Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Jomen då måste det varit jag. kan tyvärr icke minnas att jag mötte någon jag mött tidigare. men så hade jag tunnelseende pga hunger också.

Boippi skrev bla:
-------------------------------------------------------
> Jag tyckte mig se någon slags superapa vid
> årstahill ca:17:29 apan var väg åt rätt håll
> jag var på väg åt fel håll.

Dagens Happy-spotting
Idag när jag & frugan var på väg hem från shoppingen i Sickla fick jag vid Dieselverkstan 15:30-tiden syn på en svart Surly steamroller med: "pimppink" Chris King styrlager, svarta Woodsnav, rosa Deep V fäljar, svart Thomsonstolpe & stystam och FSA vevparti fixie med schyssta dubbelremklipspedaler.... Happyit ?
Brevid stod det en Celeste Bianchi fiexed med högprofilnav och (Mavicfälgar?), Happyit det med ?
Frugan fotade om bildbevis behövs ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Låg bakom en kille med svart fixie dito keps och militärgröna kallingar, mellan Västberga-avfarten och Midsommarkransen någon gång runt 15:30 idag. Happyit?

Dagens Happy-spotting
Igår 08.45 var det en mtb-cyklist på perrongen vid haninge centrum som skulle ta tåget mot stan. Satt o halvsov så jag han inte med att se om det var Kaijan?

Dagens Happy-spotting
Såg nypan inne på pedalogerna, han stog och orerade om stronglightlager, kolfibervevar och mallis. Dags för pedalogerna att skaffa utskänkningstillstånd så de kan börja dra in lite kulor tror jag. =)

Dagens Happy-spotting
TigerMale:
Well yes, of course swallowed is spelled with an "a" but of what interest is your remark? After careful analysis I would say none. However, had this been a forum for discussing different linguistic discrepancies your post would have contributed to the forum as a whole. In this case though, HappyMTB being a forum for discussing different aspects of mountain biking, your post... pretty much sucks. :P

Dagens Happy-spotting
rikard skrev:
> Såg nypan inne på pedalogerna,

Vafan.. Var han kvar? Han stod och smekte sin ram, brotchade lite och köpte sen lite kådisar.

Alldeles nyss spottade jag erik h på en snabb, blå fixie i hammarby sjöstad när jag tog dagens Latte på Cafe Bravo's uteservering efter ett par timmar i sicklaskiftet.

Dagens Happy-spotting
johrn skrev:
> Såg Markus F vid Hellasgården igår em när jag
> satt i solen och fikade.

Vi såg, och träffade honom, vid Nacka Gård vid lunchtid samt spottade honom från bilen på hemvägen på Ältavägen mellan Hästhagen och Nysätra vid ca 1545.

Förvånansvärt lite folk i Hellas igår :o

Dagens Happy-spotting
Japp jag t o m vinkade åt dig men det hjälpte inte.

Markus F skrev:
> Aj fan, var du på uteserveringen? Jag som kände
> mig social för en gångs skull.

Dagens Happy-spotting
Jag tog en sväng förbi men såg inga hojar.. Får väl skaffa brillor. Konstigt nog hade jag en sån där snart-dyker-nog-Johrn- upp känsla igår.

Dagens Happy-spotting
Spottade Vic nedanför mitt burspråk åkandes norröver, antagligen på väg hem, sen någon timma senare kom han i en rasande fart söderut på andra sidan vägen.

Dagens Happy-spotting
cerro skrev:
> Soulbrorsans cykel är riktigt snygg.

Den e helgrym... Kul med ett lite mer ovanligt märke, ända tills nåt händer.

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
> cerro skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Soulbrorsans cykel är riktigt snygg.
>
> Den e helgrym... Kul med ett lite mer ovanligt
> märke, ända tills nåt händer.

Fungerar den ifrån början så är det bara tråkigt att tänka så. Får offra något om man vill vara själv.

Dagens Happy-spotting
Jag såg Mårten på stan i fredags. Han kom cyklandes som nån slags liten gubbe på en skitliten cykel och åt en rosa glass.

PICT3165.JPG ht=544

Mårten läser juridik.

PICT3172.JPG ht=544

Dagens Happy-spotting
Markus F skrev:
> Jag tog en sväng förbi men såg inga hojar..
> Får väl skaffa brillor. Konstigt nog hade jag en
> sån där snart-dyker-nog-Johrn- upp känsla
> igår.

Det hade jag med och vid Judiska kyrkogården dök han upp maskerad med en enpetad grön Explosif för att efter lite olika stigval åter dyka upp vid Sickla gård.

Dagens Happy-spotting
lundatok skrev:
> Va i helvete?!

Exakt vad jag sa när jag igår kom till hotellet. En Starobrno lugnade dock ner mig.

Dagens Happy-spotting
Scrap, eric W och resten av Lerumskidzen hänger hänger ju här med happygubbarna. Det var säkert dom.

Min kompis spottade Jonatan S idag när han susade förbi Jacobs Café idag, med kommentaren "shit vilken seriös cyklist med keps och allt". Men efter ett "känn dig spottad"-sms vände han om och förstörde hela spottningen.

