Däck på lidaloop

Däck på lidaloop
Ähh. Jag tycker inte att det var så farligt. Väldigt lättkörd bana trots att det var blött. Som vanligt hade folk problem så fort det inte var grusväg, men det är ju som det ska.... Hade inte varit nöjd om jag satt dit mina traktordäck nu körde jag på mina racing ralph som funkade ypperligt! /anders

Däck på lidaloop
Det blev blötare än jag räknat med och det bekräftade tyvärr vad jag redan visste: Conti. Exploerer suger i blöta, Inget grepp på rötter och sten, sätter igen dirket i gegga. Nu kastar jag dem och kommer aldrig montera ett Continentaldäck igen.

Senast redigerad av en moderator:
Däck på lidaloop
Tyckte mina Racing Ralph fungerade över förväntan med tanke på hur lerigt det var. De satte inte igen, de greppa ok på rötterna till och med. Trots högt tryck i däcken.

Däck på lidaloop
madcat skrev:
-------------------------------------------------------
> det är det som är med Lida å det finns i stortsätt
> inga "rikitga" lerhål så som vi har på andra
> ställen,
> men jag vet inte 100 hur dom lagt banan så jag
> kanske får äta upp de...
>
> men jag tror inte de =D

Ät lera för faaan=)

Senast redigerad av en moderator:
Däck på lidaloop
Hur snustorr ska en mtb-bana igentligen vara för att den ska räknas som torr?
Det ska vara lerigt på sina ställen på en xc-tävling,det hör liksom till sporten.

Däck på lidaloop
Gjorde debut i dessa sammanhang och körde runt på ca 3.30. Om det var mkt eller lite lera har jag svårt att avgöra pga erfarenheten. Innan racet blev jag tipsad om Continental Explorer som jag även körde på. Kunde konstatera att dessa samlade på sig en hel del gegga. Om det var en anledning till halkan vet jag ej.

Nu undrar jag vad man kan ha som allrounddäck dvs OK både i skog och grusväg. Nåt som kanske inte geggar igen så mkt. Racing Ralph har jag förstått kanske är ett hett tips.

Däck på lidaloop
Bytte till Racing Ralph precis innan tävlingen och det var ett bra val visade det sig, innan hade jag Continental Vapor på som har visat sig vara hala på stenar och rötter. Schwalbe har en klart mjukare gummiblandning i sina däck än Continental. Mina däck geggade ihop också men det som stack fram av dobbarna greppade ändå skapligt.

Tillbaka
Topp