Dagens Bild-tråden! (Obs, regler i första inlägget!)

Resultatet av dagen bygge med Christer och Mr.Smudge. Efter ca 4 man-timmar så var det dags att provcykla.. ROCK SOLID!

Christer rullar över, och ja.. det är brant på baksidan :)
DSC00119.JPG ht=480

Vill bara tillägga att inga djur kom till skada under ovan bygge, SAMT att allt material är rester från kommunens röjjning/avverkning.

Tror du hjulet håller sig rakt vid nästa ekerbrott då Patrik, eller får det bli bilräddning igen? ;)

Skapligt stort ventilhål du fick genom gluggen i också.

(jo, jag är avis)

Jo, men nu är det bara 16 ekrar fram så med färre ekrar är ju risken för ekerbrott minskad. Tänker jag rätt nu ? ;)

Under 'Happy BBQ'-turen, Hellas - Handen.

db3.jpg ht=725

Passar på att tacka för kanonarrangemanget!

Senast redigerad av en moderator:
De stod och väntade på oss eftersläntrare vid en trinagelformat korsning. ;)

Resten stod högre upp till vänster men vi skulle vidare mot höger.

Eftersom jesaro inte postat några bilder från när vi var i Gesunda får ja väl slänga upp en till då..
Wallriden i Magic Carpet

_8121633.jpg ht=544

Åkare: Claes Sernevi
Foto: Jesper "jesaro" Aronsson

Hej då AC:n.
Du är död, men länge leve fullfacekruka och kraschpyjamas.

(Ps. Djupa, långa, av människor grävda gropar i marken ska man undvika när man cyklar. Om man kan...)

HPIM04972.jpg ht=488

Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom jesaro inte postat några bilder från
> när vi var i Gesunda får ja väl slänga upp en
> till då..
> Wallriden i Magic Carpet

Jag får väl kontra med att slänga upp en då:
IMG_3907_crop_fixad_fs.jpg ht=574

Cyklist: Claes Sernevi
Foto: Jag

rayy skrev:

> (Ps. Djupa, långa, av människor grävda gropar i
> marken ska man undvika när man cyklar. Om man
> kan...)
>
>

rakt ner i diket? alles gut med dig?

Atlas skrev:
> rayy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > (Ps. Djupa, långa, av människor grävda gropar
> i
> > marken ska man undvika när man cyklar. Om man
> > kan...)
> >
> >
>
> rakt ner i diket? alles gut med dig?

Inte ett dike, men.. Jag körde mellan liftstolpar på en 50 höjdmeter hög backe här i umeå. Det gick rakt fram, var inga svängar och bara grus som underlag. Som en grusväg fast nedförsbacke, så det gick snabbt. Sen helt ur ingenstans dyker ett hål upp. Jag kör ner på kortsidan som är 2½ meter bred, hålet är 4 meter långt till nästa kortsida och ca 0.8 - 1 meter djupt med snudd på lodräta kanter. Såg ut som en stor typ.. grav? Framhjulet åker in i kanten på andra sidan, jag flyger in i backen med axeln och huvudet, flyger runt och landar en liten bit bort... Det var mörkt ute så därför såg jag inte gropen, man ska väl alltid gå spåren först men gropen fanns fan inte där i måndags...
Rappel.. Men jag lever. Har bara sträckt mig i några muskler, annars mår jag prima.

rayy skrev:
> gropen fanns fan inte där i måndags...

Nästan så du borde kräva de som grävt den gropen på pengar för ny cykel tycker jag.

the_TnT skrev:
> rayy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > gropen fanns fan inte där i måndags...
>
> Nästan så du borde kräva de som grävt den
> gropen på pengar för ny cykel tycker jag.

