Grebbestadsbon
Medlem
Cyletrainer och fri programvara
Jag har beställt en cykeltrainer nu. Det blev en Wahoo KICKR CORE 2. Har "tror jag" fyndat på black week. Har aldrig hållit på med sånt här förr så det kan bli spännande. Som komplement behöver man ju köra nån programvara till denna för att få en roligare träning. Vet att Zwift mm kan göra jobbet. Men jag är inte intresserad av gruppkörning med andra virutuellt utan nu bara få tag på nåt som ger mig vägar på film och som styr motståndet virtuellt när det blir backigt. I mitt funderande på webben ramlade jag på ett fritt projekt som heter "Incyclist" (https://incyclist.com). Blev lite extrasugen på detta eftersom det går att köra på linux. Blir enklare på gammal hårdvaru då man skalar ner operativet. Läste på lite lätt och om jag fattat rätt så skulle man kunna spela in egna filmer med hjälp av en gopro och lägga ihop filmen med en kml-fil. Skulle ge de data man behöver.
Så min undran nu är: nån som vet hur detta kan funka på denna trainer, har nån provat tidigare eller ska man använda nåt annat som funkar bättre. Vill just nu i början inte börja prenumerera på nåt innan jag vet vad jag själv behöver. Eller vet någon nåt annat projekt som funkat fint.
Tack på förhand.
Så min undran nu är: nån som vet hur detta kan funka på denna trainer, har nån provat tidigare eller ska man använda nåt annat som funkar bättre. Vill just nu i början inte börja prenumerera på nåt innan jag vet vad jag själv behöver. Eller vet någon nåt annat projekt som funkat fint.
Tack på förhand.