Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Mycket bra hoj också ser jag. Mer kapabel än man kan tro. (y)
Vilken stänka drog du på i bak? Är det en sån vanlig mjuk framstänka?
Första heldämpade för mig, men jag är helt förbluffad av den.

Precis, den stänka som följde med vid köp av Rockshox-gaffeln. Skulle vilja ha någon som skyddar mer neråt för länkagets skull och har övervägt att sätta den åt andra hållet. Men det ska ju gärna se snyggt ut också...

Isigt å blött å ett å annat träd?
20220213_111243.jpg

Vart får man tag i dem? Varit lite sugen på en sån
Det var inte lätt att hitta just NX-bygget som jag baserar min på. Mailade flera svenska butiker (och en finsk) i nov-dec och de kunde beställa GX-bygget med prel. leverans "nån gång den här våren" och typ hösten för NX. Beställde då från tyska Trail Toys, men sen fanns det plötsligt i lager på gocycle.de så jag slog till för nån vecka sen.

Håller på och trappar upp medicin (SSRI, som faktiskt verkar hjälpa mot mina mystiska krämpor) vilket ger lite otäck ångest ibland. Så imorse var jag rätt paj och bestämde mig för att skippa stigcyklingen och ta en slörunda med kameran. Rundade Flaten och trots att jag höll på att frysa fingrar, tår och arsle av mig var det precis vad som behövdes. Huvudet klarnade och nu mår jag bra igen. (y)

DSCF2008_2048.jpg

Första heldämpade för mig, men jag är helt förbluffad av den.

Precis, den stänka som följde med vid köp av Rockshox-gaffeln. Skulle vilja ha någon som skyddar mer neråt för länkagets skull och har övervägt att sätta den åt andra hållet. Men det ska ju gärna se snyggt ut också...
Ja den må vara billig men vilken hoj. Jag är störtnöjd med min. Men då har jag bytt bromsar, gaffel, styre, sadel och pedaler. Och slängt på ett magic mary fram.

Jag har funderat lite på att prova mudhugger (den man sätter fram alltså) eller kanske proguard baktill. Har mudhugger fram nu, kanske man skulle provmontera den bak för att se om det funkar..

Ja den må vara billig men vilken hoj. Jag är störtnöjd med min. Men då har jag bytt bromsar, gaffel, styre, sadel och pedaler. Och slängt på ett magic mary fram.

Jag har funderat lite på att prova mudhugger (den man sätter fram alltså) eller kanske proguard baktill. Har mudhugger fram nu, kanske man skulle provmontera den bak för att se om det funkar..
Jag har ett styre på väg hem, sedan har jag faktiskt bytt precis samma prylar. Och jag har också en mudhugger fram som jag funderat på att testa i bak.

Tillbaka
Topp