Däcktips till Jeffsy 27 med 25mm fälg

Malgomaj

Medlem
Jag har en Jeffsy 27 med DT Swiss 1700 fälgar med en innerbredd på 25mm och behöver nya däck då mina Highroller II 2,4 håller på att ge upp.

Jag vill gärna ha ett något mer snabbrullat bakdäck och tänker att combon DHF fram och Agressor bak kanske skulle vara lämplig. Eller har någon en bättre idé?
Har liksom bara koll på Maxxis men kan verkligen tänka mig något annat.

Vilken bredd ska jag satsa på? Jag har endast boost bak och 25mm fälg är ju inte så brett.
Väldigt tacksam för alla tips jag kan få.

Jag kör DHF 2,3” Maxx terra exo fram och Agressor 2,3” exo med huck norris bak. Det är favoriten för stigcykling och jag kör dom också på 25 mm-fälgar.

Malgomaj sa:
Jag har en Jeffsy 27 med DT Swiss 1700 fälgar med en innerbredd på 25mm och behöver nya däck då mina Highroller II 2,4 håller på att ge upp.

Jag vill gärna ha ett något mer snabbrullat bakdäck och tänker att combon DHF fram och Agressor bak kanske skulle vara lämplig. Eller har någon en bättre idé?
Har liksom bara koll på Maxxis men kan verkligen tänka mig något annat.

Vilken bredd ska jag satsa på? Jag har endast boost bak och 25mm fälg är ju inte så brett.
Väldigt tacksam för alla tips jag kan få.
Semislick bak är mitt tips. Minion SS, Rock Razor, WTB Riddler etc.

Bra tips, tack! Minion SS och Rock Razor ser ju ut att vara ganska lika så det kanske inte spelar så stor roll vilket man väljer av dem. Beställde ett Agressor nu men ska prova ett av dem också bara för att känna skillnaden. Hopps bara att det greppar tillräckligt för den cyklingen jag mest gör som är på miljoner hala rötter i Gömmaren :)

Jag tycker aggressor lätt är det bästa bakdäcket jag har testat för stökig stigcykling. Det rullar märkbart bättre än andra däck jag har testat, men bromsar och klättrar fortfarande bra. Jag skulle kunna rejsa enduro på DD-versionen utan att oroa mig.

Tillbaka
Topp