Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Hela idén med happyspottingtråden är väl egentligen att man skall veta vem man spottar, men ändå...

Igår 18.30-19.30 körde jag lvg från Krägga Herrgård till Sofielund/Upplands-Bro t.o.r. Mötte en kille som hälsade trevligt tillbaka i uppförsbacken mot Sofielund. Mötte inne i Bålsta någon i Fredrikshofströja som inte besvarade min vad jag tror lvg-korrekta vinkning. Kanske uteblev mothälsning för att jag cyklade i min lysande gröna Lidl-tröja?

Dagens Happy-spotting
Supertramp ståtrampade förbi mig vid Medis, du måste göra något åt ditt knakande vevlager. Hann inte ifatt för att heja trots att du stannade vid rödljuset innan backen.

Dagens Happy-spotting
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Supertramp ståtrampade förbi mig vid Medis, du
> måste göra något åt ditt knakande vevlager.
> Hann inte ifatt för att heja trots att du
> stannade vid rödljuset innan backen.

Så du tror att det är vevlagret?
Cykeln har alltid knakat som fan, speciellt när man står upp och bryter (vilket man gör rätt ofta med 57-16). Men jag trodde det var styre/styrstam som knakade. Eller nåt annat relaterat till extrem ram-flex. Hela ramen är dock spagettimjuk känns som att den ska gå av nästan ibland när man trycker på med låg kadens. Men om det är vevlagret som låter så ska jag kanske byta det.

Dagens Happy-spotting
Någon/några härifrån som jag mötte igår kväll vid 20:30ish i hansta? Typ vid grillplatsen solhyllan? Minst en spesch o ni var tre (fyra?) stycken? :)

Dagens Happy-spotting
jomper skrev:
> skum kuf = min farsa.

Hmm, sällan har detta uttryck passat bättre... Äpplet faller inte långt ifrån trädet.

Dagens Happy-spotting
Ett gäng randonneurer vid den något bedagade "Dallas-grillen" i Vingåker, såg en lätt rödhårig man iförd vit KBCK-tröja (Toni?), men inga getter (möjligen i hamburgarna) :-)

Dagens Happy-spotting
Spottade Plumse när han satt och tramsade med sina kollegor. Hade tänkt stanna och snacka lite senare men då hade han gått hem.

Fick även stifta bekantskap med hisspöket.

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
Vic tvärs SCS iförd ckcx kläder, tror jag, satt i min tyska bil och heilade allt vad jag orkade men till ingen nytta.....

Edit: Satvning

Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
K ristian skrev:
> Ajabaja Supertramp som just cyklade mot rött på
> skeppsbron :)

Happy vet allt :P

Dagens Happy-spotting
VAr uppe i Kebnekaiseområdet och knallade och sprang lite... spottade dessa herrar vid fjällstationen :) Såg sen mtb-spår som kan varit deras ända till Tjäktjapasset...

Någon här?

Bilagor

• P1000051.JPG
    P1000051.JPG
    116.1 KB · Besök: 94
Dagens Happy-spotting
K ristian skrev:
> Ajabaja Supertramp som just cyklade mot rött på
> skeppsbron :)

Även korsningen Hornsgatan/Götgatan :)

Dagens Happy-spotting
MtbLars skrev:
> Geologen i nedvarvningstempo ? på
> Björlandavägen kl10.20

Nä, då satt jag på jobbet i sydöstra delarna av stan. Vet faktiskt inte vem du kan ha sett. The usual suspects körde antingen inte alls eller flera timmar senare under dagen.

Dagens Happy-spotting
Kung_Gustaf skrev:
> Träffade Chrissofsweden idag. Trevlig kis må jag
> säga.

Det kan tyckas så, men du ska veta att pratar rätt mycket skit om dig bakom din rygg. Akta dig för honom.

Dagens Happy-spotting
Globalistic skrev:
> K ristian skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ajabaja Supertramp som just cyklade mot rött
> på
> > skeppsbron :)
>
>
> Även korsningen Hornsgatan/Götgatan :)

Kan ni inte skriva om alla gånger jag snällt stannar för rött också? Och visst var det så att jag långsamt rullade över (jag brukar aldrig "bränna" rödljus i full fart men orkar ibland inte vänta och rullar sakta över om det är helt tomt på bilar och korsande fotgängare).

Dagens Happy-spotting
I vintras stannade du jättesnällt för rött på Götgatan de gånger jag kom bakom dig. Blev faktiskt riktigt imponerad av hur snyggt du pendelcyklade.

Måste ha varit stuvstaix som jag mötte på Lännavägen vid Storängsleden idag. Bygglasögon, brottardräkt och mer muskler på en arm än vad jag har på hela kroppen. :-)

Dagens Happy-spotting
Men här låg ju den här tråden. Cyklade imorse ikapp jeansförsedd Evo på sin Flamingo på nån bro mot söder. Och så tror jag bestämt att jag mötte Bonbon på Årstaberg förra veckan, men det fattade jag inte förrän efter 10 min, och då är det ju försent. Han hade ju ingen hjälm.

Dagens Happy-spotting
SuperApe skrev:
> Men här låg ju den här tråden. Cyklade imorse
> ikapp jeansförsedd Evo på sin Flamingo på nån
> bro mot söder. Och så tror jag bestämt att jag
> mötte Bonbon på Årstaberg förra veckan, men
> det fattade jag inte förrän efter 10 min, och
> då är det ju försent. Han hade ju ingen hjälm.

Just ja, så det var du? Jag fattade också lite sent i det febersjuka klimatet.

Alltså det var inte jag - man har ju självklart hjälm.

Dagens Happy-spotting
Läcker hoj spottad på Medborgarplatsen i helgen.
Aldrig sett eller hört talas om märket, men den tilltalade mig!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    102.3 KB · Besök: 87
Senast ändrad:
Dagens Happy-spotting
Kryckan skrev:
> Läcker hoj spottad på Medborgarplatsen i
> helgen.
> Aldrig sett eller hört talas om märket, men den
> tilltalade mig!

Oh en Avenue.....nej ingen aning om vad det är för cykel.
Men med det låset är det väl bara en tidsfråga innan den är picklad....tyvärr.

Dagens Happy-spotting
Jag passerade också Årsta havsbad idag, körde om en herre 80+ men han är nog inte happy:it. Större chans är att någon av de som fikade vid Rosenhill är det.

Dagens Happy-spotting
pMr skrev:
> Spottade BC från bilen vid Årsta havsbad. Han såg stark ut som vanligt.

Haha, ja jag såg att det var du och hörde nåt om bad.

Dagens Happy-spotting
He, att man skull hamna här, smickrad. Jo, det händer att jag susar förbi där i "centrum" :)

Själv tror jag att jag spottade geologen på kornhalsvägen. Jag tittade bara upp snabbt och fick en sekunds glimt medan mjölksyran verkade i hela kroppen. Så det kan ha varit någon annan hckare med svart cykel, men i sådana fall är hen säkert happyit ändå.

Med vänlig hälsning,
Magnus

Tillbaka
Topp