Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Tror jag såg båtbensbudet på st. eriks-gatan idag runt lunch. Det var åtminstone en snubbe med en moots som satt och fikade. Det tråkiga var att han bröt mot 75 centimetersregeln och hade hjälmen på sig. Ingen respekt för sporten alls.

Dagens Happy-spotting
WTF!
Jaha. Och vad är det med det då? :)
Min informatör på stretan hade för övrigt träffat på heklamama imorse tydligen.

/E

NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> Sa han som stod med hjälmen på i kassakön på
> Konsum...

Dagens Happy-spotting
moody skrev:
> WTF!
> Jaha. Och vad är det med det då? :)
> Min informatör på stretan hade för övrigt
> träffat på heklamama imorse tydligen.

Tänkte skriva något om det men visste inte riktigt i vilken tråd...

Dagens Happy-spotting
I "dagens happyspionage" hade väl passat bra.

/E

heklamama skrev:
> moody skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > WTF!
> > Jaha. Och vad är det med det då? :)
> > Min informatör på stretan hade för övrigt
> > träffat på heklamama imorse tydligen.
>
> Tänkte skriva något om det men visste inte
> riktigt i vilken tråd...

Dagens Happy-spotting
Har hittat ett bra pris på mikrofoner maskerade till styrändspluppar Gruppköp?
Gäller bara att sluta röka det där ryska ciggmärket så att man inte blir haffad av staine.

/E

Dagens Happy-spotting
Cyklade hem genom sta'n runt 18-tiden och stannade för rött i cykelboxen där Regeringsgatan korsar Kungsgatan. Sneglar på cyklisten bredvid som av en slump också visar sig sitta på en mattsvart Rose Pro DX Cross, dock ett par storlekar större än min egen. Försöker ta rygg fram till Danvikstull där våra vägar skiljs. Känns inte helt osannolikt att denne cyklist också är happyit, någon som vet vem det skulle kunna vara eller känner igen sig själv...?

Dagens Happy-spotting
Mötte Båtbensbudet på Sveavägen vid 13 idag (noterade bekant cykel & person i ögonvrån), lite långt avstånd för att morsa (överrösta biltrafiken).
Du var på väg norrut (Wennergren center) och jag in mot stan.
Hej hej! (i efterskott), måste vara härligt att buda dagar som dessa.

Dagens Happy-spotting
Det stämmer bra! Wennergrenscenter våningn 7 för att vara exakt (bra gissat)! Tycker jag borde noterat dig då du syns väl :) Men hej! tack för senast, dags för en runda igen snart tycker jag innan regnrusket kommer.

Ja det är onekligen en underbar vår/sommar/höst för alla cyklister.

Dagens Happy-spotting
I så fall cyklade båtbensbudet strax senare förbi mig när jag satt på uteservering på ynglingagatan. Jag känner inte dig alls och vet inte hur du ser ut. Men en moots lägger man märke till ;)

Dagens Happy-spotting
båtbensbudet skrev:
> Det stämmer bra! Wennergrenscenter våningn 7
> för att vara exakt (bra gissat)! Tycker jag borde
> noterat dig då du syns väl :) Men hej! tack för
> senast, dags för en runda igen snart tycker jag
> innan regnrusket kommer.
>
> Ja det är onekligen en underbar vår/sommar/höst
> för alla cyklister.

Jag pendlar numera på en vit Rose DX Cross med svarta Longboard-skärmar.
Apropå runda så har jag lite dåligt samvete, men det har varit så j*kla mycket annat som legat på. Det slutar väl med en sen oktoberrunda till Vaxholm & äta glass huttrandes ;-)

Dagens Happy-spotting
var ute och sprang en sväng i ursvik idag då det kom två killar på mtb, en fastnade i en backe så jag tyckte han skulle 'kämpa!' och sen pratade vi lite. han hojade normalt i hellas så då borde det väl vara en chans att personen hänger här också?

någon som känner igen sig? idag lördag vid 8-snåret alltså.

Dagens Happy-spotting
Mötte peranders på väg till jobbet i veckan, helt utan cykel, absurd syn. Sen kom en Ryska postenklädd kille och susade förbi i tävlingsfart nånstans mellan Djursholm och Danderyd, det är inte första gången det händer. Han måste gömma sig här nånstans.

Dagens Happy-spotting
båtbensbudet skrev:
> Japp det stämmer bra, nästa stop var
> ynglingagatan 14. Hej!
> Några fler spottare så har vi snart klarlagt
> dagens slinga :)

Dannemmoragatan/Norra station pratandes i Walkie-Talkie. Ville inte störa. Blåste sedan om mig utanför cykloteket när jag var och handlade slang. Hann inte hälsa. Du gillar Norrtull verkar det som.

Dagens Happy-spotting
Hejsan! Får morsa nästa gång.

Ja tror jag letade efter norra stationsgatan 31 som inte finns? men budet visade sig vara från nr 71 till slut så det förklarade saken.

Jag bor i krokarna så både morgon och hembud brukar bli häromkring samt att vi har ganska många kunder runt norrtull också.

Dagens Happy-spotting
happy.JPG

Dagens Happy-spotting
Var det någon här som fikade på Äppelfabriken igår? Bont skor med tå överdrag, assos 3/4 byxor, Rapha Belgium jersey, svart underställ, keps...?? Svärmor tyckte du såg sjavig ut, men jag försökte förklara att du var finklädd...

Dagens Happy-spotting
Ska vi fortsätta med att kartlägga Båtbensbudets liv?
Det måste ha varit han med orangea skor, svart rygga på en Moots. Fridhemsplan vid 11:40 tiden idag. Två kassar på styret.
Några minuter senare var jag på väg utför Hantverkargatan och hör ett ljudligt frihjulande bakom mig. Och se, där kom han susandes in mot stan.
Utan kassarna på styret.

Vad var det i dessa kassar?

Dagens Happy-spotting
Spottade Lisa Nordén och ytterligare en cyklist (båda på cx) igår vid 18-tiden vid korsningen Sockenvägen/G:a Tyresövägen. Blev sugen på att slänga på crossdäcken och ta en tur runt Flaten i helgen...

Hon får väl räknas in i happykollektivet efter i lördags?
filename=369.JPG

Dagens Happy-spotting
Undrar om inte lilleNO cyklade förbi mig på herkulesgatan idag vid 15:20 tiden? Herkulesgatan korsar drottninggatan en bit söder om sergelstorg. Kände inte igen dig förräns du nästan passerat då jag var lite distraherad (om det nu var du?)

Känns bra att inte bara bli spottad!

Edit: nej du kör ju på rose nuförtiden och denna herre hade en fokus. Hmm det var iaf ngt bekant med denna herre.

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
ilundq sladdade in på Åbyplan i MX5an. Var ute och finåkte minsann, nercabbat och allt. Alla andra Ghettoiter hade hunnit smita straxt efter kl 21.

Dagens Happy-spotting
Gubbstark skrev:
> Supertramp? Kungsträdgården 11 oktober kl ca
> 15.35.

Skall inte bocken på styret hänga ned vid sidan om framhjulet för att det skall vara Supertramp?

Dagens Happy-spotting
T skrev:
> felpost..

T skrev:
> 4000

Billigt...

Dagens Happy-spotting
NLC skrev:
> T skrev:
> -----
> > felpost..
>
> T skrev:
> -----
> > 4000
>
> Billigt...

-åååh, så synd det blev om mattel där... :(

Dagens Happy-spotting
Yes, var ute och "elit-körde" med cykelgubbar från Kållered. BK var riktigt god men en viss matkoma infann sig och det tog emot lite i magen vid Norra Långvattnet. Hoppas burgaren smakade Stefan/underscore!

Tillbaka
Topp