Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
MLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Först mötte jag en till synes pigg och fräch
> Mattel.

första pendlingen för året och jag gick nog mycket på lyckan att hoja igen.. tur att inte blodsmak, för små lungor och tunga ben syns i fejjan. :)

> Var en skön tur i solen imorse.

sjukt bra start på dagen.

ang cykelninjorna.. du kommer inte bli av med dem förrän det är runt +10 ute och så kommer du skratta nästa vinter när de dyker upp igen när du fortfarande kör med bara ben. :)

Dagens Happy-spotting
MLarsson skrev:
----------
>> Till sist möte jag även Pilen imorse, han såg lika pigg å glad ut som jag kände mig.

Du såg verkligen pigg ut. Vinkade glatt till mig. Hoppas att min nickning gick fram.
Vågade inte släppa styret ;-)

Eftersom flera av oss verkar förflytta oss norrut på morgonen måste jag fråga om någon av er är följande.

1) Igår (Onsdag): Först cyklade jag förbi någon väster om Haga Norra begravningsplats efter att man vikt av från Solna vägen. (hade långt stänkskydd på bakhjulet samt dubbdäck)

2) Också igår: Mellan Ulriksdal golfbana och fram till Helenelunds station hade jag en cyklist framför mig i orange överdel som gasade på rätt friskt. (Stod upp rätt ofta)

Soliga hälsningar
/Pilen

Dagens Happy-spotting
Jag kör den vägen och beskrivningen stämmer in på mig. Men jag cyklade inte på onsdagen, däremot på tisdagen. Omkörd kan jag verkligen inte minnas att jag blivit. :-)

Pilen skrev:
> 1) Igår (Onsdag): Först cyklade jag förbi
> någon väster om Haga Norra begravningsplats
> efter att man vikt av från Solna vägen. (hade
> långt stänkskydd på bakhjulet samt dubbdäck)
>

edit. skrev något begripligare

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Spottade Bruse imorse vid 07.50-tiden på Götgatan norrut.
Peugeout-fixie och Bagaboo med spårvagn på ryggen.

Rätt?

Jag med svart Trek, svarta kläder och svart väska...;-) Tror inte du la märke till mig även om jag cyklade förbi dig och du mig några gånger...

Dagens Happy-spotting
Najjt skrev:
> Spottade Bruse imorse vid 07.50-tiden på
> Götgatan norrut.
> Peugeout-fixie och Bagaboo med spårvagn på
> ryggen.
>
> Rätt?

Stämmer!

> Jag med svart Trek, svarta kläder och svart
> väska...;-) Tror inte du la märke till mig även
> om jag cyklade förbi dig och du mig några
> gånger...

Var det du din jä.... ;~)

Mötte minst två fixed imorse...

Dagens Happy-spotting
bruse skrev:
> Najjt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spottade Bruse imorse vid 07.50-tiden på
> > Götgatan norrut.
> > Peugeout-fixie och Bagaboo med spårvagn på
> > ryggen.
> >
> > Rätt?
>
> Stämmer!
>
>
> > Jag med svart Trek, svarta kläder och svart
> > väska...;-) Tror inte du la märke till mig
> även
> > om jag cyklade förbi dig och du mig några
> > gånger...
>
> Var det du din jä.... ;~)
>
>
> Mötte minst två fixed imorse...

Såg att du tittade på en vid Slussen innan du pep iväg norrut mot Munkbron...

Dagens Happy-spotting
Jilster skrev:
> jag vill oxå känna igen en massa folk på väg
> till jobbet........

det var väl du som kände igen mig i fredags morse =)

Dagens Happy-spotting
Visst var det happy-söndagssrundan gänget jag träffade precis söder om Tungelsta igår? Ni såg snabba och ffa glada ut! Jag ropade ut något oförståeligt (var på en lite senare runda).

