däck, grepp, tubeless!
Jag har under ca ett halvårs tid letat däck som passar mig och min åkning. Kört på Conti, Schwalbe och Bontrager. Inte tyckt att jag fått till det där goa greppet innan. Men så fick jag för mig att tubeless, det är min grej! Köpte prylarna och monterade. Kollade mina däck i förrådet och konstaterade att Bontrager x3 fram och x1 bak var den kombon som var i bäst skick och dessutom gillade jag de däcken, båda i team issue. Fick ihop allt på första försöket, grymt! Men det var inte det bästa. Efter mycket läsning här så vågade jag köra på lågt tryck, 1,9 fram och 1,7 bak. Jävlar vilket grepp!!! Håller ni på och nojjar men däck och kör med slangar? Konvertera till slanglöst först, lite meck, lite kladdigt men jäklar var det är värt det! Går du i tankar att konvertera, gör det med en gång, ut och handla prylarna nu och sätt igång!
Har du bontrager fälgar så köp bontrager rim strips och orginalventilerna. Lite dyrare men vansinnigt mycket enklare!
Har du bontrager fälgar så köp bontrager rim strips och orginalventilerna. Lite dyrare men vansinnigt mycket enklare!