Dagens aktivitet

MickeS

Ny medlem
Dagens aktivitet
Precis som på utsidan tycker jag att vi skall ha en 'Dagens aktivitet'-tråd.
Skriv om vad du gjort idag som du vill dela med dig.
Tränings-/aktivitetsmässigt förstås, om du vill dela med dig att du bajsat finns den tråden redan.

Jag börjar;

Lördag: 0-gradigt. Snöskottning 2,5 timmar. Drygt 2 dm blötsnö ger ett bra träningspass. Flyttade uppskattningsvis 20m3 snö under den tiden.
På kvällen 30 min pannlampelöpning på snöig grusväg, avslutades med 1 km snöpulsning över sjön.
1 dm vatten täckt av snö till knäna bitvis. Blött och iskallt men ändå ganska mysigt.

Idag söndag: -5 grC. Skogsskidor ospårat 3,5 timmar. Otroligt tyst och skönt med all snö i träden. Gick genom mellan 1 till 3 dm per steg så det var ganska slitsamt, hade bara med mig 7dl vatten dessutom. Låren värker vackert såhär efteråt.
Sen rullade barnen och jag marsipangrodor och -rådjur.

Imorrn blir det nog vilodag, 10 dagar sen sist.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Druckit glögg och ätit lussebullar.

Samma här plus kardemummakaka med saffranspäron plus saffrans/chilitryffel plus nougat och chokladkrisp.

soderblom

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Pga förkylning och lathet blev det endast en promenad i skogen istället för att ta cykeln. Kan alltid kombinera det med jakt på nya spår. Får nog ta och provköra denna backen till våren iallafall.

backe1.JPG ht=544

geologen

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Diskat en jävla massa disk. Tyvärr har jag periodvis en förmåga att låta disken bli stående och växa till sig. Vid en viss punkt slutar jag registrera att det är massa disk där. Så plötsligt en dag får jag oanade krafter och rensar upp! Som i dag. Sen brukar det vara fint och i ordning i ett par månader igen.

soderblom

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Miche skrev:
> Söderblom: Är bilden tagen i Paradiset/Partille?

Nej, det är på väg ner från SAAB Space i Kallebäck mot Lackarebäcksmotet på E6.

Miche

Ny medlem
Dagens aktivitet
soderblom: Väldigt likt ett ny stig som jag hittade i Paradiset. Men jag känner inte riktigt igen stigen trotts att jag har jobbat på Saab(Ericsson i 11 år :-( Fin stig iaf.

pfjord

Medlem
Dagens aktivitet
Legat i soffan framför brasan och läst en god bok. När jag blev för rastlös glidvallade och sicklade jag familjens skidor inför julens Fjätervålenresa. Rejält förkyld på fjärde dygnet.

tengblad

Ny medlem
Dagens aktivitet
Kollat julklappar , storhandlat , haft svärmor på besök , vaggat/badat byttblöjor på lillan , kollat mtb film , tvättat , parkerat om bilen , fikat/ätit , gett tjejen massage , försökt få bukt på min fotsvamp , kastat sopor , surfat mycket

geologen

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Köpt pizza och fått en clip-on tempobåge på köpet. Nej, jag skojar inte!
Killarna på pizzerian vet om att jag cyklar en del, och när en av dem hittade förpackningen i soprummet tog han med sig den för att ge till mig. :D
Verkligen ingen dyr pryl, men den duger nog. Själv har jag redan en, men kanske sätter jag den på en av de andra cyklarna, eller så skänker jag den till nån bättre behövande.

Miche

Ny medlem
Dagens aktivitet
Jag hittade ett bra gym på mitt nya jobb så hela förra veckan (Sön - Fre) blev enl. nedan förutom tisdag och onsdag.

Måndag: 100 situps, 50 min överkroppsträning på gymmet. 30 min säckträning både slag och sparkar samt kombinationer. 10 min uppvärmning samt streching.

Mål att gå upp till 100 kg, förbättra uthålligheten och den mentala kampviljan. På onsdag skall jag försöka hänga på Dick runda om det blir någon.

Fässberg: Nu ser jag det, bättre sent än aldrig :-)

Senast redigerad av en moderator:

PerryE

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Upp 5.20 - frukost bestaende av en banan och lite vatten innan jag stick ut genom dorren for ett pass med min franske traningskompis. 45 minuter och 256 hojdmeter senare var jag hemma och bagge dottrarna hade precis vaknat och ville ha grot. Bra start - nu sitter jag pa kontoret och forsoker planera resten av dagen. Ja just det - temperaturen cirka 23 grader i morse - blir nog varmt idag om det inte kommer en skur vid lunchen som det brukar gora ...

Miche

Ny medlem
Dagens aktivitet
Onsdag: 80 situps, 70 armhävningar i 50 min med blandad överkroppsträning på gymmet. 30 min säckträning både slag och sparkar samt kombinationer. 10 min uppvärmning samt streching. På kvällen blev det Dick runda i snigeltempo för min del i 1.5 timmar.

Sernevi

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
hela min vecka har i princip bestått i 2x25 minuters rask gång, ena halvan i ganska kraftig uppförsbacke (till chalmers) och andra halvan i motsvarande nerförsbacke (från chalmers)..... Utom när jag fick skjuts hem från skolan vid 1 inatt iofs, då vart jag lite lat, men det får man vara när skriver rapport mitt i natten.. Räknas pluggande som aktivitet tro? Borde väl gå åt en del energi?