/Toni

Dagens Happy-spotting
menar du oss? Vi mötte några ensamma män på cyklar, men ingen såg ut som du. Vi borde ju inte ha missat en ropande Toni? Vi var väl där vid ca halv tolv.

kitzblitz skrev:
> Visst var det happy-söndagssrundan gänget jag
> träffade precis söder om Tungelsta igår? Ni
> såg snabba och ffa glada ut! Jag ropade ut något
> oförståeligt (var på en lite senare runda).
>
> /Toni

Dagens Happy-spotting
Stötte på Tomtefar på Ch9 afterskin härom dagen.
Trevligt att träffas igen sen sommaren, även om jag inte minns så mycket av just den kvällen. :)

Dagens Happy-spotting
Gumae skrev:
> Dagens Bruse-spotting ;)

Förstår inte, min väska är ju så diskret...

Dagens Happy-spotting
bruse skrev:
> Gumae skrev:
> -----
> > Dagens Bruse-spotting ;)
>
>
> Förstår inte, min väska är ju så diskret...

Det var inte väskan som drog mina blickar till sig...;-) Den såg jag på slutet av spottandet.
Det första var cykeln...

Dagens Happy-spotting
07:30 i morse, två cyklister med god vart mellan U-Väsby & Vallentuna med ca. 5 km kvar till Vallentuna. Den ena på en MTB och den andra på cykel med bock.

Happyiter?

Dagens Happy-spotting
Najjt skrev:
> Det var inte väskan som drog mina blickar till
> sig...;-) Den såg jag på slutet av spottandet.
> Det första var cykeln...

Eller mina dåliga försök att försöka skidda nerför Götgatsbacken?

Dagens Happy-spotting
bruse skrev:
> Najjt skrev:
> -----
> > Det var inte väskan som drog mina blickar till
> > sig...;-) Den såg jag på slutet av
> spottandet.
> > Det första var cykeln...
>
> Eller mina dåliga försök att försöka skidda
> nerför Götgatsbacken?

Helt ärligt så trodde jag något gick sönder första gången du skiddade. Jag var i min egen värld och hade faktiskt inte sett något skidda förut...;-) Så oinsatt är jag.

Dagens Happy-spotting
Såg en man i trettioårsåldern utan för min lägenhet.
på väg uppför långtrappan mellan saltsjökvarns kaj till mannagynnstorget, en besynnerlig väg för någon med en Surley steamroller (brooks, rakt styre).
någon här?

Dagens Happy-spotting
Jag såg Johan A släpa en svart ram i elementrör över Sickla Alle i morse, den såg så tung och osmidig ut att jag tänkte erbjuda honom att lägga den på flaket på pick-upen jag körde -men jag lät bli för att inte såra honom... ;-P T

Dagens Happy-spotting
Nedanför Slottet på Skeppsbron söderut, kom jag ikapp en vacker brandgul pepita med vimålade muffar (sån jag sålde för nåra veckor sen, men det var inte den här). Det var micke_ som gjorde sin premiärtur på sin nya fixie, så han tog det förståndigt nog försiktigt. Skitfin cykel med vita fälgar.

Dagens Happy-spotting
Hej å hå!
Spotad på premiärdagen med fixien, det är inte illa. =) Och av självaste Herr Spårvagnsväska med tillhörande förare! Jag spottade självklart tillbaka. Jag kom hem i ett stycke till slut iaf, även om det inte gick på rekortid.

Dagens Happy-spotting
mikael_ skrev:
> Hej å hå!
> Spotad på premiärdagen med fixien, det är inte
> illa. =) Och av självaste Herr Spårvagnsväska
> med tillhörande förare! Jag spottade självklart
> tillbaka. Jag kom hem i ett stycke till slut iaf,
> även om det inte gick på rekortid.

Hellre lite sen än inte alls!

Den där väskan gör succé i stan tydligen - Tyckte den var så diskret så...

Dagens Happy-spotting
Ichy skrev:
> Såg en man i trettioårsåldern utan för min
> lägenhet.
> på väg uppför långtrappan mellan
> saltsjökvarns kaj till mannagynnstorget, en
> besynnerlig väg för någon med en Surley
> steamroller (brooks, rakt styre).
> någon här?

Men vafan, jag är ung och oskuldsfull och ingen gammal trettioåring ;)
Om det var i lördags så kan det ha varit jag, dessutom har jag riser-styre... så det kanske inte var jag ändå!
Men om det var jag så tyckte iallafall jag att vägen var alldeles utomordentligt bra då jag stannade och beundrade de fina tegel-konstverken på vägen upp!

