däck

mikhed

Ny medlem
däck
Vad tror ni happiter om att köra lida loop på ett par schwalbe marthon cross (semislick 1.75). Är det månne för smalt? Tog av mina cono exlp för att de bara punkterade o för att köra sbnabbare till jobbet på asfalt. Om jag skulle köpa ett par andra däck (tåliga) till lida l, vilka skulle de vara?

däck
Jag rekomenderar noby nick.. Tränar på lida loop spåren på nobby nick och det fungerar super bra.
NN greppar även på blöta berghellar och i lera vilket det lätt blir om det skulle komma lite regn.
Så min rekomendation är Noby Nick.

däck
Jag har kört på 2,25 RR bak med 2,1 NN fram och funderar på att köra RR 2,25 fram oxå när det är torrt. Ska man gå upp till 2,25 NN oxå så man har samma volym fram, nån med erfarenhet?

Jag körde med skinny jimmy på senaste keps cup, de motsvarar nästan 1,7 och det rullar inte bättre i terräng endast på asfalt, i skogen blir det stötigt sämre grepp och mer punkor, kör på mer volym är mitt tips!

Senast redigerad av en moderator:
däck
NN skulle jag rakomendera. RR funkar super när det är torrt (förutom på de blöta partierna) men sen om det skulle bli blött blir det inte kul om du har RR på!
NN greppar och rullar super på Lida Loop spåren.

Tillbaka
Topp