Då var det klart!

acrid

Ny medlem
Då var det klart!
Tjena alla!

Då står det en Kona Cinder Cone 04a i garaget, med Shimanos M020-SPD pedaler och fixat styre o sadel m.m.

Idag var det meningen att premiärturen skulle tas men kom på att jag inte hade någon hjälm så det blev att införskaffa en Giro först. Can't wait!

Tack för alla tips i den tidigare tråden!

Då var det klart!
AAAaah glömde av det ! =)

Here ya go! Kommer komma fler när jag varit ute på ngra rundor.

En aningen stor bild...

kona04.jpg

Då var det klart!
Hu...reflexerna måste väck, sen ser den klart bättre ut. ;-) Dessutom är det den farliga reflex modellen med mittenfäste du har, den som kan vrida sig och orsaka tvärstopp på hjulet...

/Leo

Då var det klart!
Abolut reflexerna måste bort!
Flög över styret (när jag var tolv och vägde ynka 40 pannor) av en tvärställd reflex i framhjulet! Måste varit någon sovjetvariant eller något ty man tycker att de borde smulas sönder..
Om man absolut vill ha sidoreflexer får man använda sig utav sådan där reflextejp de säljer på Clabbe Olle.

Då var det klart!
Självklart åker reflexerna! =) Ser lite skumt ut med tycker jag.

Angående färgen så är den faktiskt grå med ytterst lite blått i ...så det är nog snarare blixten/ljuset som gör att den ser så blå ut.

Hehe Kinnekulle...ja där finns det bra rundor! Cykla dit en dag o tälta o leva på bär haha...Dit ska det iaf cyklas!

Då var det klart!
Det är nog ingen fara med reflexerna. Om det är samma som på andra Konacyklar så bryts dom av om dom hamnar på tvären. Prova för säkerhets skull. Vrid reflexen och snurra hjulet. Går den sönder så är den säker ;-)

Då var det klart!
Jag vet faktiskt inte...(är nybörjare) men ska ta o kolla upp det, måste ut å köra lite för att justera in den.

Edit: Vid närmare eftertanke så tror jag den ligger runt 87...

Post Ändrad (04-03-19 13:45)

Då var det klart!
Visst blir cykeln finare utan reflexer, helt klart. Men en tanke som slog mej var just det här med reflexer, så gott som alla cykelhandlare sätter fast hjulreflexer men aldrig reflex fram och bak. Varför gör dom inte allt eller inget? Jag menar, har man skippat vissa reflexer, ringklocka osv så är ju cykeln iaf inte laglig så då skulle dom ju lika gärna kunna skippa alla reflexer...

Jeje, fin cykel iaf. blir nog många fina timmar i sommar... :-)

Tillbaka
Topp