Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Jag vet inte.

Igår satt jag och nojade över synen hela dagen, kollade mot solen när jag var liten och råkade läsa en artikel.

När det gäller min viktnedgång har den gått i rätt riktning, numera vaknar jag på nätterna minst en gång och är vrålhungrig, men inatt vaknade jag också av brandlarm och blev mycket mat flera gånger under natten. Men tänker inte vara neurotisk kring det, får bli #plusminus.

Idag blir det lite träning förmodligen gym då det ska regna

Har fortfarande lite dopamin att vrida ur gårdagens låtar jag hittade.

Bara tvungen dela den här länken med er, klickar normalt inte på länkar men denna var bra. Visar att alla kan bli vad de vill bara man kämpar. Från socialbidrag till miljardär.
http://mmabetz.se/fran-socialbidrag-till-miljardar-4-ar-av-conor-mcgregors-liv-i-siffror/

#justbelieve #dreambig #everythingispossible

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
OOOoo aaaa oooo aaahhh ajj ooo klia.

Pendlat och tränat styrka idag men kände mig all pumped up så skulle ut köra 30min maximal utmattning, så efter 10 minuter när min puls slog 201 slag BTW, innan klarade jag inte av att maximera min puls tror jag det makes sense antihistaminer har antikolinergika effekter. Även om big pharma vill pådyvla att andra generationen är saaafe. Tror inte på dem längre. Samma företag som säger de flesta medicinerna går att sluta med tvärt.....

Men klådan alltså oo aah fick utslag på armarna som försvann snabbt iofs.

Det positiva i allt detta är att innan kom klåda redan vid lätt aktivitet. VÄGRAR gå back on the pharma så får härda ut helt enkelt.

#thestruggle

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
NickPick sa:
Väntar fortfarande på stravakontot. Varför pratar skriver du med väldigt mycket engelska uttryck? Är du gamer kanske? :D

Jag läser så mycket engelska artiklar plus jag får alla nyheter från youtuben. Är numera nästan helt omedveten om vad som händer i Sverige men USA kan jag betydligt mer om. Mer drama in the Amerikat.

Sen om man har tur kan inte de värsta hatarna här inte förstår engelska så bra, kanske man slipper hatet ^^

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Smällde på 42an idag ...

IMG_1791.JPG

Dagens aktivitet
Vet inte har varit helt knäckt senaste dagarna. Rich Piana dog, vilket inte är en jättechock men av någon konstigt anledning kunde jag känna med hans flickvän något så oerhört. Så grät faktiskt både fredag och lördag.
Mycket märkligt, misstänker starkt att det har något med det klådanfallet jag fick i fredags, enligt lite nyare källor har histaminer och ångest en koppling.
Men tiden har ju sin påverkan och nu börjar det lätta.

Idag var jag ute och körde och det var kallt om armarna, dessutom funderar jag starkt på att börja träna på morgonen, nu blir det kallar och mörkare tider och helt enkelt mer motiverande att vara ute i fina vädret. När det gäller pendling kan jag tycka mörker är mysigt. Det är bra märkligt det där.
Lägg nu märke till att jag inte är en sån där som tränar i stan, när jag sätter mig på racern cyklar jag ut till ödemarkerna, men det är väl helt och hållet en fråga om kondition.

Det som är nackdelen med att träna på morgonen är att man presterar absolut bäst runt 4-6 och cirka 4h innan man lägger sig. Så det är såklart med delade feels jag har detta i tankarna, för att träna när man är limiterad av naturen är lika dumt som att träna med en sån där mask som är populär nuförtiden.

Dagens aktivitet
2h på 75%.

Efter 1,5h var magen riktigt jobbig. Åt 150gram russin 2h innan kan vara det kanske?

Kul förresten att min puls visade 201 bpm förra veckan då har jag fått bekräftat att jag hela tiden räknat rätt när jag räknar att min maxpuls är 200 åtminstone. För några år sedan klarade jag dock inte av att maxa den på cykel utan det krävde löpning. Löpning är förövrigt bland det värsta som finns.

Men håll tummarna för mig att magen inte utvecklar sig till något värre, kommer ihåg i Januari när jag var magsjuk i 2 veckor. DET var sick it was piss.
Fullständig dekadens, och när jag vid 2 veckor hade gett upp allt hopp så försvann skiten.

/ta hand om er önskar forats (mest?) ödmjuke

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Skönhetssömnen uteblev, gick upp tidigare än vanligt vilket är bra då jag behöver ställa om lite.
Cyklade in till stan och tränade, vilket alltid är ben nuförtiden.

Väl där var det tröttheten och skrattanfallen som avbröt varandra men man är ju av tufft virke så man utför alltid det som ska göras.

Förövrigt börjar hungern och sömnen bli mer och mer påverkad här nu. Vågen däremot kan slänga sig i väggen, av någon anledning (sömnbrist) lade jag på mig vikt (vatten), vilket alltid är demotivating oavsett hur logiskt man tänker

Dagens aktivitet
Sambal Oelek sa:
Dagens aktivitet för någon var att köra Cross på Bohusleden genom Paradiset. Jävla fula spår det var!!! Idioter!

