Dagens Fynd...

Tobias/Frost

Aktiv medlem
Dagens Fynd...
...hittade jag under en seneftermiddagstur med lite soft puttrigt flow runt i Hellas. Första gången på SS:en sedan jag guidade helgen innan vm:et så kändes det skönt att trampa sig runt på Indianer & vita, French connection, Olsen outpost, DowJones, SKF, Våta fötter, Tresnåret, Traktormakt och några namnlösa stigar till i en tillslut skymmande septemberkväll. Och min rätt puttriga fart fick mig att kolla runt och inte bara fokusera på stigen uteslutande, utan mer se mig omkring och njuta av hur skogen växlade. Det var så skönt och vackert att se hur terrängen reste sig, dalade, vindlade, öppnade upp, snårade till och bredde ut sig bredvid stigarna där man bara rullade fram nästan ljudlöst. Ahhh vad Hellas är bäst...

Men tillbaka till Dagens Fynd som låg slängt på stigen vid utsikten ovanför Ulvsjön, en söndagens kulturdel ala DN viftade lite inbjudande med sidorna i kvällsbrisen. Det var bara att stanna till, sätta sig och äta lite banan och läsa den sin helhet. Rofyllt, intressant och skönt att sitta där och inmundiga artiklarna och serierna i en timme i den alltmer gulnande solens sken, flygfäns surr, svalnande temp, avlägset civilisationsbrus och konstigt nog hojens knäppanden. Jag har aldrig för hört min SS ligga stilla på marken och knäppa ungefär som om den svalnade av från nån värmealstrande aktivitet, men det gjorde den. Jag rullar visst snabbare än jag tror därute på stigarna... ;)

Efter den lilla lässtunden så blev man jagad ur skogen av först den alltmer tilltagna skymningen och sedan, mörkret. Sista stigsnuttarna avverkadees med lite Jedi-åkning och jag viskade till mig själv gång på gång: Feel the force Luke! Det funkade som oftast och jag kunde slinka ur skogen vid Hammarbybackens fot utan ha stött på vare sig Mårran, Otten eller marken. Sen avslutade man dagens lilla tur med en och två kalla öl på Embargos uteservering. Måste bara säga ahhhhhhhhhh...

...ibland är livet verkligen skönt när man har fått trampat sig runt på sina favoritstigar!

vy.jpg ht=540

Dagens Fynd...
En observant poet. En välkommen ingrediens i denna fruktstinna kaka bestående av skönt motsägelsefulla skruvrecensioner och förföriska nakenbilder på pedaler och gafflar.

Tillbaka
Topp