Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Tror att jag såg Sara Danielsson idag påväg upp från Götaplatsen mot Hvitfeldtska. I alla fall om hon har en ljusblå yosemite-citybike och pendlar på.

Dagens Happy-spotting
Var det happyfolk jag möte på NICK spåret idag vid femsnåret? Cyklade förbi en grupp på fyra vid stängslet mot gamla FOA strax innan lastbilsflaket.

Var blöt och mulligt idag utan att vara kletlerigt. Kan dock säga att kombon Nobby Nick och Racing Ralph inte är bästa valet för blöta rötter (om någon nu trodde det) tänkte jag skulle klara mig på dem tills det blir dax för dubbdäck men det blir nog till att tänka om.

//j

Dagens Happy-spotting
Mr Handley (fd Mattias L) skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem är det som parkerar sin Kona Stinky deluxe
> (eller va sjutton den nu heter) utanför
> restaurang Raw?
>
> Den står alltid där på eftermiddagarna. Tycker
> alltid att det är lika korkat/modigt att låsa
> fast den utomhus...

Det är faktiskt sushikocken himself, den blonda killen. Så har han första parkett och grym uppsyn. Lite kul, för när man beställer mat där och iaktar hur han jobbar så har han blicken konstant ut mot cykeln :) Brukar beställa takeaway därifrån och frågade en dag vems cykeln var vilket ledde till lite trevligt cykelprat. Tillbaka på firman så visade det sig att han under tiden stoppat ner ett par extra bitar i lådan. Cyklister är ett trevligt släkte :))

Dagens Happy-spotting
Daner skrev:
> Var det Rippa på pendlarhoj imorse på väg
> norrut på Solnavägen?

Jag körde Solnavägen norrut på vinterkittad Apex igår morse (och idag!) vid 8 tiden. Men jag vet inte om jag ser ut som Rippa!
/E

Dagens Happy-spotting
Daner skrev:
> Var det Rippa på pendlarhoj imorse på väg
> norrut på Solnavägen?

vilken tid och vad för klädsel? :)

skulle vara kul att veta vilka eventuella happyiter man möter på väg till/från jobb, jag börjar ju känna igen vissa pendlare på 'min' väg (KH - solnavägen - bakom blåkulla - kolonnvägen - alecs golf - cykelbanan via silverdal, helenelund, sollentuna).

Dagens Happy-spotting
mattel skrev:

> skulle vara kul att veta vilka eventuella
> happyiter man möter på väg till/från jobb, jag
> börjar ju känna igen vissa pendlare på 'min'
> väg (KH - solnavägen - bakom blåkulla -
> kolonnvägen - alecs golf - cykelbanan via
> silverdal, helenelund, sollentuna).

Jag kör Blåkulla - Solnavägen nästan varje morgon/dag. Nuförtiden är det ganska lätt att känna igen mig eftersom jag bytt till neonchockrosa styrlinda på mina bullhorns.

Dagens Happy-spotting
Jag kör också ungefär den vägen de få gånger jag är i kista, fast på senaste tiden har jag börjat köra över järvafältet på slutet.

Dagens Happy-spotting
Såg Sigulda CK (eller vad han nu heter) i centrala Uppsala idag... :)

Och förövrigt såg jag nyss mig själv i spegeln, diggid damn vilken gobit!

Dagens Happy-spotting
Hojade förbi Rikard med fru idag på Ekerö. De var ute på tandemrull i regnet. Jag hann tyvärr inte säga mer än hej. Hade liite bråttom hem.
/J

Dagens Happy-spotting
Såg mollo på sin barncykel ute på ekerö idag. Vi var ute och gjorde fornstigen osäker med vår pansarkryssare. Sjukt mulligt, förmodligen en av årets bästa turer.

Sen så mötte vå nån på en svart surly längs drottningholmsvägen på väg hemmåt. Vem kan det ha varit.

Dagens Happy-spotting
Mötte Philip Tavell (på racer) igår vid en av övergångarna i Brommaplans rondell.
Han kom från Ekerö på väg in mot City.
(vet inte om han är på Happy, tyckte ändå det kunde få plats här)

Trodde han hade lagt cykeln på "hyllan". Tidig comeback på G.

/Pilen

Dagens Happy-spotting
Dagens happy-spotting... Vet inte om killen är på Happy! Mötte dock en kille på en gråsvart Cannondale Bad Boy med HeadShok dämpare och med en orange Haglöfsrygga vid Brunnsviken, tunneln under E4:an. Vi följdes åt en bit, pinnade om han vid golfbanan efter Järva Krog.

Kikade aldrig bakåt...

Dagens Happy-spotting
är det happyiter som äger två snugga ss/fixies som står tillsammans på KTH mellan biblioteket och far&flyg?

en är grön m blå gaffel, den andra helsvart. blir så nyfiken varje gång jag passerar dem :)

Dagens Happy-spotting
Jag spottade Johan S vid Globen 18:20 i onsdags. Sen så blev jag spottad av Scand idag på Årsta torg, det visade sig att vi hade tänkt gå till samma ställe för att käka lunch. Trevligt.

