Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Var vid Rosenhill vid 15-snåret, då var det färre cyklister och desto mer motorcyklister. Lyckades dock spotta Bang som kom glidande på sin tunga vita racer :)

Dagens Happy-spotting
Spottade Johan A idag vid Riddarhuset.
Han var på väg mot Söder och jag mot Kungsholmen.
Jag hann inte reagera förens han hade svischat förbi.
La dock märke till att han cyklade på något snyggt och färgglatt.

Dagens Happy-spotting
heklamama skrev:
-------------------------------------------------------
> Spottade Johan A idag vid Riddarhuset.
> Han var på väg mot Söder och jag mot
> Kungsholmen.
> Jag hann inte reagera förens han hade svischat
> förbi.
> La dock märke till att han cyklade på något
> snyggt och färgglatt.

Ajfan... Det missade jag helt... Snygga fälgar va??

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:

> Ajfan... Det missade jag helt... Snygga fälgar
> va??

Jepp jag låg och smög i innerkurva...
Fälgarna var nog det jag såg först!
Ooootroligt snygga.

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
> Spottade Bruce vid Pampas Marina i morse.. Han
> såg glad och avslappnad ut...

Yepp, man blir lätt harmonisk när man vaknar sådana här fina dagar, startade med kaffe och ngr skogaholmsmackor på balkongen. Rekord för mig idag f ö, jag hann slänga ur mig ett hej;)

Dagens Happy-spotting
Uppe på ultuna-åsen såg jag en man med svart FS trek(?) med röd tröja/jacka. En man i helsvart med helsvart mtb stog i början av ultuna-spången och såg lite rädd ut. Sen så avlöste den ena cyklisten efter den andra mellan ultuna-sunnersta-gula.

Dagens Happy-spotting
Spottade Litle stereo idag när jag handlade ekrar av (som det visade sig senare) Chrobin.

Tur att jag fattar långsamt annars hade jag nog blivit helt Starstruck!

Dagens Happy-spotting
Jag spottade, eller snarare han spottade mig, rising på Fornstigen. Helt omöjligt att känna igen folk när de inte har sin vanliga cykel med sig. Ruggigt fin cykel hade han dock.

Dagens Happy-spotting
Ja, det är en jäkla tur att ordentligt folk bloggar om sina nya cyklar så man känner igen dem i oväntade sammanhang! Tille såg fö väldigt skogsmässig ut, med baggyshorts och camelbak och allt.

Dagens Happy-spotting
rising skrev:
> "When in Rome..."

Menar du Ekerö i största allmänhet eller just Fornstigen? Att man skulle behöva, eller att alla använder, fladdriga byxor bara för man cyklar i skogen stämmer ju faktiskt inte. Det går alldeles utmärkt att köra i vad man vill, i Tilles fall är det ett såpass grov avvikelse från hans normala klädsel att jag befarar att han på riktigt tror att det råder något slags tvång, socialt eller funktionellt.

Dagens Happy-spotting
då är det värre än jag trodde. eller vänta lite, det är kanske tvärtom, baggy, camelbak och mtb är nog bättre än lycra, obegränsade mängder alkohol och pissluktande gubbar :)

Dagens Happy-spotting
Ha ha ha! Jävla Patrik att avslöja mig.
Förklaringen är trist. Bristande tvättrutiner gjorde att det inte fanns några anständiga cykelbyxor hemma utan jag tog till ett par helt vanliga shorts.
Camelbaken står jag för, även om den kanske inte hade behövts för en sån här kort runda.

