Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Satt och glodde på kändissidorna i Tidningen "Q" från april 2006 när jag väntade på hämtmaten på Il Piatto i Sundbyberg. Var det inte denna kille som dök upp på en bild i Jojo´s ryggväska under SSWC tidigare i år?

Jojoslillapaket.jpg ht=600

Alltså han i grönt till vänster....

Dagens Happy-spotting
Såg Jubelero med junior på väg med bilen i Mölndal när jag var ute och vattenplanade med rullskidorna på min tvåtimmarsrunda idag. Eller rättare sagt, han såg mig först. :-) Hursomhelst, vattnet sjunker undan snabbt och Mölndal var sig nästan likt idag, bara ett par korta bitar av Göteborgsvägen som var fortfarande översvämmade.

/Leo

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var det säkert, Anton är det väl va??
>
> Han må vara uppfuckad i skallen....

Liam eller Anton?

Dagens Happy-spotting
Såg en silverfärgad hoj med brouwerij pokaal prydnader vid KTH/SUs Alba Nova idag. Happyit? Snart efter det kände jag att mitt bakhjul försvann underifrån mig och fann jag mig i liggande position i den osandade uppförsbacken... hoppades att jag inte blev sedd.

Dagens Happy-spotting
Jag såg en snubbe med cross och en dam på mtb(tror jag) igår samtalandes på snirkelbron , gångbanan, spiralen mellan Solvalla och SEB/Rissne igår. Hon log. :o)

Dagens Happy-spotting
canasta skrev:
> Såg en silverfärgad hoj med brouwerij pokaal
> prydnader vid KTH/SUs Alba Nova idag. Happyit?
> Snart efter det kände jag att mitt bakhjul
> försvann underifrån mig och fann jag mig i
> liggande position i den osandade uppförsbacken...
> hoppades att jag inte blev sedd.

Syns man inte mindre när man ligger still än hoppandes ? =D

Dagens Happy-spotting
canasta skrev:
> Såg en silverfärgad hoj med brouwerij pokaal
> prydnader vid KTH/SUs Alba Nova idag. Happyit?
> Snart efter det kände jag att mitt bakhjul
> försvann underifrån mig och fann jag mig i
> liggande position i den osandade uppförsbacken...
> hoppades att jag inte blev sedd.

Exaktomundu oxr och rikard.
Mitt pendlarhärke var det som stod och blänkte...

Klart spännande att cykla till jobbet med slicks bak idag....ren isgata!

Satte på snikdubbet fram tidigare i veckan men tyckte då att det var onödigt att byta bak. Ångrade det idag men å andra sidan klarade jag mig utan vurpor på väg till jobbet. Får väl se hur det går på vägen hem....

Dagens Happy-spotting
Anton spottade jag i måndags utanför hemköp på masthuggstorget. Jag blygade ur att hälsa, förlåt.

Sen såg jag en schysst fixie (med jääättestor väska på pakethållaren) på kungstorget utanför sunset falafel. Ägaren stod möjligtvis i kön framför mig.

Dagens Happy-spotting
Runt 15.25 i dag, på väg in i Södra Länken-tunneln från Värmdö/Sickla-hållet. Stor svart SUV. 2 Mtb bakpå. Körde (för) långsamt på 70-vägen ;-). Jag brännde om er i min lilla vita Skoda precis i tunnelmynningen. Happyiter?

Dagens Happy-spotting
Svettades bakom CalleB idag (eller var det KalleB?).

Och nu fick 98% av alla män och 2% av alla kvinnor snuskiga associationer. Vi var båda på spinningen på Sats Zenit.

Fy er snuskpellar!

Dagens Happy-spotting
Jonatan S skrev:
> Jag tror jag såg Wasabi komma ut från Weekday
> idag vid halvtretiden?
>
> Jag är inte säker, för jag var trött och hade
> bråttom till banken.

Det stämmer nog bra. Jag och Henning var det nog, lillebror till Hanna som du hade sällskap med utanför Sintra under kulturnatta. Remembah?

Dagens Happy-spotting
Blev spottad av Orange på andra långg. igår natt när jag var på väg till sejdeln på fixien! Vart bar det av sen Orange? Vi hade en mycket trevlig kväll på Ambassaden på röda sten.

Dagens Happy-spotting
3st happyiter spottade separat på Sankt Eriksgatan nu på eftermiddagen. Dels den där renoverade crescent-hojen av evosmos när han svängde vid Drottningholmsvägen/Sankt Eriksgatan (test ride?), dels Boe på sin fixie, tror jag, innan Sankt Eriksbron och direkt efter Boe du där med vit fixie, fasen glömt ditt namn, som svängde in på Odengatan på Sankt Eriksplan vid 16-tiden.

Trots att man är lite av en lurker här i happy-skaran så blir man överraskad hur många man känner igen.

Dagens Happy-spotting
Spottade tre grabbar utanför Max i Hammarby Sjöstad i förrgår exakt vid skymningen. Dom såg snabba och singlespeedade ut så dom hänger säkert här. Den ena hade en vit sak, tror det var erik h.

Dagens Happy-spotting
Jonathan S spottade på mig igår kväll på andra långgatan. Jag kollade bara på cykeln och var väldigt målmedveten och ölsugen så jag höll nästan på att missa honom.

Dagens Happy-spotting
Var du där samtidigt som mig eller?

Har någon förresten sett den groteska chopper-skapelsen med trästyre som står parkerad på Masthuggstorget?

Dagens Happy-spotting
Vem var det som pumpade sig upp för backen på Johanneshovsvägen i höjd med Årstavägen runt 9 ? Förmodlingen på en uncle John cross, hojen såg trevlig ut.....

/STEFAN

Dagens Happy-spotting
Jag passerade en kille på mtb, fullfjädrad sådan vid Hornstull imorse strax före klockan 8, jag susade om på väg mot Västerbron, kikade aldrig bakåt! Någon från Happy?

Dagens Happy-spotting
Jag blev omkörd av en äkta Fakenger på vit fixie med svarta stänkor och rakt styre på slussen upp fr södermälarstrand mot munkbron vid 0800 imorse. Han tog i rejält och jag förstår varför då jag var klädd som ett äkta svetto :D

Jag vilade lite bakom honom bort till tegelbacken ;), såg därför bara nacken, Vem?

Dagens Happy-spotting
@Fjärdebrunn: C'est moi! Var det du som jag hängde lite bakom på stadsgården? Trevligt att träffas. (Du gav mig dock idén att börja använda reflexer, även om det skulle öka svettokänslan.)

Vem är förresten tjejen som åker fixie med rakt styre i Sthlm? Hänger hon här också? (Inte JoJo eller hon på Orange Konan som jag glömde namnet på.)

Dagens Happy-spotting
canasta skrev:
(Du gav mig dock idén att börja
> använda reflexer, även om det skulle öka
> svettokänslan.)

På gamla Saltsjöbadsvägen mellan Duvnäs och Fisksätra har man gärna så mycket reflexer man kan på sig. Där är det svart som en kolsäck morgon och kväll :O

Nästa gång säger jag hej då :)

Dagens Happy-spotting
Wasabi skrev:
> Var du där samtidigt som mig eller?

Nej, jag kom aldrig från förfesten. Hoppas det var roligt.
Jag bodde förresten granne med din kompis Henning till för en vecka sedan, på Storebackegården.

> Har någon förresten sett den groteska
> chopper-skapelsen med trästyre som står parkerad
> på Masthuggstorget?

Ja. En ohygglig skapelse.

Tillbaka
Topp