Cyklister till OS

anderski

Aktiv medlem
Cyklister till OS
Från http://www.scf.se/t1.asp?p=40432&x=1&a=123163

Fyra ytterligare klara för OS
SOK beslutade i kväll att ytterligare fyra cyklister är klara för deltagande vid OS i Athen. Det är Magnus Bäckstedt som representerar i tempo- och linjeloppet där han i linjet får sällskap av Marcus Ljungqvist och Thomas Lövkvist. Enda blågula deltagaren i Mountainbike blir Maria Östergren.

Sedan tidigare är Susanne Ljungskog och Madeleine Lindberg klara vilket innebär att Sverige just nu har sex representanter i cykel. Nästa tillfälle då SOK tar ut deltagare blir i slutet av juni och sportchefen Hans Falk har då förhoppningar på kanske två deltagare till.

Cyklister till OS
Blir det ngt av det på tv sen då?
Tycker man bara ser massa tråkgrenar när man väl får för sig att titta på det, de bara springer runt runt runt, ung. som F1 och det är ju inte speciellt givande?

Cyklister till OS
Kul att Östergren kom med! I sydney håll SVT på att växla mellan Damernas MTB och Beachvolleyboll, men med svenskt deltagande kanske de visar hela MTB:n

Cyklister till OS
Förra sommar-OS var hade de ju beachvolley som "pausmusik". När man än slog på TV:n så var det alltid beachvolley. Vinterns motsvarighet heter Curling där matcherna kan vara i oändlighet. Förra gången det var vinter-OS räknade jag ut att de visade svenska curlinglaget ungefär 3 ggr så mycket i rutan som vad de visade fotbollslaget vid VM 94.

Kanske lite OT??

De kommer att visa cyklingen, det brukar de göra.

/Ola

Senast redigerad av en moderator:
Cyklister till OS
Det går att göra ofantligt mycket mer medialt beträffande cykel både på asfalt och i terräng, både globalt (OS, VM osv) och lokalt (lokaltidningar, lokalteve). Finns det någon här på Happy som jobbar med media som nu känner sig manad?

Cyklister till OS
Fredrik Kessiakoff skall också köra MTB i OS så det är inte bar Maria som åker ner. Sverige har fått en extra plats för prestationer gjorda i år och den platsen har gått till Fredrik.

Nu får man väl faktiskt ta och titta lite på OS i alla fall.

Senast redigerad av en moderator:
Cyklister till OS
Sist det var OS fick man inte se så mycket av MTB´n har jag för mig, det var något annat som var viktigar som höll på samtidigt. Får väll hoppas att det blir full täckning nu.

Tillbaka
Topp