Dagens cykelrelaterade klantighet

• Trådstartare Trådstartare s-o
  • Start datum Start datum

s-o

Aktiv medlem
När jag kom hem rätt sent efter ett riktigt kanonpass i lördags (65 km Sundsvall -- Bergsjö i propagandacyklingsväder. Skratta inte, det var årets längsta pass hittills.) så kunde jag inte hitta nyckelknippan med husnyckeln. Jag letade igenom styrväskan, alla fickor och alla små påsar, helt utan resultat.

När jag till sist hade gett upp letandet och började fundera på att rulla iväg hem till min syster och tigga sovplats, så ser jag att det ligger någonting på garagenedfarten. Där låg nyckelknippan, och det hade den gjort de senaste tolv timmarna.

/s-o

Handlar tråden om att först tappa bort nyckeln och sen hitta den igen, eller om att lyckas hålla en snitthastighet på 5,42 km/h över 6,5 mil ? ;)

(OT) En försvunnen nyckelknippa, kl.6.00, resulterade i inbrott, dörr- och fönsterreparationer och nya lås INNAN 35 mil landsväg under 3,5 timmar till flygavgång kl. 13.00. Nycklarna hittades drygt halvår senare under förarsätet i bilen. Ev. brott är preskriberade, känns bara bra att lätta på hjärtat.

Skulle cykla till jobbet en morgon men efter någon kilometer kom jag på att jag glömt plånboken.
Vände om och väl hemma tryckte jag bara in plånboken i cykelväskan.
Halvvägs till jobbet började det regna och jag stannade under en bro och drog på regnkläderna.
Väl på jobbet saknades naturligtvis plånboken. Kom på att den måste trillat ur när jag grävde fram regnkläderna i väskan.
Har aldrig några kontanter men spärrade kreditkortet och sl-kortet. Webanmälan till polisen på körkortet.

På eftermiddagn ringde ena sonen och sa att han hittat plånboken på tomten 5 meter från där jag startade.

SL-kort är enkelt att fixa och nytt kreditkort (och kod :-() kom efter ett par dagar men polisanmälan ändrar man inte så lätt. Gick inte att ta bort via webben och det tog det ett par dagar innan webanmälan hade registrerats i rätt system så att den kunde tas tillbaka via telefon. Efter någon vecka blev jag uppringd av en polis som ville ha detaljer igen.
Massa merarbete både för polisen och mig.

Kaspar skrev:
-------------------------------------------------------
> Handlar tråden om att först tappa bort nyckeln
> och sen hitta den igen, eller om att lyckas hålla
> en snitthastighet på 5,42 km/h över 6,5 mil ? ;)

Nja, jag hade nog hunnit med en del annat också under de där timmarna :)

/s-o

Tillbaka
Topp