Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Var ut med skruttbangcykeln och fotade/filmade ner vid stranden en sväng.
DSC03944.JPG

Ny bakbroms behövde testas så det blev första rundan med heldämpad cykel på ett halvår. Fasen vad ovant det känns med en cykel som gungar bak, och vad annorlunda cockpiten är. Minns att jag tyckte att känslan i bakdämparen var lite väl hård, men efter att ha kört HT känns det bara svampigt och konstigt. Kanske kan kosta på mig att gå upp lite i tryck.

IMG_4533.jpeg

Frun önskade lycka till när jag sa fatbiken skulle med till lappland då bilen saknar drag och packning + terräng och utförsskidor för 5pers skulle ha rum. Hon var ganska sne när jag hittade plats och det blåste bra idag när vi körde, men fram slapp vi med cykel i behåll✌️ lagom nöjd nu också när den flyttade inomhus över natten?
P_20220130_085703~2.jpg

När det har regnat en massa under helgen och varit plusgrader och måndagen bjuder på runt 5 minusgrader och sol, vilka däck tar man då? Dubbfritt förstås!
Lite framhjulssläpp och slirande, men roligt i solen!
IMG_1973.jpeg

Tror ni det kommer en tid när ungdomarna kör "old school" istället för att springa och köpa nytt av det som är inne just nu..? Eller kommer det bara vi äldre som kör retro..... ?

1643716945123.png

Körde idag och sökte fatbikebike spår i ny snön och började se många som ledde åt samma håll till sist fann jag fatbikespåret som var trampat✌️ smalt, kurvigt och roligt så man glömde kylan i fötter och händer nu bastu före kvällspasset i backen.
P_20220202_140850.jpg

Senast ändrad:
Igår utförde jag årligt kabelbyte på en cykel. Den cykeln hade mekaniska skivbromsar. Bakbromsen hade nämligen börjat krångla i minusgrader. Jag misstänkte att vatten hade kommit in och att kabeln hade rostat lite.

Efter bytet inspekterade jag de gamla höljena och vajrarna. Bromsvajern till bakbromsen såg så här ut:

IMG_20220201_212144.jpg

Kanske bör man inte dra ut på tiden med årlig bromsbesiktning i framtiden…

Senast ändrad:
Vårväder idag nästan och första turen på 3 veckor pga Covid och annat stök. Det här har man ju saknat kan jag säga. Bilden ljuger lite om föret kanske för det var ganska mycket is i Hellas (förutom just här). Helt klart cykelbart även om man fick ta det lite lugnt. Men lugnt kändes bra idag.

E08BAE95-8F15-4A0B-A070-1E6CD11D7358.jpeg

Tillbaka
Topp