Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Brevik? Vad körde ni för sträckor egentligen?
> :-)

Heter det inte brevik? Nere vid vändplatsen, busshållsplatsen, vid vattnet, med myggen??
jag vet inte, har knappt vart på Färingsö förr....Slutet på andra temposträckan....där man vänder och kör tillbaka innan Säby (??)....

Dagens Happy-spotting
STIZZE skrev:
> kalis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spottade precis Stizze i liljeholmen...
>
> lies!

What? Finns det fler som ser ut som du och har en Cannondale-tröja?

Dagens Happy-spotting
kalis skrev:
> What? Finns det fler som ser ut som du och har en
> Cannondale-tröja?

Ja dom myllrar i liljeholmen.. går minst en dubbelgångare där varje morgon och eftermiddag!

Dagens Happy-spotting
SuperApe skrev:
> Det är inte så svårt som det låter. Det är
> värre ändå. Och fungerar ändå inte. Tyvärr.
>

Ok tack!
Det låter ju bra.... och dåligt?!

Men om jag fattar rätt så är en kurs onödig.
Det var ju skönt.

Dagens Happy-spotting
Såg nån med fullt ContiTT-ställ och en kritvit hjälm bränna ner från Björnmossevägen till Sisjövägen vid 14-tiden. Kände inte igen ansiktet. Vem var det, tro?

Dagens Happy-spotting
Under dagens solorunda fick jag helt plötsligt en skogscyklist på rulle på vägen mellan Anneberg och Inseros. Efter några kilometer tackade han för sig och vek av in i spenaten. Kom på efteråt att jag borde frågat om han hängde här på happy. Nån som känner igen sig?

Dagens Happy-spotting
Vet inte om det är en happy cyklist men på bohusleden idag strax norr om fontin mötte jag en glad skogscklist som hälsade (så trevliga är väl bara vi på happy?).

Dagens Happy-spotting
201106084186.jpg

Man kan se dem långt därborta, Moody och 72. Det var synd att man inte kunde hänka.

Dagens Happy-spotting
SuperApe skrev:
> >
>
> Man kan se dem långt därborta, Moody och 72. Det
> var synd att man inte kunde hänka.
Yep man brukar bara se 72s rygg när han pinnar på. Såg honom i tisdags vid flaten när Stumpy o jag pustade ut efter en crossrunda.
Träffade på SuperApe på Götgatan igår. Lite varmare ute än sist vi sågs.

Dagens Happy-spotting
Det kan stämma bra! Det är i alla fall den vägen jag kör när jag ska till eller ifrån jobbet!

Jag hälsade dessutom på en snabb kille på en vit hoj med bullhorn vid Stadshuset i morse. Han hälsade glatt "Hej Mårten", men jag han inte gå från såsa-vid-rödlyset till kolla-vem-som-ropar innan allt var över.

Dagens Happy-spotting
Jag stod bakom bussen och lökade och såg er när den flyttade på sig. Jag var snabb som en daggmask med kameran.

Just, spottade ju BP på götgatan i går också! Trevligt och vi kände ju igen varann efter ett ögonblick.

Dagens Happy-spotting
johrn skrev:
> Mötte ostkaka på skeppsbron 06:35 i morse han såg förvånad ut när jag morsade.

Jag kände inte igen dig med räserhoj och lycrarustning. Plus att jag tänkte att det kan väl inte finnas fler stollar man känner ute så pass tidigt :-)

Dagens Happy-spotting
johrn skrev:
> Mötte ostkaka på skeppsbron 06:35 i morse han
> såg förvånad ut när jag morsade.

Tror jag eventuellt såg Johrn på Folkungagatan straxt efter lunchtid idag ? :-) T

Dagens Happy-spotting
RSuperApe skrev:
> Tile kom som ett brev på posten under en
> fartsträcka på Lissmavägen med Hovet. Tack för
> dragjobbet.