Dagens Happy-spotting
Såg Vic spänna vaderna på Ekerö med sin nya fina S-works igår, jag låg inbäddad i en av närmare hundra hovetklungor. Det var mitt första besök på ön på flera år, hur fan står ni ut, det är ju cyklister överallt :)

Dagens Happy-spotting
Staine möttes ångande utmed sockenvägen. Jag åt andra hållet. Jag mer förångad. Helt ur slag. Skulle förmodligen behöva en nattflickrunda för att lära kroppen veta hut.
/E

Dagens Happy-spotting
AxelSthlm skrev:
> Såg Vic spänna vaderna på Ekerö med sin nya
> fina S-works igår, jag låg inbäddad i en av
> närmare hundra hovetklungor. Det var mitt första
> besök på ön på flera år, hur fan står ni ut,
> det är ju cyklister överallt :)

Undrade just om det fanns någon jag kände i någon av klungorna jag blåste förbi. Var för mycket folk för att kunna utskilja några individer.

Dagens Happy-spotting
Tack för trevligt sällskap sista biten, tyvärr var det inget fynd eftersom jag tydligen skulle ha 1 1/8", nåt jag inte hade en aning om att det fanns.

Dagens Happy-spotting
En dubbelstycksak i form av två KBCK:are nära Haga piffade upp min morgonpendling. Var det Bjorre månne tro som hade mr. slave med sig?

Dagens Happy-spotting
glitch skrev:
> En dubbelstycksak i form av två KBCK:are nära
> Haga piffade upp min morgonpendling. Var det
> Bjorre månne tro som hade mr. slave med sig?

Var lite för upptagen med att prata för att hinna vinka....

Dagens Happy-spotting
Abuselma spot:ades på cykloteket v-berga. Han sa åt mig att åka vidare till TCM. (Förresten hade dom nåt till 50%?)

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
Förutom flera grupper med slöspringande (!) orienterare mötte jag två cyklister på Traktormakt och senare igen i slutet av 5 Svåra igår. Ni körde fullgung Comencal och Giant (tror jag). Verkade vara en guidetur över Sicklaskiftet.

Själv trampade jag runt på en svart Niner kors och tvärs på stigarna Indianer&Vita, Traktormakt, Champs Elysée, Dow Jones, 5 Svåra, och några andra jag inte kan namnet på. Det blev sköna 16 km.

/K

Dagens Happy-spotting
En snubbe slog mig i ryggen med en tidning vid Gullmarsplan tunnelbanan kl 07.50. Det var Moody! Sen förlät vi varann för att vi inte cyklade. Det saknades ju skärmar och fungerande cyklar and whatnot. Sen avhandlades en massa ämnen i rask takt, bl.a cykling, 72's samkvämsförsök, jogging, kärlek, utseendeträning, nytt jobb. Sen hade det gått 5 minuter och jag klev av.

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
SuperApe skrev:
>
> Det saknades ju fungerande cyklar and
> whatnot.

?????????
Försök inte slingra dig Apa!

Retrospotting, vitklädd KBCK cyklist på Ekerö igår på Hovets pass. Nya tröjan??
Johrn eller vad han kallar sig körde visst i min grupp också....

Dagens Happy-spotting
AxelSthlm skrev:
> Retrospotting, vitklädd KBCK cyklist på Ekerö
> igår på Hovets pass. Nya tröjan??

Ja, stilig eller hur!
Snugg tröja
Var va du?

Dagens Happy-spotting
Tille skrev:
> AxelSthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Retrospotting, vitklädd KBCK cyklist på
> Ekerö
> > igår på Hovets pass. Nya tröjan??
>
> Ja, stilig eller hur!
> Snugg tröja
> Var va du?

Kollade din blogg en bild, från vändpunkten i Brevik.....Där möttes vi, jag körde i snabbmellangruppen också men i en annan gruppgrupp....det är så jävla mkt folk där ute. Hade exakt samma öde som du, först två temposträckor i dryga 40 knyck, KH Raymond drog upp min grupp i 50+ på rakorna och det är för mkt för mig, sen 12 min sträckan till kyrkan då mina ben efter mina 4 minuter drag ramlade av och kom bort i ett dike?

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
Det är inte så svårt som det låter. Det är värre ändå. Och fungerar ändå inte. Tyvärr.

heklamama skrev:
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sen avhandlades utseendeträning.
>
>
> Vill man ju veta mer om.
> När kommer kursen?

Tillbaka
Topp