Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Lördagens main event;

Från detta
GR5Hunter.jpg ht=250

till detta
Dagens.jpg ht=441

Ett 10-dollars Green River 5" Hunter-blad, omprofilerat och klätt i kopparrundstav, röd/svart vulkanfiber samt masur. Bladet är nu 95mm. Behöver bara lite mer kärlek för att få bort slipmärken på bladet.

Dagens aktivitet
Snygg kniv! Fast den hör väl nästan mer hemma på Utsidans "Dagens Aktivitet"...

Kul att ni startat en aktivitetstråd här också! Trevlig inspirerande läsning med en massa fina bilder... och för att inte tala om gps filer med kurvor annan kul data... passar mig utmärkt som i stort sett aldrig rör på mig utan gps:en ;-)

På Utsidan är tråden nu uppe i 117 sidor, 1399 inlägg och 79434 visningar... så det är ju en bit kvar för Happy ;-)... http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43702

Thomas

Dagens aktivitet
Körde ett gympass i lördags tillsammans med min dotter, riktigt kul ;-) Nu har hon också fått smak på det. Jag sa till henne att för varje armhävning eller situps som hon gör så gör jag det gånger 4. Så det blev 112 situps och 40 armhävningar, massa säck och på maskiner.

Idag får jag med mig resten av familjen verkar det som :-)

Dagens aktivitet
thomalin skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygg kniv!
Tack! Skall bli en present åt ena systern som tar examen från universitet OCH jägarexamen.

> Fast den hör väl nästan mer hemma på Utsidans "Dagens Aktivitet"...
Vet inte det, har hyfsat ömma armar idag från allt slipande/sandpappprande - känns som efter ett långt stakningspass:)
Fast den lär nog dyka upp på utsidan och några andra fora oxå...

Idag har det blivit drygt 2 timmar skogsskidåkning igen - ett par minus, några cm lössnö på knallhård skare gjorde att det gick riktigt fort tom med skogsskidorna.

Miche: Hur gammal är dottern? Visst är det roligt när de tar sig tid med gammgubben;)

Dagens aktivitet
MickeS: Hon är nio år och har dansat nästan hela sitt liv så jag tänkte bredda hennes träning lite. Jag har tillgång till företagets gym, lite sunkigt men det mesta finns där.

Dagens aktivitet
42Hz skrev:
> Fin kniv! Gillar det råa utseendet på bladet, fast det kanske inte är så hygienskt med för
> råa ytor. .)
Var bara lite rosor som en konsekvens av oförsiktigt användande av slipskivan - men nu är de borta!

Dagens aktivitet
Det blev 2 timmar på företagsgymmet med hela familjen idag :-) Körde en riktig genomkörare idag vilket även min sambo också gjorde :-)

Dagens aktivitet
Nästan 5 distans på mtb blev det idag i ett mycket blåsigt Uppsala. En sån här dag gäller det att planera rundan så man har medvind på tillbakavägen, annars kommer man aldrig hem...

Dagens aktivitet
bugge: Rullade ni längs ån två stycken runt 20 kanske?

Isf. såg jag er...

Dagens: Var ute och trajlade ett par timmar. Pedalupsen är på väg tillbaka och framhjulsgapen har jag hittat någonstans... :D

Dagens aktivitet
Har precis varit till sjukgymnast för mitt revben från innan jul, verkar som om 11:e uppifrån på vä sida har tryckts rakt in mot ryggraden:( Känns liiite bättre nu efter att hon manipulerat det.
Återbesök om en vecka...

Känns det ok ikväll blir det att plocka fram skridskorna och pannlampan, Luleå Kommun har äntligen fått till isbanan på älven! 10km plogad is skall det finnas:9

Dagens aktivitet
Blygsamma 2 mil på cykel till och från gymet, 2000m rodd och det sedvanliga gymprogrammet. Rott 15000m sedan förra lördagen. Frågade min gyminstruktör vilka muskler man kommer åt med roddmaskinen. Han svarade: "Vilka muskler kommer man inte åt?"

Dagens aktivitet
Tåget från Malmö till Lund var försenat så jag missade min buss från Lunds central. Sprang ikapp den och hoppade på den vid Bankgatan (1 km i maxtempo med vinterjacka, mössa, jeans och väska) , satt sedan och svettades som en gris hem till Dalby där jag skulle hämta lillen på dagis.

Sedan var det dags för dag två, vecka fyra på 100 armhävningar.

Dagens aktivitet
Tråkig diet, armhävningar igår.. ont i armbågarna!?(aldrig hänt förr) idag. Firade min smärta med en ädelost, 'oxfile' och bea pizza. Ska återuppta min diet imorrn så jag blir slank å snygg, sen är det kondisen som behöver en omgång.

Dagens aktivitet
Dags att skrämma liv i den här tråden igen.

Igår åkte jag 9 mil skridskor i smekande medvind och strålande sol på Mälaren.
Idag blev det nästan 6 mil på mycket omväxlande saltis i allt från snöbyar till sol. Skärgården är verkligen annorlunda på vintern!
En ondsint vind att stångas mot gjorde i kombination med lite bromsande drivor att den fina skärgårdsturen förvandlades till ett riktigt träningspass en stund mitt på dagen.

Nu ska jag sova en stund till framför tvn innan jag förflyttar mig till sängen och drömmer om morgondagens träningsvärk! :-)

Dagens aktivitet
Lite spinning blev det idag efter att jag fått ok från fysiologlabbet att jag inte behövde ett grishjärta riktigt ännu.

Bilagor

• Sats spinning.jpg
    Sats spinning.jpg
    34.8 KB · Besök: 235
Dagens aktivitet
Fick leva upp till sportlovsaktiviteter föregående vecka, vi var barnfria så det blev massa gym samt kampsport. Idag har jag grymt ont i övre delen ryggen, körde lite nya övningar. Hoppas bara det inte har blivit inflamerat bara :-(

Dagens aktivitet
Fässberg skrev:
> va fasen miche, var du barnfri hela veckan och
> cyklade inte en ända gång?
>
Nej det är helt riktigt och förödande :-( Jag har ingen fungerande pannlampa så jag valde att lägga den tiden på min sambos och min gemensamma träning och då blev det gym. Vi hade hela företagsgymmet för oss själva. Var dock sugen på att haka på er push-bike runda men fick prioritera virusborttagning istället :-( Har kommer det ursäkter som du ser ;-)

Dagens aktivitet
Första ute-'promenaden' på 2 veckor, känns mycket konstigt att gå när ena quadriceps knappt alls styr eller orkar ta upp belastning :/
Gick säkert 600 meter vilket kändes hur långt som helst. Skönt att vara ute iaf.

Det blir nog bra det här till slut.

Dagens aktivitet
Kräkfest med 3-åringen hela dan.
På kvällen 20 min promenad ála Zebulon Macahan. Haltade säkert 800 meter efter ett skoterspår - känns bättre och bättre i låret, snart kan jag hålla pensionärstempo...
Nu Cola, nötchoklad och ATOC.

Tillbaka
Topp