Dagens Happy-spotting
Jag vill också bli spottad någon gång, det verkar så familjärt. Borde kanske försöka skaffa lite nya vänner. Om det inte fungerar så ska jag ställa cykeln utanför Klätterverket någon gång, det är så gott som hemma. Hmm, fast en avlägsen klätterbekant som ställde sin nya cykel, très exclusif btw, utanför verket blev av med den på en millisekund. Inte så begåvat att låsa fast den i ett cykelställ som kan demonteras med en insexnyckel.

Dagens Happy-spotting
spottade en commencal fs i uttran(stod lutad mot pizzerian vid jvg övergången) när jag var ute o gled med toytota lollolan,hann inte se vems det var tyvärr

Dagens Happy-spotting
Vilken kväll, sol, trixiga vindar, släta vägar och en hel del happyspottande. På vägen ut mot Ekerö passerade jag Boippi på Bergslagsvägen strax efter Alvik. Blev så tagen av hans ljuvliga uppenbarelse att jag kom lite väl nära cyklisten som kom efter honom *sorry* hoppas du inte satte hjärtat i halsgropen.

På hemvägen stannade jag till vid Brommaplan för att dra på benvärmarna och smaska lite snickers när Superape med crew passerar mig. Drar på mig benvärmarna och tar en tugga innan primalinstinkterna tar över, klart jag ska köra ikapp för att verifiera min spotting. Trampar på som en tok längs Bergslagsvägen och hinner ikapp de vid ett rödlyse till slut. Smyger bakom och verifierar, Canyon cykel, trendig cykelkeps, rasta-strumpor, japp det måste vara Superapan. Glider lite på deras rulle och drar sen iväg. Kände helt plötsligt hungern och suget efter att komma hem och ta en varm dusch så det blev ett jäkla svettotempo hem genom stan. Givetvis höll jag på mördad ett par gånger av idioter som inte fattar att vi har högertrafik i Sverige och väjer ut på sin vänstra väghalva men till slut kom jag hem oskadd och nöjd med kvällens bestyr.

/C

Dagens Happy-spotting
bruse skrev:
> Mötte nån av AJ/PJ på cykelbanan parallellt med
> Glömstavägen. Hann inte heja: hej!

Det var PJ, men han var inne i djup pendlarkoma och kom på efteråt att det där var nog Bruse han nyss mötte. PJ hälsar tillbaka :-)

Dagens Happy-spotting
Jag såg dig Glitch när du passerade strax innan alvik! Jag hakade på men svängde av mot gröndal. Det var magiskt därute på färingsö även om det verkar gå tre motvindar på en medvind på slätterna.

Det var bara en kortvarig och tillfällig crew, men det kanske var happyiter det också? En kille på en svart Scott som såg snabb ut och en på en snyggt grön Kona cykelcross, fast med racerdäck.

Dagens Happy-spotting
ruslan skrev:
> Jag vill också bli spottad någon gång, ...
> ...utanför verket ... cykelställ...

Gör som "alla" som har dyra cyklar som klättrar där - ta med den in i Dieselverkstan och lås fast den under trappan utanför dörren till Verket eller ta med den in helt. Stora delar av personalen är mycket cykelvänlig.

Vad är det för cykel - så lovar jag att försöka spotta den :-)

Dagens Happy-spotting
Så här skrev jag den 16:e Maj. jag är fortfarende nyfiken på om det var någon Happyit !
< Idag när jag & frugan var på väg hem från shoppingen i Sickla fick jag vid Dieselverkstan 15:30-tiden syn på en svart Surly steamroller med: "pimppink" Chris King styrlager, svarta Woodsnav, rosa Deep V fäljar, svart Thomsonstolpe & stystam och FSA vevparti fixie med schyssta dubbelremklipspedaler.... Happyit ?
Brevid stod det en Celeste Bianchi fiexed med högprofilnav och (Mavicfälgar?), Happyit det med ?
Frugan fotade om bildbevis behövs ;-)>
Nu medbilder :

Bilagor

• surly01.jpg
    surly01.jpg
    94 KB · Besök: 47
  • surly02.jpg
    surly02.jpg
    68 KB · Besök: 36
  • surly03.jpg
    surly03.jpg
    64.4 KB · Besök: 41
  • surly04.jpg
    surly04.jpg
    52.9 KB · Besök: 45
  • surly05.jpg
    surly05.jpg
    84.5 KB · Besök: 47
Dagens Happy-spotting
Hum, Kona cykelcrossen, det måste nog va min cykel då ;). Var det alltså dig som jag hängde på rulle bakom i 40+ knyck sista biten in mot Brommaplan?

SuperApe skrev:
> Det var bara en kortvarig och tillfällig crew,
> men det kanske var happyiter det också? En kille
> på en svart Scott som såg snabb ut och en på en
> snyggt grön Kona cykelcross, fast med racerdäck.

Dagens Happy-spotting
JLarsson skrev:
Ägarens nick börjar på "C"?

Eller hans namn kanske börjar på A ?

/S

Dagens Happy-spotting
Scand skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----