Däckval till pendlare

McGortsy

Ny medlem
Däckval till pendlare
Hej
Punkterade och pajade däck till min cx hoj. Körde med ett par slicks specialized 700/28 som jag tycker funkat bra.
Pendlar dagligen Aspudden-Täby på enbart asfalt. Självklart vill man att däcket skall vara snabbt och lätt och ha bra punkteringsskydd samt inte slitas ned så fort. Sjukt perfekt skulle det vara om det fanns orangea detaljer i däcket (text/linjer whatever) för matcning till mina orange eloxerade nav. Fast det är så klart bara en rätt oviktig bonusdetalj:)
Tar tacksamt emot tips på däck!

Däckval till pendlare
Äsch, bästa pendlingsdäcket är ändå 28 mm gp 4000 S II, enda som tog mitt framdäck var att någon jävel lagt ut en rakbladsvass grej (har inget annat ord) på cykelbanan, sönderskuret. Annars tar de allt och skitbra grepp i väta.

Däckval till pendlare
Däckval till pendlare
Har kört ca 400 mil på mina GP4000 i 28mm utan att punka dem. 32 km stockholmspendling/dag + ANNAT.

Helnöjd

Conti CX-speed åker på när vägarna smetas ner med blöta höstlöv och Pelotonen innan jobbet börjar gå på grus.

Däckval till pendlare
införskaffade mig ett paket med 2 st Vittoria Rubino Pro inkl 2 slang för 399- hos Henrikssons Cykel i Borås.
622/25.
Grymt bra rull och fått bra recensioner av testare..

Tillbaka
Topp