lite med cykeln och var totalt ointresserad av hur cykeln fungerade.

När jag köpte min nya pendlare för ett knappt år sedan gjorde jag som jag brukar göra när jag köper saker numera: sökte på nätet. Jag hittade det här forumet och hittade en värld som jag hade haft framför mina ögon hela livet och på något outgrundligt sätt missat. Nu har jag två cyklar till, räcer och skrotcykel, med funderingar på en XC-mtb. Jag ägnade även halva semestern åt att cykla till Köpenhamn, ~115 mil i lycra.

Är jag fortfarande cyklist? Självklart. Är jag mer cyklist nu än tidigare? Tja...

Cyklist, en definition
"Den enda ism jag bekänner mig till är humanism - och möjligen cyklism" T Danielsson.
Det är väl för övrigt upp till var och en vad man lägger i "cyklist" tycker jag. Jag är nog mer en sån som verkligen gillar att cykla. Men jag ser mig nog bara som cyklist när jag sitter på en cykel. Kanske om jag livnärde mig på att cykla skulle jag kalla mig cyklist så där i största allmänhet. Men det är ju bara som jag ser det och jag kommer aldrig höja på ögonbrynen om någon annan ser det på något annat sätt. /Carl

Tillbaka
Topp