Vissa indianstammar hängde sina fiender upp och ned, i hälsenorna, över en öppen eld... Lämpligt straff för puckon som kör cross på vandringsleder om du frågar mig!

Dagens aktivitet

What a nice human bean. Hehe. Men fortfarande den som vann och blev idol, vad drar vi för slutsats av det?
Men vad vet jag Lance kanske bara var oförstådd..

Idag ska jag antingen köra intensiv 2h eler så blir det backen, det som talar emot backen är att det är precis 15grader och då blir det långarmat så om det är för varmt ute kanske det blir 2h

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Igår 2h pendling lite iså där lagom. Styrketräning på detta. Dubbelt upp.

Idag ska jag cykla racer, det är trots allt det som är den riktiga cyklingen.
Tyvärr in full plastic. Men det är som det är, vad gör man.
Kanske skulle tvätta drivlinan innan jag ger mig ut. I teorin ger det högre fart, och i praktiken tycker jag mig könna av det. Dock är den inte så smutsigt men va fan.

Dagens aktivitet
"Lagat" hål i däck efter OTB.

Pumpa med golvpumpen tills jag höll på att tuppa av. Gav upp och begav mig till en kompressor. Efter lite om och men så poppa däcket.

Men det läckte lite i skarven mellan däck och fälg.

Gick hem , hällde i mer Stans , pumpa upp , gick på kalas.

Kom tillbaka efter 3timmar och tänkte nu borde guckat gjort sitt.

Pumpa upp men det läckte ändå.

Hitta en skada på fälgen och en litet jävla hål precis vid kanten på däcket.

IMG_1858.JPG

Så jag gav upp igen.

Dagens aktivitet
Skka se om jag hinner ta mig till stadium och bedöma om de har goat-certificerade kläder, om inte är internet enda stället kvar att få det giftfria tyget ifrån.
Sedan blir det nog gym, alltså ingen riktig cykling idag. Tror inte det.

Dagens aktivitet
Paddlat kajak i Bohuslän. Det har varit en helgrym helg! Vädret kunde inte varit bättre. Här på väg till nästa tältplats.

Bilagor

• 20170902_172705_HDR.jpg
    20170902_172705_HDR.jpg
    205.7 KB · Besök: 122
Dagens aktivitet
Oj oj oj idag händer det inte mycket, sov 6h och skulle resa mig för 3h sedan men nu går klockan mot 6 och reste mig aldrig :(
Blir kanske som max att åka ner till affären och handla mat. När det gäller det viktigaste, nämligen kalorierna, är jag väldigt osäker, ska jag ligga på underskott idag kommer jag få inta så extremt få kalorier att det blir löjligt!

Något mycket positivt är att jag löste mitt datorproblem genom att inaktivera windowsbrandväggen vilket i sin tur gjorde att jag iaf kunde använda TOR. OVPN vill inte gå igång, vad jag än gör :( Och den betalar jag för :(

EDIT (1h senare)

Nu avsintallerade jag och installerade om OVPN. Nu funkar det! Alla kan sluta sörja!

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Idag fick jag min skönhetssömn så är så oerhört viktig för mig. Igår var det kaos på alla fronter i mitt liv, sömnbrist, hunger-vilket ledde till överskott och då även av dålig mat. På grund av allt detta har jag direkt fått upp ett sug för skitmat.. Hilarious.

Ska regna hela veckan och idag ska jag nog träna något vet inte vad..

Sen gällande forumet blir det att återgå till en egoistisk hållning och bara posta sådant som bidrar till mitt eget cyklande har helt enkelt too much to lose då cyklingen är sådan big deal för mig, och andra har inte lika mycket att förlora på det stora som cyklingen innebär för mig.

/skitmatsugnestolpen

Dagens aktivitet
Ska vi se här. Vad har hänt idag? Ja inte så mycket, det har regnat, och så har det regnat och det ska regna i över en vecka. Och det är ju väldigt väldigt TRÅKIGT. Väldigt tråkigt.

Ännu tråkigare är det att jag helt har fastnat i dilemmat att söka efter en optimal lösning. Kanske är det onödigt av mig och något annat i mig som talar. För senaste dagarna har jag frusit och sömnen blir värre och värre samtidigt som min våg hemma visar 70kg. Men den vågen kommer jag snart slå i sönder för vågen på gymmet visar 67 kg.

Dessutom har jag känt mig lite konstig lite svag, bara jag inte blir sjuk/är sjuk :(
Första dagen på veckor jag inte aktiverat mig i något

Vad har vi lärt oss? Det regnar, vågen funkar inte och jag kanske är sjuk. Alla mycket tråkiga nyheter.
Men nu ska vi inte hänga läpp för saker brukar ju bli bättre efter att de har varit sämre. Och detta ska väl också lösa sig.

