Däck + utrustn på 08XC

Däck + utrustn på 08XC
Jag har kört ca 15 långlopp och har bara punkat en gång.
Att bryta ett lopp utan mekaniska problem eller skador är ett stort nono

Senast redigerad av en moderator:
Däck + utrustn på 08XC
Nu när det plötsligt blir ett par dagars regn innan loppet: Skall man låta de sprillans nya grovmönstrade däcken (som följde med min Scott Elite Racing) sitta på, eller är t.ex. Twister fortfarande att rekommendera?

Däck + utrustn på 08XC
Liten rapport från banan:

Vi var ute och märkte upp en del av banan nu på morgonen, och man kan lugnt säga att det är halt i skogen (över rötter och stenar). Lerigt på sina ställen och tungtrampat på grusvägarna. Om jag hade valt mellan Twister och ett mer grovmönstrat så hade jag tagit det grovmönstrade för mera grepp! För egen del sviker jag nog Twister i morgon till förmån för Explorer. Den bit jag såg av banan i morse (Angarn->Täby) hade inte passat Twister!

Nu ska jag in till stan och hämta nummerlappen!
/Erik

Däck + utrustn på 08XC
Hämta de precis ut nummerlappen för första gången (för övrigt mitt första cykellopp). Nu funderar jag på hur nummerlappen m chip fästs reglementsenligt på ryggen trots en camelback?
Ska chippet sitta på insidan av lappen?
Kan man sätta lappen på camelbacken?

Ngn mer erfaren som kan tipsa?
Oscar

Däck + utrustn på 08XC
chipet ska sitta på insidan av lappen. det är inte streckat? det vare förra året.

kan säga att de första 25 km är blöta, MEN absolut inte leriga eller "sugande", blire torrväder imorgon kommer det att ha torkat upp, bara nått vattenhål (där man kan ta sig runt, men det är vatten o inte lera)

Däck + utrustn på 08XC
Jag väljer Racing Ralph imorgon.
Åtta PowerGels med koffein, en varje halvtimme, för att hålla uppe farten. Tro mig, det hjälper. Sportdryck på detta.
Dags o sova nu. Ses i skogen ! :-S

Tillbaka
Topp