Däck i sommar Åre

MangeB

Ny medlem
Däck i sommar Åre
Ska precis beställa lite prylar och tänkte ha ett par fräscha däck till ÅMM

Nån som har tips på ett bra däckval? kör gärna inte större än 2.5 fram och bak får jag inte in så fett.

Kör High Roller 2.5 fram och Minon DHF 2.35 bak just nu.

Nått annat tips på slitdelar som är svår att få tag på under ÅMM veckan?

Däck i sommar Åre
Tjena!

Bromsbelägg.. Inte för att jag fattar varför men det går en jävulsk massa för sörfolket när dom kommer upp.. Jag har hälften kvar av mina och har kört en hel säsong på skutan med dom...

Slang.. Köp med dig massa billig slang, här är den svindyr..

Öl.. Det går åt hiskeliga mängder under Mayhem, flera krogar hade brist och systemet såg ut som ett slagfält.. :P

Däck i sommar Åre
Gazza DHslang kostar 55:- hos Cyclecomponents och bortåt 100:- hos crc! Gå inte på samma nit som jag där.

Tjocka slangar är något jag rekommenderar om du vill köra fullt ut med rätt däckstryck.

Ala däck som kallar sig nåt i stil med DH tror jag funkar, finns inga direkta bottennapp mig veterligen? (förutom Maxxis hockeypuckar dårå) :)

Däck i sommar Åre
Styrlager var det ett jävla gissel att få tag på förra året. Kanske ingen normal slitdel iofs. :P

Bromsbelägg kostar apa däruppe men däcken är billiga.

Highroller ellre Minions i Super Tacky 42a är väl ganska säkra kort.

Maxxpro 60a är det som är puckgummi-edition.

Däck i sommar Åre
Tjena!

HOHOHO...

condom-used.jpg

Däck i sommar Åre
Kneecap: uöh! :P

Grabbar, Mårten, Kneecap, det var en fin trådkapning det här. *skakar hand*. Vi har jobbat som proffs den här gången med. Men vad sägs om att vi ger tillbaks tråden till MangeB nu?

Däck i sommar Åre
Ey ingen som kapar här inte, å det där är fan min jimmy hat! :-)

Men däck är alltså billigt och finns gott om?

jo Gazzza DH slangarna kör jag på, bombproof men väger ett ton.

Vet inte om det blir tåg eller bil än, om det bli bil så är ju bärs inget problem, kommer dock upp den 2:a så då lär systemet väl vara well stocked och se lagom fräsch ut.

Bromsa på mig hade jag väl inte heller tänkt göra, aldrig fel att ha med sig ett par iaf

Däck i sommar Åre
Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> Mårten nu är det väl dags för Happys näst
> vanligaste bild, eller vad säger du?

Däck i sommar Åre
Carl: Nope, Andreas har redigerat bort mig. Jag är ju så att säga ute ur bilden numer. Ersatt av en ny och bättre version tydligen...

Nä, nu går jag och hänger mig i en gammal DH-slang.

MangeB: Javisst, Maxxis-däck tjackar du för 700kr paret på plats. Iaf förra året.

Senast redigerad av en moderator:
Däck i sommar Åre
"Oh when I look back now
That summer seemed to last forever
And if I had the choice
Yeah, I'd always wanna be there
Those were the best days of my life"

Däck i sommar Åre
Sakna åre <3

Nej men jag Skulle nog ha satsat på Maxxis minion front bak och fram, grum kurv kagning. :P

ta med dig en jävla massa lagningslappar så fixar det sig med slangar.

Däck i sommar Åre
Fan vad ni klagar på maxxis 60a. Vet ni hur många åkare som åker på det och INTE skriker skit över hela nätet om att det är omöjligt att åka på, eller för den sakens skull kör jävligt fort på det och tycker det är bra?! Börjar bli lite tjatigt nu, det är ju trots allt bara ni som klagar på det gummit gång på gång.. Rant over.