MickeS

Ny medlem
Dagens aktivitet
Varit på idrifttagning i Kiruna tis-ons så har bara jobbat och sovit.
Kom hem inatt 0030 efter 12 timmars arbete + 5 timmar i bil så man är hyfsat sliten idag.
Ser inte fram emot cykelpendlingen hem ikväll - plusgrader, blankis och hård vind:(

skier

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
blir styrketräning ikväll igen för tredje dagen den här veckan, håller på med ett aptråkigt program med 3x20 repetitioner på alla övningar, en vecka till sen ska jag börja träna som vanligt igen, längtar...
Till helgen blir det landsvägscykel igen, rätt bra med +5 i slutet på december, man slipper frysa...

MickeS

Ny medlem
Dagens aktivitet
Idag blir det bara vila, filmtittande, kaffedrickande och lussebullsätande, precis som igår.
Ont som f-n i kroppen efter fredagens pendelvurpa:(
Verkar som om revbenen klarade sig, men nått galet är det i ryggen - smärtar att lyfta med vä arm och hugger när jag vrider överkroppen. Armbågen och låret som jag landade på är ömma, men där känns det att det är musklerna som fått sig en smäll, dvs inget som inte lite vila fixar.
Jaja, blir väl att ringa vårdcentralen imorgon.

Och jag som tänkte träna mycket och länge den här julen...surt.

marran

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Äntligen vart det lite solsken här i Umeå, kom precis in från en snabbis, stigcykling på blankis i strålande sol, blev bara 1,5h men jag körde med låg sadel, Ville-style, så jag blev trött i benen ändå

Miche

Ny medlem
Dagens aktivitet
Torsdag: 100 situps, 60 armhävningar i 50 min med blandad överkroppsträning på gymmet. 30 min säckträning både slag och sparkar samt kombinationer. 10 min uppvärmning samt streching.

Skall iväg strax och köra ett pass på jobbgymmet :-)

quid

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Efter att ha legat lågt med träning i december pga av influensa och annat, så kunde jag äntligen fara ut på en ~50 min tur i Umeå ikväll. Kroppen var seeeeeg och tempot därefter. Men det är en vacker kväll, -6 grader, gnistrande kallsnö och alldeles stjärnklart.

Campa

Ny medlem
Dagens aktivitet
Två timmar tog det att komma upp på Black Mountain i Colorado idag. Italiensk och spansk ligafotboll höll mig från att skrika av uttråkning. Snittade 291 virtuella watt uppför det virtuella berget. Mitt imponerade kylskåp gav mig just en Samuel Adams Winter Lager som belöning. Tack som fan, kyljävel.

Campa

Ny medlem
Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Drygt 2h fotande medans det var ljust.
>

Estetiskt mycket snyggt, men etiskt ganska fult.

Tänk på alla som ser dina HDR-bilder och tror att ludvikatrakten ser ut som en Sagan om Ringen-poster och så åker man dit på semester och så är det bara grått, träligt och sorgset i verkligheten!

42Hz

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Campa skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Drygt 2h fotande medans det var ljust.
> >
>
> Estetiskt mycket snyggt, men etiskt ganska fult.
>
> Tänk på alla som ser dina HDR-bilder och tror
> att ludvikatrakten ser ut som en Sagan om
> Ringen-poster och så åker man dit på semester
> och så är det bara grått, träligt och sorgset
> i verkligheten!

*GARV!* Jag får be om ursäkt i förhand till alla besvikna!

Lustigt att du nämnde Sagan om ringen, tänkte själv det när jag stod där i vattenbrynet och såg de knotiga rötterna som blottdes vid strandkanten men som tyvärr inte syns i bild.

42Hz

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Underbart! Subtilt med tornet i bakgrunden. (Ser ut att vara placerad nånstans i närheten av Grängesberg!) :)

Fast Knäskål bor väl inte i Ludivika?

MickeS

Ny medlem
Dagens aktivitet
Campa skrev:
> Ny slogan: "Södra Dalarna - inte så fint som ni tror"

:P

marran

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
4 timmars ej liftassisterad snowboard blev det idag, grymt skönt med snö under fötterna! Hoppformen var bättre än väntat, jag brukar vara helt hopplös (lutigt värre) första åkdagen, antagligen har sommarens utförscyklande gett mig mer självförtroende. Nu ska jag ta en afterski-öl!

MTBiker

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Förkyld så min dag blev inte som planerat men detta har jag hunnit med.

+ Tvättat bilen
+ Tvättat pendelhojen
+ Putsat på racern
+ Plockat bort lillaklingan på Tävlings MTB´n
+ Putsat på Tävlings MTB´n
+ Lagat mat, brygt kaffe
+ Slösurfar nu på happy

Little Stereo

Aktiv medlem
Dagens aktivitet
Skönt att ha semester, förutom alla sopor, blöjpåsar och grovsopor/returpapper har jag vart ute på promenad, damsugit hela lägenheten och torkat golvet + tvättat 2 tvättnaskiner. Snart dags för en 45 min löparrunda :-) T
Edit: Glömde att jag har varit och handlat + bytt 10-talet blöjor på lillkillen som inte är helt 100 i magen :-/

kaipartai

Ny medlem
Dagens aktivitet
Värst vad alla är duktiga! Själv är jag rejält förkyld för första gången på många år, och passar då på att bara lata mej!

jansson99

Moderator
Forumvärd
Dagens aktivitet
Rejält förkyld men tokstädar ändå. Första riktigt stora röjningen i huset sedan vi flyttade in i somras.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer