Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
alla känner apan... jag har ju lite svårt att vinka hej men nicka/vifta med glasögonen tillbaks kan jag ju göra som hälsning :) eller som bussarna kanske en liten blink med blinkerslampan?

Dagens Happy-spotting
Killen som pendlar norrut från Roslagstull med svart cykel och Spinergyhjul som jag möter varje morgon måste väl ändå höra hemma här? Alltid utan hjälm. Satt förut på något oranget. (oranscht)

Dagens Happy-spotting
Mötte mzi (mfl) på Drottningholmsbron. Jag hade varit ute på Ekerö och späkt mig och förmådde bara tänka fram en hälsning i motvinden och uppförsbacken. mzi såg glad ut, och vem skulle inte göra det på väg ut på mälaröarna denna kväll?

Dagens Happy-spotting
Mötte PJ (tror jag) på "Riksettan" strax innan Södertälje idag. Jag var på väg åt motsatt håll in mot Stockholm.

Morsade på någon med lvg och pilotglasögon (såg det ut som) en bit längre fram strax innan Salems kyrka. Någon här?

Sköna 9,6 mil jobbpendlig blev det idag.

/K

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Såg en KBCK:are glida fram på vägen en knapp mil norr om Bro när jag var på väg till SMACK-serien där. Vem? I Bro var det flera bekanta ansikten, bl a Anders H och Ricke. Fantastiskt kul och trevliga de där SMACK träningstävlingarna. rekommenderas.

Dagens Happy-spotting
rising skrev:
-------------------------------------------------------
> mzi såg glad ut, och vem skulle
> inte göra det på väg ut på mälaröarna denna
> kväll?

Det var en underbar kväll! baby fat har förlänat mig med en ny protégé som bara cyklat i tre veckor men hon höll i fint, och vi rullade runt Färingsö med 29 i snitt.

Dagens Happy-spotting
xyz-saft skrev:
> Visst var det en happyit. Denna happyiten närmare
> bestämt.

Vart bar det av? Kul att se mer folk i rörelse i området.

Dagens Happy-spotting
Virusko skrev:
> xyz-saft skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Visst var det en happyit. Denna happyiten
> närmare
> > bestämt.
>
>
> Vart bar det av? Kul att se mer folk i rörelse i
> området.

Det bar av hemåt. Jag hade varit ute i 2h på stigar lite över allt. Kan ärligt säga att jag inte riktigt visste vart jag var på väg alla gångerna, men det är ju sånt som är skoj. Man kan ju inte hamna helt fel.

Jag hade väntat mig mer folk en så fin dag som idag, men det var väldigt tomt. Skoj att se en annan happyit som var ute. =)

Dagens Happy-spotting
Spottade iaf 3 leriga troll i motsatt riktning på väg emot båla @ Hellas idag (en ensam med lera i tamefan hela ansiktet). Skönt att se folk ute trots vädret ! Någon här tro ? :>

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
jomper skrev:
> Jag och Malin spottade Fredrik Larssons
> föräldrar två gånger under lördagens
> Kinnekulle-runda!

Dito, fast en gång. Ca 3-4 km efter Lasses Grotta, jag motsols dom medsols.

Dagens Happy-spotting
Men vi stötte inte ihop. Vi körde motsols på lördagen, körde hela rundan.

På söndan körde vi medsols och fuskade med lite asfalt upp mot högkullen och klippte av rundan vid Martorpsfallen, där går det att gena.

Helt perfekta förhållanden både underlags och väderleksmässigt! Men otroligt mycket annat löst folk ute på leden, mer än jag nånsin varit med om förut. Idel glada miner dock!

Dagens Happy-spotting
Såg vad som såg ut att vara en riktigt läcker tandem i hagaparken i dag vid elvatiden. Det var på så långt håll att jag bara såg att det var stora skivor och grå kläder på cyklisterna.

Någon här?

Spottade sedan en yosemite-tandem utanför solan tingsrätt.

Kul att inte vara helt unik =)

Dagens Happy-spotting
Förra söndagen spottade jag Zeb hemma hos honom. Han existerar fortfarande, men cyklar inte så mycket. Jag såg i alla fall att den oranga enduron fanns kvar.

Dagens Happy-spotting
Halloj!

Jag och Ratatosk spottade Plumse på pendlarhärket på Mariagatan, igår. Vi satt på Kardemumma på uteserveringen, men Plumse såg varken åt höger eller vänster. Han hörde inte mig ropa heller, men verkade överleva korsningarna vid Älvsborgsplan.

Dagens Happy-spotting
JLarsson i måndags morse från Frescati. Elegant i PBP-tröja och kuk-balleväst. Såg ut att ha tacklat av några kilo sedan i våras. Jag kom lagom in på hjul tills det var dags att åka skilda vägar vid Roslagstull.

Dagens Happy-spotting
Anders H skrev:
> JLarsson i måndags morse från Frescati. Elegant
> i PBP-tröja och kuk-balleväst.

Så elegant var jag också imorse, förutom PBP tröjan.

Dagens Happy-spotting
Anders H skrev:
> JLarsson i måndags morse från Frescati. Elegant
> i PBP-tröja och kuk-balleväst. Såg ut att ha
> tacklat av några kilo sedan i våras. Jag kom
> lagom in på hjul tills det var dags att åka
> skilda vägar vid Roslagstull.

Hoppsan. Märkte aldrig att du satt på rullen.

Dagens Happy-spotting
Spottade en ensam CTT-cyklist med ett rejält getskägg på väg ner mot Billdal från Snipen-hållet. Ingen jag kände igen, men så värst många med decimeterlånga getskägg kan det knappast vara i CTT-gänget... :D

Sen spottade jag 0range och resten av kvällsrundegänget i Rävekärr. Det var så skönt väder att jag inte orkade vänta till kvällen för att cykla, annars hade jag varit med där.

Dagens Happy-spotting
Tyckte jag spottade mytis med cykelkärra utan cykel men med bättre (?) hälft på Regeringsgatan. Dessutom såg jag senare en vit focus med xtracycle-påhäng på väg ut mot Västerort. Det bara måste ha varit någon här.

Dagens Happy-spotting
Spottade Supertramp i Lyon av alla ställen. Världen är allt bra liten... :-)

100_8802s.jpg ht=725

/Leo

Dagens Happy-spotting
mzi skrev:
> Dessutom såg jag senare en vit
> focus med xtracycle-påhäng på väg ut mot
> Västerort. Det bara måste ha varit någon här.

Den har jag sett i krokarna av Huvudsta gård ett par gånger och tänkt samma sak:)

/Johan

Dagens Happy-spotting
mzi skrev:
> Tyckte jag spottade mytis med cykelkärra utan
> cykel men med bättre (?) hälft på
> Regeringsgatan.

Korrektomundo. Vi såg ett snuggt skägg swosha förbi!

Dagens Happy-spotting
Såg kvinna cyklandes på något som såg ut som en Surly Big Dummy och två hamax-liknande stolar (med barn i ...) bakom henne. Aldrig sett något liknande faktiskt - såg kul ut. Mellan Karolinska och Solna om jag inte missminner mig.

Dagens Happy-spotting
Tror jag såg någon ur Conti Test Team strax norr om Varberg. Jag och min sambo kom glassandes på våra Kona Dew Drops med packväskor med en skön medvind då vi mötte ett antal räcercyklister, en iklädd Continental tröja, på en raksträcka på Ginstleden.

Tillbaka
Topp