*PUH*

Dagens Happy-spotting
Spottade en mörkröd fixie med bockstyre, utan bromsar precis vid rondellen nedanför Vällingby C någon gång mellan 18-18.30. Var tvungen att ta ett extra varv i rondellen med min blåa volvo för att se om det var någon man kännde igen. Tyckte fixiecyklisten sneglade lite undrande på mig =p

Dagens Happy-spotting
Spottade samma fixie som Gumae idag 0745 mellan vällingby och råcksta rondellen. Körde lite extra lusigt i min kärra och kunde konstatera att fixiecyklisten bar vita dojjor.

Dagens Happy-spotting
Men du hade väl skägg.
Du såg ut att vara i strålande form oavsätt ålder, att ha varit bakfyllan eller att du hade skägg som gjorde att du såg så vis ut.

ehh.

Dagens Happy-spotting
Följdes åt med en knallorange jacka på en Paddywagon på väg mot jobbet idag. Började väl i höjd med Haga längs begravningsplatsen. Blev lite växeldragning innan våra vägar skiljdes åt. Någon härifrån?

Dagens Happy-spotting
Idag var det mikael_ som på sin fixie pepita körde om mig på väg uppför Götgatsbacken. Men så stod jag still och snacka i telefon. Han såg lyckligare ut idag, och snabbare. Han börjar bli fixed.

Dagens Happy-spotting
Bruse: Apapapap, omkörning som omkörning. ;) Idag var jag mycket lyckligare, det flöt på fint genom stan.

Spotade en cykelbudspingla på en fixed i korsningen mellan Kungsgatan och Norrlandsgatan, det var trevligt. Det var säkert någon som hänger här på Happy...

Dagens Happy-spotting
Såg igår en till fixie i Vällingby!! Fast det var en annan än den jag såg dagen innan. Såg den precis utanför mitt hus vid JET macken nära Coop Forum i Vinsta/Vällingby. Såg ut att vara cromade delar på den. Han cyklade bort mot Konsum och Grill Pizza House i Källvesta.

Dagens Happy-spotting
Gumae skrev:
> Såg igår en till fixie i Vällingby!!

Antagligen Skogling, Nypan eller Bigmollo, alla är helt sålda på det här med fixed-gear ;o)

Dagens Happy-spotting
Johan A skrev:
> Gumae skrev:
> -----
> > Såg igår en till fixie i Vällingby!!
>
> Antagligen Skogling, Nypan eller Bigmollo, alla
> är helt sålda på det här med fixed-gear ;o)

Måste vart mollo i sånt fall.

Såg en Scott fixie eller om det var en SS i samma korsning. Jag stog och trackstandade vid rödljuset bredvid =)

Dagens Happy-spotting
Nu har jag nått fel i skallen som gör att namn går lika fort som de kommer. Men på besöket här i GBG så mötte jag Mandus? under löprundan i torrekulla. Fast det borde heta lerekulla, extremt lerit och blött om fötterna.

Mandus, som han inte hette, kom med sin helt splirrans superfina Merida plastcykel på en av de första rundorna med hojjen. Den var uthämtad på försäkring då han precis varit konvalecent från en påkörning som tydligen var allvarlig. Och lite sjukdommar. Vet GBG:arna vem jag pratar om nu? Trevlig kille hursomhelst! och som jag förundrad över lermängden i spåret.

Dagens Happy-spotting
Såg en nattlig cyklist på en fixed för nån timme sen. Tror det var en fixed iaf, för där var ingen bakbroms, och så värst många cyklar väl inte SS utan bakbroms, skulle jag tro? Vit var den, och killen på den hade en mörk jacka och en liten khakifärgad rygga. Tjej på cykel bredvid, men mer damcykelstuk på den.

Passerade mig (som gick) på cykelvägen mellan Björlandavägen och Backaplan förbi Ö&B.

Nån happyit?

Dagens Happy-spotting
Spottade två fartdårar ned mot Tantolunden zick-zackandes mellan flanerande barnfamiljer i söndags runt 12:30, några här? Såklart inte det ;)

Tillbaka
Topp