Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Skibikehike i Ulricehamn har "halva priset på bikepass för din kompis"
läs mer på hemsidan: http://skibikehike.se/

9 eller 10 handgrävda enduroleder. 2 hoppleder. 110 meter fallhöjd och skitsnabb lift. Man hinner ca 20-30 åk på två timmar. Personalen i backen har slitit arslena av sig hela sommaren med att hålla spåren i bra skick (jag är inte en av dom).

I morgon (4/10) så väntar skitväder men i övrigt så är det stark rekommendation på detta, fler än jag tycker så
(obs! ännu en jag inte har nåt samröre med...:

Senast ändrad:
Bosch Easy Pump för 354kr hos Jeff om man är primemedlem

länk

Den ingick även i nån deal med ytterligare 100kr rabatt om man handlade för över 500kr.

3T Strada ICR Ltd Force AXS 2x Carbon med 75% rabatt hos bike-components
1 i M kvar
1760173440089.webp

Senast ändrad:
M, L och XL
1760260430696.webp

Men kolla runt lite. Den där väger 16 kg, har inte några superdämpare och allmänt halvtaskig spec.

Jag skulle personligen tycka att Radon Skeen Trail AL 7.0 ser ut att vara mycket bättre bang-for-buck instegs-FS och nästan samma prisklass:

Senast ändrad:
Jag chansade och klickade hem ett par i stl 40. Passar bra på normalkarl på 75kg och 175cm. Funkis med knäskydd under och ventilationsöppningar på sidorna. Känns lagom luftiga och stryktåliga.

Skärmavbild 2025-10-23 kl. 20.26.01.webp

Jag chansade och klickade hem ett par i stl 40. Passar bra på normalkarl på 75kg och 175cm. Funkis med knäskydd under och ventilationsöppningar på sidorna. Känns lagom luftiga och stryktåliga.

Visa bilaga 800263
Har herrmodellen och bortsett från att fickorna är liiiiite för grunda för en(min) telefon så är jag väldigt nöjd.

Visa bilaga 800263
Har den modellen och det är skönt att bensluten inte är så vida att de riskerar fastna i klingan. Men materialet är lite för kraftigt för sommarväder och ventilerna hjälper inte så mycket. Förut fanns det en skön tunn modell man kunde vika upp och knäppa så de blev piratbyxor.

Senast ändrad:
Väldigt lokalt fynd men, på Sportson i Uppsala har de en liten fyndhörna intill verkstadsdelen med 70% rabatt på en hel del gott som Dura Ace bar end shifters (tror det var för 10 växlat), 105 och Ultegra bromsar för fälgbroms, och även en del mtb prylar (men gick inte igenom de så noggrant).

Marzocchi Bomber Z2 29" Boost Suspension Fork 140mm för 2300:- inkl frakt.

Man får hem dem för 3300 med tull och moms betalt (om man ska lita på fraktalternativet som kostar 922 kr verkligen gör att köparen undviker det).
Jag köpte den säckade grisen och det var inga problem. Anlände efter 3 veckor så gick bra mycket snabbare än utlovat dessutom

Hur är deras skor i storlekarna?
har dem fast ej speedlace(inget kardborreband)
Beställde 43 och har normalt 42-42.5
har gott om utrymme för tårna. dem är tighta på sidorna/ovan foten, är någon form av stretch/gummi som håller "plösen"
så normala i storlek på längd skulle jag säga men ganska tighta mitt på foten

En sån här slog jag till på idag. Bara ramen brukade kosta minst lika mycket.
Visserligen en gammal modell med begränsat däckutrymme och bara i storlek XL, men geometrin passar mig och jag gillar att det inte är kablage/vajrar/slangar genom styrstammen. Får väl köpa 650b hjul om jag i framtiden vill ha bredare däck än 40 mm.

Tillbaka
Topp