#varödmjuk
#närmankangivegreatpowerbutalittlecellstopsyou
#itisthewayandnotthegoal
#nevergiveup

Bilagor

• aaaa.jpg
    aaaa.jpg
    59.5 KB · Besök: 108
  • dd.jpg
    dd.jpg
    461.6 KB · Besök: 86
  • creation-of-man-1159966_960_720.jpg
    creation-of-man-1159966_960_720.jpg
    80.4 KB · Besök: 89
  • leonardo-da-vinci.jpg
    leonardo-da-vinci.jpg
    41.8 KB · Besök: 88
  • untitled.png
    untitled.png
    21.3 KB · Besök: 138
  • 15-albert-einstein-quotes-that-reveal-the-mind-of-a-true-genius.png
    15-albert-einstein-quotes-that-reveal-the-mind-of-a-true-genius.png
    168.7 KB · Besök: 168
Dagens aktivitet
Det här var ju kul.

Misstänker starkt att jag har något i kroppen som spökar. Some kind of virus. kan vara huvudvärk också men jag tvivlar. Hursomhelst blir det ännu en dag där jag äter och inte gör någonting.

Hmmmm. Funderar gör jag.

Alltså finns jag.

ggg.jpg

/the big thinker

Dagens aktivitet
Då blev man näthatad av en tidigare okänd person här på Happyride genom PM-metoden och det när jag är som allra svagast. :(
Varfoor gör hen på detta viset? Varfööör varför då då

Igår låg jag och kollade igenom hela säsong 3 av Narcos, blev egentligen mätt efter halva säsongen men man kan ju snabbspola lite i slutet. Man kan ju upplägget. Inte svårare än att man lägger ihop ett plus ett.. Men estetiken och dylikt tål ju att kollas på.
Det är bra så, det blir allra larvigast när de ska försöka mindfucka genom att ha flera olika nivåer i en film, för att fortfarande kunna överraska tittaren...
Med det sagt så vill jag fortfarande kunna använda hjärnan lite så rent av dåliga filmer som inte är svåra kollar jag inte på

Nu ska jag nog se "El Chapo" medan jag ligger ner idag också, mest som en säkerhetsåtgärd, ,lite yrsel nu när jag skrivit klart det här.

Skulle bifoga den här bilden som lyder något "if you dont get hated you do something wrong", men är för svag just nu.

Håll tummarna

/thebest

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Nya bromsvajrar/höljen, styrlina på pendlaren. Bytte till reflexrandshjul på racern och justerade in ett par raceblade skärmar så att man kan cykla i regn även med den.

Cyklade även en runda för att testa nya bibsen - sköna, men lite för varma idag.

Dagens aktivitet
Kryss i taket idag kunde jag aktivera mig. pendlat och tränat.
Kommer dock inte glömma feelsen jag upplevde i tisdags. Hoppas verkligen jag slipper vara sjuk nu på ett tag.
Den skolan som säger att man kan undvika sjukdomar ställer jjag mig väldigt tveksam inför. Min upplevelse och subjektiva åsikt är att man står i sjukdomsskuld om man gått för länge utan att varit sjuk. Det är som om man bara SKA vara sjuk några gånger om året. Men visst man kan överdosera alkospriten än mer och ta sig än mindre i ansiktet.

Människor undviker jag i största mån, går inte och kramar eller tar i hand bara för att det är trevligt. Tyvärr får jag inte fördelarna av detta :(

:(

/thebest

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Den här tråden är varken en blogg eller dagbok. Bifogar man bilder bör de vara kopplade till aktiviteten man gjorde idag. Aktiviteten bör ha allmänintresse.

Edit: Det där med allmänintresse var nog lite för mycket begärt när man skummar i tråden.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet

Förlåt då. Trodde inte man var tvungen bifoga bild.

Nu ska jag se på the biggest loser VIP

Edit: Hur tänker du kring allmänintresset? Det är väl i stort sett bara de bästa i världen vid tävling som har allmänintresse. Men kan väl var kul att få se vägen dit!

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:

Edit: Hur tänker du kring allmänintresset? Det är väl i stort sett bara de bästa i världen vid tävling som har allmänintresse. Men kan väl var kul att få se vägen dit!

Jag editerade det där med allmänintresse. Men meningen är nog att inlägget skall tillföra något mer än bara i ens eget huvud. Ähh jag vet inte vad jag menar. Gör något, ta en bild och berätta lite, gärna något som inspirerar.

Dagens aktivitet
Hasse#7 sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Jag editerade det där med allmänintresse. Men meningen är nog att inlägget skall tillföra något mer än bara i ens eget huvud. Ähh jag vet inte vad jag menar. Gör något, ta en bild och berätta lite, gärna något som inspirerar.
Jo jag vet ska börja dela watt och sådär i framtiden. Så har klara ambitioner. Men jag get the Point.

Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
Hasse#7 sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

Jo jag vet ska börja dela watt och sådär i framtiden. Så har klara ambitioner. Men jag get the Point.

Jag skulle nöja mig med en bild när du gör något utomhus och har trevligt. En solig bild från bygden eller nåt.

Tillbaka
Topp