Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Nya BlackChili-däck till hösten? :-)

Continental X-King ProTection 29 X 2.4" för endast 238:49 SEK just nu!!

-> http://www.chainreactioncycles.com/se/en/continental-x-king-29-mtb-tyre-protection/rp-prod142572

26266497975.png

Detta är definitivt dagens fynd, 560spänn nästan helt orginal till och med däcken håller luften.

En ny sadel och lite olja så har jag en blivande tourer, har ej hittat seriens än men skulle gissa på tidigt 80-tal.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    329.2 KB · Besök: 173
Crocko sa:
Detta är definitivt dagens fynd, 560spänn nästan helt orginal till och med däcken håller luften.

En ny sadel och lite olja så har jag en blivande tourer, har ej hittat seriens än men skulle gissa på tidigt 80-tal.

Ser ut att vara i bra skick. Bort med ekerreflexerna, pakethållaren. Byt sadel, pedaler och rätta till styr/sadelhöjd så blir det det bra! Möjlighet att bli snygg !

Bengt-re sa:
Crocko sa:

Ser ut att vara i bra skick. Bort med ekerreflexerna, pakethållaren. Byt sadel, pedaler och rätta till styr/sadelhöjd så blir det det bra! Möjlighet att bli snygg !
Snygg som den är, pakethållare är ju bra för blivande touring.

Inlägg redigerat pga Tradera-säljaren informerats och har ändrat sin annons.

Senast ändrad:
White carbon Sora stl L/55 på XXL i Västerås. 5000 kr. För billigt för att stå kvar.

Bilagor

• IMG_20171101_111800.jpg
    IMG_20171101_111800.jpg
    328.7 KB · Besök: 133
Om du bor i karlstadsområdet med omnejd och behöver en testcykel kan du bege dig till solareturen. En gammal men väldigt fin crescent tortyrredskap finns där för 850 spänn. Den har bla en ideale skinnsadel som säkert för sig själv skulle gå för samma pris som hela testcykeln på ebay. Den har också 9/16 pedaler med klips och rem så byta dem till look etc är inga problem. Skynda fynda inför vinterplågeriet.

Senast ändrad:
Sidi Drako för 2000 kr på XXL Sisjön. "Normala" storlekar kvar.

Bilagor

• IMG_20171108_113354.jpg
    IMG_20171108_113354.jpg
    477.2 KB · Besök: 175
JTF sa:

166 i lager. Wiggle verkar ha 10+ i lager iaf http://www.wiggle.se/continental-x-king-protection-vikbart-mountainbikedack-29-tum/ . Tunga på 740g men breda och fina :) Samt till bra pris såklart.

Canyon-utmanare i HT-klassen?

Pinnacle Ramin 4 2017 på rea just nu för ca 10500 SEK
Med Reba-gaffel, 2x11 SLX-grupp, Shimano 615-bromsar och halvmoderna 69 grader i gaffelvinkel... :-)

-> https://www.evanscycles.com/en-se/pinnacle-ramin-4-2017-mountain-bike-EV275648

Ful eller snygg, i vilket fall ganska bra komponenter för den prislappen.
(gäller fram till tisdag 16 januari står det)

Senast ändrad:
MickeMud sa:
LDG sa:
Primera sa:
Lätta men ömtåliga fälgar men när jag kollade så var det jäkligt låg POE på naven och då går det fetbort direkt för mig!
Vad är POE, kan du utveckla?

Svarar själv då eftersom det tar sån j.. tid, ;-)

Hitta snabbt efter lite googlande.
POE= Points of engagement, på ren svenska antal kuggar som greppar i hubben. Ju fler, ju mindre frispel. D.v.s antal grader rotation innan du får drivning. Ex 24 taggar ger 15 grader, 48 ger 7,5

Jag kör ju på just dessa hjul själv men 29"och har inte reagerat på att det skulle vara negativt men jag kanske är ute å Cyklar bara :-) Kommer från Roval Control SL och Roval Tranverse så dom kanske har samma.

Camelbak Mule NV nedsatt från 1400 till 899 på Sportshoppen i sisjön (vägg i vägg med XXL). Jag köpte en men finns några kvar, samt andra modeller också.

Bilagor

• DSC_0936.JPG
    DSC_0936.JPG
    248.8 KB · Besök: 162
Tillbaka
Topp