Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad säger mc-åkarna om att du trampar runt
> där?
> Ser tung-cyklat ut..
Dom säger inte eftersom endurospåret inte är officiellt utan "bara finns där" efter många nötande. Brukar inte vara värre än att man kliver åt sidan och släpper förbi om det kommer enduroåkare.
Körde en snabbis på Lugnet idag. Min bror har köpt ny kamera och ville följa med. Han lär sig fortfarande men den här tyckte jag det blev bra känsla i.
Mårten: Ser ju ganska nice ut. Jag brukar försöka få upp blixten ett par dm från marken så får man en schysst ljuskägla på marken utan att det ser "genomlyst" ut. Hade även försökt ha blixten så långt till höger att den är utanför bild. När jag fotar slavblixt brukar jag ha lite mindre vinkel mellan mig och blixten så att man får med ganska mycket belysning trots att det är på andra sidan, om du förstår vad jag menar? Dvs om du hade haft blixten lite längre "hitåt" och lite längre åt höger i bilden ovan så hade du fått en schysst backlight-effekt samtidigt som du lyser upp objektet bra.
Sernevi: Tack för tipset. Tanken var att blixten inte skulle komma med på bild. Men jag hade missbedömt läget lite...
Har inget vettigt stativ så det blir låga blixtar för min del... Måste fixa det. Tack för inputen, fotar aldrig med extern blixt så jag försöker lära mig hur fan det funkar. :D
Mikro-Carlsson tar starten i tävlingsklassernas heat på den klassiska hösttävlingen Vista Mountain i lördags. En härlig blandning av cyklar syntes på den backiga banan, med ett underlag av jord, sand o litet rötter. Detta heatet fick dock en regnskur så att det rätta småsliriga föret kom fram.
Som synes kör Mikro en helstel titanhoj med en framgaffel som får orden "wet noodle" att poppa upp i hjärnan. Härligt att se ett så lågt styre att dess like inte har skådats sedan Gustav Larsson körde MTB!
Förutom helstela MTB, som var populära, åktes det på HT, FS, CX o även några SS.
Fler bilder finns här: http://www.pixbox.se/usr_show_id128232_page0_order1.html
Källis skrev:
> Riktigt fint i endurospåret när vädret som idag
> visar sig från sin allra bästa sida...
>
>
>
>
>
> //Källis
Vilken underbar känsla för färg du har. Ser alltid lika inbjudande ut utan att för den skull gå över gränsen till att kännas artificiella.
Musse skrev:
> Otroligt bra kort, grattis. Utrustning?
Exif säger:
Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Image Date: 2009:10:02 11:27:01
Flash Used: No
Focal Length: 82.0mm
CCD Width: 3.37mm
Exposure Time: 0.013 s (1/80)
Aperture: f/4.5
ISO equiv: 200
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
Exposure Mode: Manual
Gillar min nya pendlare. Äntligen kan jag ta hem ett dussin flaskor finöl samt jobb-papper utan att knäcka ryggen! Finare höstdag än idag kan man dessutom inte få :D
Kände att det började bli dags att byta däck när mönsterdjupet inte längre vore lagligt på ett bildäck och bakdäcket var från 2006. Inte för att jag märkt av det särskilt mycket, måste börja åka lite fortare så jag åtminstone märker om jag har grepp eller inte...
Jag tyckte att två pensionärsdamer tittade lite konstigt på mig i simhallens omklädningsrum i morse. Inser att det förmodligen beror på att märket från måndagens OTB-vurpa nu antagit en vackert spygröngul färg. Jag orkade inte dra "eeeh, jag ramlade i duschen" utan lät dem stirra.