däckval lidalopp 2016

Henke84

Medlem
däckval lidalopp 2016
Vilka däck kommer ni köra med på Lidaloop och vilket tryck? Jag har aldrig kört Lida innan men det blir Raceking bak men väljer mellan x-king och Raceking fram. Jag brukar köra 1,8 både bak och fram
Hur gör ni?

däckval lidalopp 2016
Jag kör visserligen inte i år men alla andra år har jag kört Race King 2,2 i bak och antingen Race King 2,2 eller Nobby Nic 2,2 i fram, beroende på väder och underlag.
I år hade jag med största sannolikhet kört Race King i fram såvida det inte ska regna under loppet.

däckval lidalopp 2016
Just nu ser det ju ut som att det inte kommer något regn under loppet. Dock lutar det åt nederbörd på fredag.
Men det känns som att det blir raceking både fram och bak.

däckval lidalopp 2016
Körde Race King fram och bak förra året och det funkade kanon, kommer att köra FastTrack fram och Renegade bak oavsett väder nu på söndag... Det funkade riktigt bra i Falun så kör vidare på det :) dvs. orkar inte byta....

däckval lidalopp 2016
Imorse var det i princip snustorrt på banan, trots regnet igår (onsdag) förmiddag. Grymt fäste på de torra berghällarna! Dock fick jag erfara en klassisk snake-bite punka på Diagonalen. Är hopplöst old-school och kör med slang... så för såna som jag blir däckstryck och - volym viktigt på söndag!

däckval lidalopp 2016
Ja just det däck... Jag körde med Racing Ralph 2.25 bak och Specialized Fast Track fram. Torrt och hårt i marken överallt, så det lär bli lättrullat. Kommer dock köra med så breda däck som möjligt för komfortens skull (hardtail).

Tillbaka
Topp