Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Körde helstelt idag.
IMG_1548.jpeg

Har länge meckat med att försöka hitta en fungerande och inte alltför dyr vidvinkel (medelst adapter) till min storkamera, utan särskilt roliga resultat. I fredags tänkte jag "fuck this shit" och åkte och köpte en som är avsedd för kameran istället. Stort hål i plånboken men roligt med variation mot den "korta normalen" som jag brukar använda. Preciiiiiis så den går ner i väskan dessutom. :sneaky:

DSCF1798_fb.jpg

Precis! Det är därför man antingen kör helstelt eller FS. ?

Helstel: ja! Men FS ... Min problem är inte att min HT är för okomfortabel (även om landningen på droppet på Hällre jag vågade köra för första gången idag var lite hård) eller saknar kontroll. Jag njuter helt enkelt mer när jag rör mig lite långsammare över stigarna, men med tillräckligt många utmaningar.

Senast ändrad:
Helstel: ja! Men FS ... Min problem är inte att min HT är för okomfortabel (även om landningen på droppet på Hällre jag vågade köra för första gången idag var lite hård) eller saknar kontroll. Jag njuter helt enkelt mer när jag rör mig lite långsammare över stigarna, men med tillräckligt många utmaningar.
Jag provade att sätta fjädergaffel på min stela ett par-tre turer, men insåg att "framänden ville cykla fortare än bakänden" så att säga. Med helstelt är begränsningen fram (och därför beräknelig) medan jag tycker man håller på att skaka sönder på HT för att bakhjulet studsar och far när man cyklar så fort man kan. Det skulle vara om man kör plusdäck då möjligen.

Med FS är det roligare att cykla fort i största allmänhet. Helt annan grej och då plötsligt går det att pumpa och ha sig även i stenrösen och rotmattor, där man skulle flyga av cykeln om den vore stel. Allt blir mer flytande och man kan bortse från småskräp och koncentrera sig på de större förändringarna i terrängen.

Det bästa är att det är lika roligt att gå från FS till helstel som vice versa! Sjukt bra komplement alltså. ?

PS. Det finns minst fyra dropp på Hällre! Varav 3 eller i alla fall 2 går att rulla. DS.

PS. Det finns minst fyra dropp på Hällre! Varav 3 eller i alla fall 2 går att rulla. DS.

Sista OT då: jag körde de enda man inte kan rulla (och man kan köra om), rullar alla andra, också roligt på helstel!

EDIT: Hällre är en av de få stigar som jag tycker om att köra snabbt.

Senast ändrad:
23CD132B-710B-4BA9-B67E-DBFFFEC422BB.jpeg
Var ute på en trevlig grupprajd ikväll om än något lerig.
Eller egentligen var det två grupper, först en barn-/nybörjargrupp på de delar av nya stigbygget som är färdigt, 11 barn och 7 vuxna. Sen en vuxengrupp med 5 pers som letade sig ut på lerstigarna.

Tillbaka
Topp