Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Mårten mobil skrev:
-------------------------------------------------------
> Spottar sjukt många just nu här på lilla
> barkarby!

jag spottade dig nån sekund senare, plus de andra 50. :)
/J

Dagens Happy-spotting
Träffade på Preacher, Ebeth och Nicklouse i Himlabacken förut i dag.
Det var racebajks, torr DH-bana och väldigt mycket knuff uppåt.

Dagens Happy-spotting
Tror att jag mötte Dr Spoke på en racer idag längs Spångavägen. Kan det ha varit på väg till PR-träffen i Barkarby?

Hälsade i alla fall på varandra, tvärs över vägen. Själv var jag på väg hem efter en tur i skogarna runt Kallhäll.

/Mikael

Dagens Happy-spotting
Jag körde förbi, blev omkörd, frånkörd och i kom kapp igen(ren tur) och sen språkade med Kung Stalle på pendligen hem till Vallentuna idag. Snabbast tiden hem i år men jag fick slita ganska mycket. =)

/Freddan

Dagens Happy-spotting
Brukar mest läsa den här tråden i hopp om att nån spottar mig, men nu ger jag upp för idag var det fan julafton.

Det började med att jag skulle köpa lunch på valhallavägen, en vit ss med vit styrlinda utanför bullens. Ägare?

Sen skulle jag cykla från en kompis på gärdet ner på stan och fick skönt lä bakom en kille på en svart cx (ridley) från lidingövägen i höjd med valhalla ner till sveavägen. Tror han blev sen på mig för jag hjälpte inte till att dra.. (bara 48-16)

Och när jag skulle cykla hem längs sveavägen hamnade jag igen bakom en racerkille på en merckx. Han hade discoverytröja och jag cyklade allt vad jag orkade bakom honom tills han försvann i höjd med haga.

Min logik säger att om jag spottade alla dessa idag så borde nån av dom spottat mig? Även om jag för dagen (och egentligen oftast inte längre) hade lycra på mig.

Dagens Happy-spotting
Någon här som pendlar från södra lidingö in till stan runt 0700 på en Cycle Pro-racer och i vintras pendlifierad mtb (också cycle pro). Jag blev passerad idag vid bron vid Fortum/Hjorthagen.

Dagens Happy-spotting
sailor skrev:
> Någon här som pendlar från södra lidingö in
> till stan runt 0700 på en Cycle Pro-racer och i
> vintras pendlifierad mtb (också cycle pro). Jag
> blev passerad idag vid bron vid Fortum/Hjorthagen.

Min blivande svärfar pendlar från Gåshaga till Frösunda på cykel. Han har en Cyclepro-racer, har för mig att ramen är mörkgrön. Inte säker på om han pendlar med den dock. På vintrarna pendlar han på mtb, men jag har för mig att det är en Scott.

Dagens Happy-spotting
Spottade herr JLarsson vid Linde(Årsta) med 2 st hjul på väskan. Själv så skulle jag fynda en ny badrumsmatta och köttbullar med potatis på IKEA.....

/STEFAN

Dagens Happy-spotting
Såg en buteljformad kille i 120-kilos klassen cyklandes till ica-butiken alternativt pizzerian på en scale 10 i lkpg-trakten idag... Happyit månde?

(avundsjukan lyser nog genom lite)

Dagens Happy-spotting
waldner skrev:
> Minst tre stycken On-One Pompino lutade mot
> fönstret vid Café Publik igår eftermiddags. Vad
> var det frågan om egentligen?

Och jag såg två stycken blåa On-One parkerade utanför Mañana vid 19-tiden.

Dagens Happy-spotting
Tror jag såg Skogling på min tomt idag, passade på och vägde hans cykel och då blev jag plötsligt osäker på om det var han...

Dagens Happy-spotting
Vem Känner sig träffad?

Bilagor

• DSC00390.JPG
    DSC00390.JPG
    101.3 KB · Besök: 82
Dagens Happy-spotting
Jag såg en snubbe på cerisefärgad Myata idag igen. Jag cyklar alltid förbi honom i god fart. Idag vid Spånga Gymnasium. Hänger han här ?

Dagens Happy-spotting
En lycrasnubbe med nåt svart hardtail-åbäke med fox-gaffel stod och pratade med en tjej (om jag inte minns fel) i närheten av "nya östra station" i Uppsala (strax ovanför rondellen där).

Jag rullade förbi på min stora svarta chopper. :P

Dagens Happy-spotting
Två spottings idag

1) Lagombra vid lunchtid spurtar upp på Norrlandsgatan norrut fr Hamngatan på sin On-One

2) Skogling (måste det ha varit...) matar sig fram på Sörgårdsvägen i Spånga, sydfvästlig riktning, på sin Gigant vid 19-tiden.

Dagens Happy-spotting
Det var jag ! Varför tutade du ej ? :o

Jag har sett så många Happysar idag. I Nickspår, på jobbet/lunchen och på tomten här hemma ikväll så jag blir alldeles knasig.

//Skogling

Dagens Happy-spotting
Jag såg ju Magnus göra en livsfarlig vänstersväng på Hornsgatan samtidigt som han plingade till mig. Inte klok den där kille. Men fixien hade han inte med sig. Tur det...

Dagens Happy-spotting
JojjeM skrev:
> Spottade precis (17:21) en galning på Anthem med
> Lefty körandes över järnvägen i u-sala. Såg
> att gå tungt och långsamt :)
>
> /johan

Måste varit Jensen. Han har ett sånt Frankensteinbygge :)

Dagens Happy-spotting
Atlas_sthlm skrev:
> Vem Känner sig träffad?

Den där hojen ser jag också för jämnan. Kom ut i gaderoben nu, vi ser dig, ge dig till känna :)

Dagens Happy-spotting
Spottade oxr i morse i närheten av dalvägen i solna. Han satt på en färgglad MTB och vi hejade på varandra.
Igår träffade jag oxr IGEN utanför Råsunda och hälsade på hans fru. Dom hade det pysmysigt med barnvagn och allt.

Dagens Happy-spotting
Skogling skrev:
> Det var jag ! Varför tutade du ej ? :o
>

Då hade det inte blivit någon riktig spotting ju :)

Dagens Happy-spotting
Jag såg en pepita-fixie med kometgiro-spoke card utanför HDK idag, och jag tror att jag har pratat med ägaren någon gång. Efter att inhandlat Kink Kontroversy på 180-grams vinyl och beställt en dubbel-utgåva av (Turn On) The Music Machine (mao ruinerat mig själv) såg jag zappa som hade fått en ny fin brun Langster. Lite senare utanför storan såg jag en man på svart fixed.

Tillbaka
Topp