Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Jimel sa:
Jag har haft den svarta varianten i storlek medium i ett och ett halft år, nopprar en del, går ur en del trådar men ser och känns ändå okej fortfarande. Tycker min medium passar som en stor large, bra passform för att passa in i bikeparken på mina 186/80

Edit: la till citat

Senast ändrad:
Alfakrull sa:
Jag har haft den svarta varianten i storlek medium i ett och ett halft år, nopprar en del, går ur en del trådar men ser och känns ändå okej fortfarande. Tycker min medium passar som en stor large, bra passform för att passa in i bikeparken på mina 186/80

Trådar, som i lösa kolfiber-ändar? ?

Maakus sa:
Alfakrull sa:

Trådar, som i lösa kolfiber-ändar? ?
Syftade på tröjan som länkades högre upp, tryckte tydligen på den smått menlösa svara-knappen istället för citera-knappen.

Stadium har 25% på rean på bl.a. oakley brillor. T.ex. Oakley EV Advancer är sänkta från 2099 till 1599 och sen 25% på det = 1199.

Ev har fler upptäckt det för de verkar ha en del tekniska problem med sidan.

https://www.stadium.se/search?SearchTerm=oakley

De har också 3 för 2 på ganska mycket Cykelskor bl.a. Giro som redan är nedsatta 25%

carlcapone sa:
Stadium har 25% på rean på bl.a. oakley brillor. T.ex. Oakley EV Advancer är sänkta från 2099 till 1599 och sen 25% på det = 1199.

Tyvärr vet de ju inte ens själva vad de säljer eftersom de förkortar beteckningarna på linserna så att det inte går att utröna vilken sort det är. Ungefär som att förkorta gul med "G", så det lika gärna kunde vara grön. Man får gissa. #idoter

Om du väljer en modell så står det i detaljerna under beskrivning vilken modell det är i.e. prizm road eller trail osv.
Eller missförstod jag vad du menade?

Makten sa:
carlcapone sa:

Tyvärr vet de ju inte ens själva vad de säljer eftersom de förkortar beteckningarna på linserna så att det inte går att utröna vilken sort det är. Ungefär som att förkorta gul med "G", så det lika gärna kunde vara grön. Man får gissa. #idoter

carlcapone sa:
Om du väljer en modell så står det i detaljerna under beskrivning vilken modell det är i.e. prizm road eller trail osv.
Jag kanske ser illa, men hittar inga detaljer här till exempel: https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/269938102/oakley.frogskins-lite.matte-black-prizm

"Prizm R" kan gissningsvis betyda Prizm Ruby (som jag hatar) eller Prizm Rose gold (som jag är nyfiken på). Klart olägligt alltså:-P

Makten sa:
carlcapone sa:
Jag kanske ser illa, men hittar inga detaljer här till exempel: https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/269938102/oakley.frogskins-lite.matte-black-prizm

"Prizm R" kan gissningsvis betyda Prizm Ruby (som jag hatar) eller Prizm Rose gold (som jag är nyfiken på). Klart olägligt alltså:-P

Du har ju full koll på vad du gillar och inte gillar, så då ser du ganska direkt vilken det är på bilden. Låter mest som att du vill gnälla.
Annars framkommer det om du googlar lite... Och skulle dom ha 3 bilder som är fel så är det väl bara att lämna tillbaks dom.

NickPick sa:
Du har ju full koll på vad du gillar och inte gillar, så då ser du ganska direkt vilken det är på bilden. Låter mest som att du vill gnälla.
Annars framkommer det om du googlar lite... Och skulle dom ha 3 bilder som är fel så är det väl bara att lämna tillbaks dom.
Klarar de inte ens att skriva ut informationen så finns det inget som säger att de klarar att välja rätt bilder. Det finns gott om sidor där bilden inte stämmer för fem öre med beskrivningen.

Undrar mest hur man som handlare resonerar när man utelämnar den viktigaste informationen om en produkt man säljer. Högst egendomligt.

Edit: Här har du ett annat exempel där samma "Prizm R" plötsligt är grå: https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/253998101/oakley.holbrook.black-camo-prizm-r
Alltså kan man inte gå efter bilderna.

Senast ändrad:
Makten sa:
NickPick sa:
Klarar de inte ens att skriva ut informationen så finns det inget som säger att de klarar att välja rätt bilder. Det finns gott om sidor där bilden inte stämmer för fem öre med beskrivningen.

Undrar mest hur man som handlare resonerar när man utelämnar den viktigaste informationen om en produkt man säljer. Högst egendomligt.

Edit: Här har du ett annat exempel där samma "Prizm R" plötsligt är grå: https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/253998101/oakley.holbrook.black-camo-prizm-r
Alltså kan man inte gå efter bilderna.

365 dagars öppet köp = köp båda och behåll den du vill ha :)

Det var tydligen lite olika tydligt beroende på vilken modell man kollade på. För de jag var intresserad av så fanns ”linsguide” i texten:

”Linsguide: POLISHED BLACK/PRI=Prizm Road med 20% ljusgenomsläpp (kategori 2-skydd), POLISHED WHITE/PRI=Prizm Road Black med 11% ljusgenomsläpp (kategori 3-skydd) och MATTE CARBON/PRIZM=Prizm Trail Torch med 35% ljusgenomsläpp (kategori 2-skydd).”

Men som någon sa ovan, gratis frakt och gratis retur, köp alla och lämna tillbaka dom du inte vill ha :)

https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/291959101/oakley.radar-ev-adv.polished-black-pri

carlcapone sa:
Det var tydligen lite olika tydligt beroende på vilken modell man kollade på. För de jag var intresserad av så fanns ”linsguide” i texten:

”Linsguide: POLISHED BLACK/PRI=Prizm Road med 20% ljusgenomsläpp (kategori 2-skydd), POLISHED WHITE/PRI=Prizm Road Black med 11% ljusgenomsläpp (kategori 3-skydd) och MATTE CARBON/PRIZM=Prizm Trail Torch med 35% ljusgenomsläpp (kategori 2-skydd).”

Men som någon sa ovan, gratis frakt och gratis retur, köp alla och lämna tillbaka dom du inte vill ha :)

https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/291959101/oakley.radar-ev-adv.polished-black-pri
Jo, jag bestämde mig för att chansa till slut:-) Har suktat efter den där Rose gold-linsen länge utan att lyckas hitta nån i vettiga bågar till hemult pris. Om texten i övrigt stämmer (mattsvarta bågar) så borde det bli rätt. Får se om de ens passar på nyllet, hehe.

Senast ändrad:
Xxl i Arninge, känns som ett klipp för fatbikern.

Bilagor

• 41E7DCCB-E10C-4167-8556-7DE7EBB45B8A.jpeg
    41E7DCCB-E10C-4167-8556-7DE7EBB45B8A.jpeg
    280.6 KB · Besök: 258
Fynd 2 i Arninge: magicshines riktigt starka baklampa som jag saknat sen den jag hade blev stulen för 3 år sen. Nu 10kr!

Bilagor

• 4E732442-3887-4E5D-8308-10CF63B253A0.jpeg
    4E732442-3887-4E5D-8308-10CF63B253A0.jpeg
    246.3 KB · Besök: 246
Var tvungen att slå till

Bilagor

• BB08EE1B-8183-4193-811C-2253BE2A4DCD.jpeg
    BB08EE1B-8183-4193-811C-2253BE2A4DCD.jpeg
    55.9 KB · Besök: 266
Jag klickade precis hem ett par Suomi Tyres W240 40mm från Bikeshop för en dryg 400-ing styck med nykundsrabatt på 10%. Så nu har man vinterdäck i 10 år till.... om dom håller lika länge som dom förra.

Jula Västerås, ett par tiokilogramshantlar 250 kronor.

Bilagor

• IMG_20191006_141453373.jpg
    IMG_20191006_141453373.jpg
    190 KB · Besök: 254
Någon som behöver inför trainersäsongen?
Kjell&co Kungens kurva, Stockholm.

58BC9824-3179-4D81-890C-68E369350382.jpeg

Dakine cykelkläder 50% rabatt på intersport. Inte så många storlekar kvar, men ni hittar kanske nått.

Senast ändrad:
R2-bike.com kör deras årliga custom hjul rea nu och erbjuder €75-150 under redan ordinarie låga priser.

Kod
alu2019 för hjul med aluminium fälgar -€75
carbon2019 för hjul med kolfiber fälgar -€150

Gäller 18/1-2019 tom 3/11-2019.

Själv blir det nu ett par efterlängtade Duke 6ters med Swiss 350 hubbar för låga €1062.50.

R2-bike.com

XXL sthlm city kränger av några hjul, bland annat ett par 27,5" det Swiss m1700 spline för 750kr - finns även ett par 27,5" kolfiberhjul för 2000kr om jag såg rätt.

Tillbaka
Topp