Dagens Happy-spotting
precious skrev:
> är det happyiter som äger två snugga ss/fixies
> som står tillsammans på KTH mellan biblioteket
> och far&flyg?
>
> en är grön m blå gaffel, den andra helsvart.
> blir så nyfiken varje gång jag passerar dem :)

Det skulle nog vara jag och min far&flyg kompis. Min är Fujin. Han är en typisk lurker som läser men inte postar.

//Erik

Dagens Happy-spotting
lillebrorsan skrev:
---------------------------------------------------
> Det skulle nog vara jag och min far&flyg kompis.
> Min är Fujin. Han är en typisk lurker som läser
> men inte postar.
>
> //Erik

så trevligt med fler happyiter i hooden :)

//Katja

Dagens Happy-spotting
Såg en kille på en silverfärgad SS-hoj utan sadel och med neongula bromsar på Lilla Fiskaregatan i Lund idag. Trialhoj va? Han kanske inte hänger här...

Dagens Happy-spotting
Det står en grön "fylleracer" med eggbeaters och diodlampor utanför A*****t nära slussen(Sthlm)sedan i Lördags. Är det någon som glömt var sista ölen inmundigades?

Dagens Happy-spotting
Tjena!

Singular spottade mig i halmstad i lördags, han var ute och promenerade på stan i en väldigt stilig söndags-outfit.. Fast på en lördag..

Dagens Happy-spotting
jag spottade mig själv på axeln i morse..

sen såg jag L8 vid övergångsstället bredvid statoil i hässelby/johannelund förra onsdagen, runt ½6 kanske?

Dagens Happy-spotting
Pata, grön fylleracer var utanför Akkurat bara från kl.20 igår tills idag....pga "The Famous Bottomless Pint trick!" som var gjorde till mig igår.
Varje gång jag var nära slut av en pint Abbot ale, vänd mig, vända tillbaks och plötslig hel pint Abbot igen. Att cykla, eller hålla i cykle och låsa den bättre blev helt omöligt....

Dagens Happy-spotting
Dr.Spoke skrev:

Pata, grön fylleracer var utanför Akkurat bara från kl.20 igår tills idag....pga "The Famous Bottomless Pint trick!" som var gjorde till mig igår.
Varje gång jag var nära slut av en pint Abbot ale, vänd mig, vända tillbaks och plötslig hel pint Abbot igen. Att cykla, eller hålla i cykle och låsa den bättre blev helt omöligt....
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Verkar otroligt kul att bo på ett ställe där man kan dricka god öl, som dessutom aldrig tar slut!

/Mats

Dagens Happy-spotting
Träffade Stelben på en fotbollscup i Täby går. Skönt att för en gångs skull kunna snacka lite vettiga saker på en fotbollscup!
/E

Dagens Happy-spotting
Såg en GT-SS med upp och nervänt biltemastyre på väg från Lindholmen i fredags. Själv stod jag utanför IT-univ och fixade med min nästan identiska pendlarhoj. Är det någon som känner sig träffad?

Dagens Happy-spotting
Dr.Spoke-Home skrev:
> Pata, grön fylleracer var utanför Akkurat bara
> från kl.20 igår tills idag....pga "The Famous
> Bottomless Pint trick!" som var gjorde till mig
> igår.
> Varje gång jag var nära slut av en pint Abbot
> ale, vänd mig, vända tillbaks och plötslig hel
> pint Abbot igen. Att cykla, eller hålla i cykle
> och låsa den bättre blev helt omöligt....

Bra, jag ville inte skriva ut krogens hela namn då det bara var att gå och hämta den;-)

Dagens Happy-spotting
Ecke skrev:
> Träffade Stelben på en fotbollscup i Täby går.
> Skönt att för en gångs skull kunna snacka lite
> vettiga saker på en fotbollscup!
> /E

Måste tillägga det var F-97 som spelade, jag går bara på fotboll när mina barn spelar.

Dagens Happy-spotting
Stelben skrev:

> Måste tillägga det var F-97 som spelade, jag
> går bara på fotboll när mina barn spelar.

Exakt, precis samma här! Man vill ju inte bli tagen för att vara fotbollsfantast!
/E

Dagens Happy-spotting
This entry will absolutely qualify for the "listening to the inner voice of reason"- award of the year.

Dr.Spoke-Home skrev:

> Varje gång jag var nära slut av en pint Abbot
> ale, vänd mig, vända tillbaks och plötslig hel
> pint Abbot igen. Att cykla, eller hålla i cykle
> och låsa den bättre blev helt omöligt....

Dagens Happy-spotting
Tjena!

Tror jag såg Miss Yeti i Kalmar igår eftermiddag.. Passerad förbi en tjej med en ytei iaf.. Kan väl inte finnas så många av i kalmar.. Nån minut senare är jag helt säker på att jag såg en Ferrari Enzo med rekalm för Kosta Boda glasbruk på.. Mulligt ljud från den..

Dagens Happy-spotting
Kneecap skrev:
> Nån minut senare är jag helt säker på
> att jag såg en Ferrari Enzo med rekalm för Kosta
> Boda glasbruk på.. Mulligt ljud från den..

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=RSS&ArticleId=2006\10\27\207854
Står inte om det är en Enzo dock, finns bara två i Sverige tror jag och en såg jag utanför butiken i Stockholm för inte så länge sedan...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp