Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

mtb3.jpg

DSC_3266.jpg

Körde en bit av Hallandsleden idag, från Simlångsdalen till Mästocka.
Bitvis riktigt skön cykling, men på det stora hela, lite för mycket grusväg.

Årets andra runda. Glömt bort hur sjukt kul det är. Snart dags för en 29:er men Scale 35:a hänger med än.

Bilagor

• IMG_1798.JPG
    IMG_1798.JPG
    638.4 KB · Besök: 35
Hellas var mycket mysigt idag. Visst, en del surhål och våta rötter, men överlag rätt så torrt.

DSC02231.jpg

Blev en runda efter jobbet på 16km mellan Åhus & Yngsjö i den underbara kvällssolen, sämre kan man ju ha det!!

IMG_7200.JPG

Premiär med nya stigcykeln...hade visst glömt bort hur roligt det är med lite mer slaglängd med 29 tums hjul och 2.6 däck i stökig terräng.

170403_DSC01977.jpg

//Källis

Nu är träningen för säsongen igång igen! Stort sett isfritt på berget så man kan ladda på. Fan va man gillar våren..

Bilagor

• IMG_2907.JPG
    IMG_2907.JPG
    851.5 KB · Besök: 33
Köra rätt snabbt tillräckligr för att returen ska ställa till problem i en svacka , tappa kontrollen. Rätt lätt lös sand = flyga 2,5 meter snet ner & landa med höftbenet på typ den ända stora stenen i närheten ... Duktigt va :)

P4070036.JPG

Senast ändrad:
Blev en tur på Hovdala efter jobbet idag... allt var frid & fröjd just där & då men samtidigt hände det tragiska saker i Sthlm :(

IMG_7223.JPG

Dagens tur i Umeåskogarna på min gamla trotjänare, är såå less på snö nu?

Bilagor

• IMG_0256.JPG
    IMG_0256.JPG
    456.4 KB · Besök: 36
Xc runda på 4 mil med snitt på 17 blås, känns som snabbt för att vara mig?
Skål!

Bilagor

• OI000001.jpg
    OI000001.jpg
    495.2 KB · Besök: 38
Så var nya hojjen premiärad och första riktiga spd turen ?

Bilagor

• IMG_20170408_133615.jpg
    IMG_20170408_133615.jpg
    508.2 KB · Besök: 34
En bild ifrån förra sommaren , cementfabriken som jag brukar åka igenom på min lilla träning slinga

Bilagor

• IMG_4657.PNG.jpg
    IMG_4657.PNG.jpg
    129.9 KB · Besök: 50
Polaren törstig strax innan Gropahålet i Yngsjö på väg tillbaka till Åhus, blev 2 mil slingrande singeltracks idag.

IMG_7332.JPG

Det är söndag, solen skiner och jag har all tid i världen. Med glädje gav jag mig ut på årets första 5 milatur. med konstant motvind så kom också årets första punka efter 2,5 mil. Ett invant flexmedvetet turbobyte, sen iväg igen. Kom ca 1 mil till och punka nr två inträffade. När bilden togs sitter jag och väntar på skjuts, inte vill jag gå 1 mil hem. Tittade till cykeln idag och jag borde verkligen analysera varför jag fick två punkteringar på en ganska fin grusväg. Stängde dörren till förrådet av irritation. Jag får brottas med däck och fälg en annan dag istället.

Bilagor

• 20170409_162529.jpg
    20170409_162529.jpg
    376.7 KB · Besök: 32
oj vad det ska rengöras grejjer nu! fick tips om Citronsyra här, var på Ö&B och kollade och där fanns det ju! finfint!

Bilagor

• P1010260.jpg
    P1010260.jpg
    55.4 KB · Besök: 31
Sambal Oelek sa:
oj vad det ska rengöras grejjer nu! fick tips om Citronsyra här, var på Ö&B och kollade och där fanns det ju! finfint!

Ett bra sätt att få väck rost är cocacola.. Har en plastburk i garaget som små prylar får ligga i ett tag.. Sen ramlar det av hur lätt som helst efter ett par drag med stålborsten.. Mycket effektiv "rostätare"

Från den längre cykelturen i söndags, målet var att komma ut en sväng.. Årets andra längre tur, använder geocaching för att ha mål på min tur då jag inte har någon plats som jag vill ta naturbilder på. Då planerna inte blev som jag tänkt o den sköna turen till Måsnarens strand blev en låååååång promenad till gamla E3an så passade jag på att kolla in denna feta jätteeken som jag ändå skulle passera.. Lunch vid sjön o värme fick ja, men planen att köpa ny slang på Biltema sprack ju då de kostade betydligt mer än de 25 spänn jag hade. Plan-B SMS till mamsen, var inte så sugen att gå de 12km hem. Vädret var kanon som tur va! Vilodag på måndan, garage pyssel så MTBn är redo till nästa runda. Behöver en bra lösning att pumpa upp däcket till skogs då jag kommer ha en slang med mig i fortsättningen Nått som funkar bra utan att vara svindyrt..
Tips? Biltemas CO2-pump.. Är det något att ha? Eller kan man kanske bygga en sån anordnings själv? Vill ha nått som funkar bra utan att det tar evigheter att få in nog med luft som en mini-handpump lär göra..

Cykeln, ja det är en HPD.. :p

Bilagor

• JätteEken_i_Södertälje.ByVilzen.jpg
    JätteEken_i_Södertälje.ByVilzen.jpg
    680.3 KB · Besök: 48
Snabbtur uppe runt korvlinjen i Tyresö. Det är en liten skog med fin fallhöjd och många roliga småstigar.

2017-04-0801.30.181.jpg

Vår i Köpings Tall på Öland. Gott om single track med mycket knix och igångdrag.

Bilagor

• IMG_1502.JPG
    IMG_1502.JPG
    710.1 KB · Besök: 33
Jobbpendling deluxe bjöds det på hem från jobbet ikväll genom Steningedalens Naturreservat.

170411_IMG_1633.jpg

//Källis

durietz: nice! men vilka hemtrakter är det där då? :)

källis: grym bild! inte alls tråkigt att ha sådan där väg hem från jobbet du

Tillbaka
Topp