Tillbaka till tråden : Big Betty håller bara om du ska köra lugnt eller med för mkt tryck, skaffa stålväggat. High rollers, minion DHF eller Kenda Nevegal är säkra kort. Och just det, undvik puckgummit då.

Edit : Jo, och mitt reservdelstips blir växelöra till ramen.

Däck i sommar Åre
Westman: Vi är faktiskt inte ensamma om att ogilla hårt gummi. Men visst, det rullar bättre än dom mjukare blandningarna och på vissa underlag är greppet grymt. Dom torra hällarna på Hällrajd är det helt suveränt med HighRollers 60a på liksom på torra snabba stigar. Det är när det blir lite mer krävande underlag dom mjukare gummiblandingarna helt enkelt är bättre.

Mina halvskumma Scott Nitrous-däck är faktiskt tryggare på blandade underlag än mina HighRollers.

Tipset om växelöra var grymt! Ofta förbisett men ack så jobbigt om det går av.

Kanske kan vara lönt att köpa upp sig på ett par reservekrar också?

Däck i sommar Åre
Jag kommer köra på Highrollers 42a fram och bak, eller jag tror det i alla fall. Ska prova denna uppsättningn en vecka i Frankrike men tror det kommer sitta som en smäck.
Extra bromsbelägg, samt växelöra. Jag tar även med en extra bakväxel då jag har en förmåga att kröa sönder dessa :)

Att bärsen var slut under mayhem veckan var ett bra pris, men precis som MangeB så kommer jag åka dit redan den 2 auhusti, bunkrar nog upp lite extra i alla fall :)

För övrigt Mange så är vi nu åtta stycken i stugan så priset blir 505 per man, så du kommer få 500pix tillbaka av mig när vi kommer upp :)

Däck i sommar Åre
Fässberg skrev:
> Jag kommer köra på Highrollers 42a fram och bak, eller jag tror det i alla fall. Ska prova denna u
...
> För övrigt Mange så är vi nu åtta stycken i stugan så priset blir 505 per man, så du kommer få 500pix > tillbaka av mig när vi kommer upp :)

Sweet de pengarna får gå till nått trevlig ändamål, öl eller gummi? hmmm :-)

-=Team Voltaren=-
Westman skrev:
> Fan vad ni klagar på maxxis 60a. Vet ni hur
...
> Edit : Jo, och mitt reservdelstips blir växelöra
> till ramen.

Har ju inget löstagbart växelöra på min Bullit, får lita på styrkan och tjockleken i materialet :-)

Har kört High Roller 60a och inte direkt varit missnöjd, de hållar ju iaf en evighet.

Däck i sommar Åre
Köpte ett extra växelöra till min hoj för 325 kr, men funderar såhär i efterhand på hur nödvändigt det va med tanke på den extra stödet som sitter på. Lite tryggt att ändå.
Det här borde ju annars vara ett ypperligt sätt att rädda växelörat och döda växeln istället? :

Borde kanske köpt två omgångar bromsbelägg istället...

Däck i sommar Åre
Neo skrev:
> Köpte ett extra växelöra till min hoj för 325
> kr, men funderar såhär i efterhand på hur
> nödvändigt det va med tanke på den extra
> stödet som sitter på. Lite tryggt att ändå.
> Det här borde ju annars vara ett ypperligt sätt
> att rädda växelörat och döda växeln
> istället? :

Jag dödade ett likadant öra OCH bakväxeln förra helgen (utan den där förstärkningsmojängen) och måste skaffa nytt reservöra. Men 325:- för ett växelöra?!? Det är inget annat än horribelt och rent ocker av Specialized och deras handlare. Till min Marin kostade ett öra 100 spänn vilket fortfarande är dyrt för vad det är men i alla fall bättre.

Just det ja, däcken...Highrollers i 40-gummi körde jag ifjol och de var ruskigt bra. Nu rullar jag WTB Timberwolf DH och de har baskemig ännu mer grepp men rullar ruskigt trögt.

Tillbaka
Topp