Jaha, var det en fartsträcka. Jag fattade inte det ;-)

Dagens Happy-spotting
Spottade en äldre herre med grånat skägg strax ovanför Hästhagen/hästskon idag. Fan vad skönt det känns att det här inte är slut än på många år!

Dagens Happy-spotting
kalis skrev:
> Spottade en äldre herre med grånat skägg strax
> ovanför Hästhagen/hästskon idag. Fan vad skönt
> det känns att det här inte är slut än på
> många år!

Du kan va lugn, min käre far är 91(och ett halvt)år och cyklar glatt i stort sett året runt.
Han uppgraderade från SS till "5-växlat" härom året.

Dagens Happy-spotting
Träffade på två glada cyklister vid Svartvattnet längs med bohusleden i eftermiddags. Dom var båda på väg mot Skyrsjön vill jag minnas. Själv var jag på väg i motsatt riktning, mot Surtesjön via Vättlefjällsleden. Någon som känner igen sig? :)

Dagens Happy-spotting
und3ad skrev:
> Träffade på två glada cyklister vid
> Svartvattnet längs med bohusleden i eftermiddags.
> Dom var båda på väg mot Skyrsjön vill jag
> minnas. Själv var jag på väg i motsatt
> riktning, mot Surtesjön via Vättlefjällsleden.
> Någon som känner igen sig? :)

Det kanske var jag och Skinkkavaj! Jag hade en jättegrön hjälm och cyklade på en mörkgrön ironhorse.
Vi körde till Gäddevatten och fortsatte vänster mot det gröna spåret i korsningen vid Gäddevattens nordre spets och sedan till slutet på Rördalsvagen och transporterade och mot Jennylund där vi började. Jättebra ride!

Simon

Dagens Happy-spotting
simpish skrev:
> und3ad skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Träffade på två glada cyklister vid
> > Svartvattnet längs med bohusleden i
> eftermiddags.
> > Dom var båda på väg mot Skyrsjön vill jag
> > minnas. Själv var jag på väg i motsatt
> > riktning, mot Surtesjön via
> Vättlefjällsleden.
> > Någon som känner igen sig? :)
>
>
> Det kanske var jag och Skinkkavaj! Jag hade en
> jättegrön hjälm och cyklade på en mörkgrön
> ironhorse.
> Vi körde till Gäddevatten och fortsatte vänster
> mot det gröna spåret i korsningen vid
> Gäddevattens nordre spets och sedan till slutet
> på Rördalsvagen och transporterade och mot
> Jennylund där vi började. Jättebra ride!
>
> Simon

Ja, jag minns en grön hoj i alla fall! :)
Jag skumpade omkring på en röd/vit specialized. Själv hade jag kört Vättleleden mot Abbortjärnet och siktade sedan in mig på Bohusleden förbi Gäddevatten, avslutade med Vättleleden söderut och sen transport hem. Perfekt väder och torra stigar. Grymt! :)

Dagens Happy-spotting
Såg Boe på sin Retrotec, rullade förbi utanför Max i hammarby sjöstad...sen är jag lite mer osäker men tror jag såg Bruse lite senare vid Johanneshovsvägen mellan årstafätet och gullmars, innan stora rondellen.

Dagens Happy-spotting
Vem var det på retro velodrom-bianchin med styret i höjd med framnavet och 60t+ framklingan som gav mig draghjälp upp över bron mellan skanstull/gullmarsplan igår vid 16.30-tiden? Vet att jag sett den karikatyren i någons signatur här?

EDIT: Var det Supertramp jag såg kanske?

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
Niko/Frost skrev:
> EDIT: Var det Supertramp jag såg kanske?

Japp! :-) Premiär för i år med någon som tar rullen uppför bron (fast hade jag vetat om det så hade jag förstås tryckt på lite till ;-) ). Försökte mig på en konversation men du hade ju lurar i öronen.

Körde med tempostruten en dag förra veckan men höll på att smälla av i värnen så det får bli vanliga hjälmen. Skulle gärna ha en matchande rygga förresten, någon som vet var man hittar en i cerise grönt?

Tillbaka
Topp