Känns lite som att jag åtminstone vill prata med dom. Dom har grävt 2 andra gropar längre upp i backen, dom har betongfundament i sig och skyddsnät runt...

rayy skrev:
> Hej då AC:n.
> Du är död, men länge leve fullfacekruka och
> kraschpyjamas.
>
> (Ps. Djupa, långa, av människor grävda gropar i
> marken ska man undvika när man cyklar. Om man
> kan...)
>
>

Jösses!
Skönt du klarade dig så bra som du gjorde. Kunde ju gått riktigt illa.
Hoppas du kan få pratat med de som grävde gropen.

Jag gick och pratade med dom som grävde gropen. Eller, arbetsledaren där i alla fall. Han sa att gropen grävdes igår eller iförrgår och misstyckte med mig då jag sa att man måste markera sånt där. Han förstod inte vad jag gjorde som cyklade där, jag sa att "vi cyklar ju på hela berget. Det finns ju till och med en 4xbana i ena hörnet". Kommunkillen tyckte absolut inte att det var deras fel, jag påpekade att jag verkligen inte vill att dom ska markera upp varenda jordhög dom lägger, eller markera vart deras maskiner står osv, men att dom bör markera hål i marken som är så där stora...

Jag fick inget medhåll.

Ska tala vidare med dom, i syfte att få säga vad jag tycker bara. Jag tycker att det känns jävligt trist att dom märker upp 2 st hål längre upp i backen, men inte det tredje. Argumentet jag fick tillbaka då var att "där är det ju betongfundament och förenat med livsfara att vara!". Jag svarade något i stil med att "ja, men det var markerat INNAN betongfundamenten kom dit". Sen sa jag (som sagt) att jag inte säger att dom ska markera allt, men hål är ju något riktigt farligt.

aja.. That's life antar jag. Olyckor.

Du fick inga större skador? Du borde hursomhelst få dem dokumenterade av en läkare ifall det blir rättssak av det hela.

4 § Vid en anläggning där verksamheten innebär fara för att en olycka skall orsaka allvarliga skador på människor eller miljön, är anläggningens ägare eller den som utövar verksamheten på anläggningen skyldig att i skälig omfattning hålla eller bekosta beredskap med personal och egendom och i övrigt vidta nödvändiga åtgärder för att hindra eller begränsa sådana skador.

Den som utövar verksamheten är skyldig att analysera riskerna för sådana olyckor som anges i första stycket.
Enligt "Lag (2003:778) om skydd mot olyckor".

Tack TnT! Ska ringa runt på måndag, och läsa igenom skydd mot olyckslagen.

Jag mår bra. Två blåmärken var det enda jag fick, behöver nog inte ens dokumentera skador. Hade det värkt någonstans hade jag absolut gjort det.

Länstyrelsen är nog de du ska vända dig till om inte någon på din kommun är behjälpliga. Kan vara bra att fotodokumentera gropen innan de skyfflar igen den också.

Gropen är fotodokumenterad redan.. Min axel också, och jag har ringt sjukvårdsrådgivningen (som har dokumenterat vårat samtal) där de kom fram till att jag inte bör söka upp vårdcentral för att dokumentera skadorna. Om jag vill det kan jag göra det på måndag sa dom.

Jag ska ringa runt lite och bråka på måndag/tisdag... Lägger nog upp en separat tråd här för lite tips också.

Fy fasen, hoppas allt blir bra efter vurpan, riktigt otäckt!

db18.jpg ht=725

Bild från dagens mangrove-ride...

vart ute o kört ikväll uppe vid delsjön skatås, slutade med en kalas vurpa!:) lite knak i ryggen o lite köttiga skrapsår! det som inte dödar härdar!

Bilagor

• Bild 001.jpg
    Bild 001.jpg
    49.7 KB · Besök: 41
Jag tog ur stygnen, undrar varför, för sen fick jag nytt gips. Men jag tycker själv det ser lite makabert ut. Dom övre på sidan, kallas spik, dom nedre två kallas stift, vad är skillnaden?
Om tre veckor ska dom dra ut dom, det är därför dom är böjda, jag ryser lite redan.

Edit: doktorn har spikat ihop min vid cykling brutna hand.

DSC00079.JPG ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp