Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
48/16 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag försökte diskret köra hem en födelsadags
> present till min fru.
> Beklagar fotbromsen, det är inte min ide att det
> ska vara det. Den känns oväntat snabb.
> /m
>

Riktigt läcker den där Magnus. Har planer på något liknande till min donna. Hon tjatar om cykelkorg hela dagarna och pakethållare :)

Dagens Happy-spotting
Dr.Spoke skrev:
> Elmaco - det var jag på frugan's alldeles för
> liten höj! Snabb besök av hund affär för Sam -
> blev lite hungrig på jobb... Att jagar elektriker
> tydligen bränner mycket;-)
> Rosa nav var I9 - inte frugan's, bara ett låna
> hjul

Ja just det, du har ju precis flyttat i närheten... Cool hoj!

Och att inte jaga rörmokaren och försöka göra allt själv för att "hur svårt kan det va´?", det bränner också mycket :D J*vlatoalettstolsläckagesk*t!

/Blött och trött och fortfarande ingen dass...

Dagens Happy-spotting
elmaco skrev:
> Dr.Spoke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Elmaco - det var jag på frugan's alldeles för
> > liten höj! Snabb besök av hund affär för Sam
> -
> > blev lite hungrig på jobb... Att jagar
> elektriker
> > tydligen bränner mycket;-)
> > Rosa nav var I9 - inte frugan's, bara ett låna
> > hjul
>
> Ja just det, du har ju precis flyttat i
> närheten... Cool hoj!
>
> Och att inte jaga rörmokaren och försöka göra
> allt själv för att "hur svårt kan det va´?",
> det bränner också mycket :D
> J*vlatoalettstolsläckagesk*t!
>
> /Blött och trött och fortfarande ingen dass...

Rörmokaren och El lämna vi till proffs - bara försäkringsfrågor ;-)
Kaklar, spacklar, slipa golv, måla, gipsvägg hos vidare vi göra själv!

Dagens Happy-spotting
Satt still i bilkö och släppte ut avgaser när jag spottade Bigmollo på Pedalforce-hoj komma spurtande ner från Tranebergsbron i riktning mot alvik. Blev grymt cykelsugen men fick fortsätta puttra fram i 5 km/h i min bil som borde säljas till förmån för ett par hojjar istället..

Dagens Happy-spotting
spottade superape vid rondellen ner mot frösunda när jag väntade på streams ankomst igår tisdag 17 juni runt 07:15 i nådens år 2008. :)

Dagens Happy-spotting
Aha, var det du som cirklade runt lite bakom där? Gul jacka eller nåt gult iaf?

mattel skrev:
> spottade superape vid rondellen ner mot frösunda
> när jag väntade på streams ankomst igår tisdag
> 17 juni runt 07:15 i nådens år 2008. :)

Dagens Happy-spotting
Visst var det superapan jag spottade vid Rålis idag?

Sen spottade jag Nibbe på tranebergsbron igen. Alltid på bron, helt rubbat.

Avslutade pendlingen med att spotta Pilen i Blackebergsrondellen.

Nästan full pott alltså. Nej jag glömde, spottade Skogling på Alviks cykel också. Där spottade jag Rock, inte helt otippat. Sen cyklade jag hem med Nypan, som jag spottade redan vid Rålis.

Kalla mig spottarkungen. :)
/J

Dagens Happy-spotting
Jo, det var jag! Jag spottade er också. Men av Nypan såg jag bara den stora apelsinfärgade tröjan. Tänkte att jag måste skaffa mig en såndär färggrann en!

Dagens Happy-spotting
det ligger nåt i det du säger nu när jag tänker efter... Jag spottade Pesch också, i sista sekunden, annars hade nog inte spottat mig ens. Sen såg jag en mtb-kille med Dirt Rag-tröja vid ulriksdals stn.

Dagens Happy-spotting
Jag spottade nog Bigmollo med sällskap på vägen ner från Tranebergsbron, efter att ha läst ovanstående inlägg så kan det va en person som kallas för Nypan, inte vet jag ;). Iaf, jag var på väg åt andra hållet på en spygrön Kona Jake the snake och med en fet rygga..öh på ryggen.

Dagens Happy-spotting
Saltgurkan, vi mötte två räserkillar som rejsade mot varann upp. De borde du sett också. Var det också happyiter? I så fall har nog hela happy sett varann idag. :)
/J

Dagens Happy-spotting
Skogling skrev:
> Jag spottade Rock, Nypan och bigmollo idag. Alla
> på Alviks cykel. :)

Synd att han inte har fullständiga rättigheter där. Hade varit trevligt att knäppa en Duvel samtidigt som man köper prylar :-)

Dagens Happy-spotting
Slöbläddrade i en bilaga till förra numret Utemagasinet nu till frukost, och titta! där är saltgurkan i egen hög person på helsidesbild berättandes om sitt mål att cykla VR under 10 timmar, vilket han oxå gjorde med god marginal. Det som är imponerande är att han gjorde det med pendlarhojen. Stongt!

Dagens Happy-spotting
zapiens skrev:
> Slöbläddrade i en bilaga till förra numret
> Utemagasinet nu till frukost, och titta! där är
> saltgurkan i egen hög person på helsidesbild
> berättandes om sitt mål att cykla VR under 10
> timmar, vilket han oxå gjorde med god marginal.
> Det som är imponerande är att han gjorde det med
> pendlarhojen. Stongt!

Äntligen ngn som uppmärksammat den artikeln, hehe ;)! Fast pendlarhojjen blev ngt uppfräschad inför VR, bytte drivlina, framklingor, krans, vevlager, framhjul, frambroms samt nya däck men ramen var iaf densamma och bakhjulet ;). Känns bra att man klarade sub10 annars skulle man fått skämmas ;)!

Dagens Happy-spotting
:) Tyckte också att det var lite väl konstigt hojval för att pendla in i stan... Men men, alla får göra precis som de vill! Det var iaf självinsikt att inse att han inte behärskade fixed.

Dagens Happy-spotting
elmaco skrev:
> :) Tyckte också att det var lite väl konstigt
> hojval för att pendla in i stan... Men men, alla
> får göra precis som de vill! Det var iaf
> självinsikt att inse att han inte behärskade
> fixed.

Det har du helt rätt i. :)

Dagens Happy-spotting
jag gjorde som Markus F igår och tittade på två fina cyklar på ett biltak på västra ågatan. det var först när jag såg att det ena var en Titus som jag kom på att det var Per och Elisabeth som satt i bilen. De vinkade så glatt

Dagens Happy-spotting
MVP spottade mig vid Brommaplan. Vi bytte t.o.m. några ord.
Jag på väg hem efter en runda på Färingsö, han på väg hem från jobbet..det finns fördelar med att jobba statligt:)

Dagens Happy-spotting
Jag tror jag spottade ett stycke bigmollo nyss mellan sickla och hammarby sjöstad, han gav mig en blick som jag skulle tolka som förmanande (varför han nu skulle ge mig en förmanande blick...)
Jag var iaf den skäggiga saken på en blå pista!

Dagens Happy-spotting
Den där Mollo alltså! Såg han på stadsgårn igår och hejjade. Känns som man känner han på något konstigt sätt. Lustigt det här med intörnet!

Hej Mollo!

Dagens Happy-spotting
Ja inte fan känner jag mollo, har bara sett honom på bild och läst nåt han skrivit här...men jag kom mig inte för att hälsa. Vi gav bara varann konstiga blickar!

Dagens Happy-spotting
Haha, jag brukar också möta Mollo mellan Sickla och Stadsgårdskajen. Men eftersom vi aldrig hälsat så blir det bara konstiga blickar.

Dagens Happy-spotting
Jag andrahands-spottade Kvisten via mina kompisar Tobias, Izabella och Peter när de hade grillkväll på ängen nere vid Sickla sjö.

Tänk vad världen är liten. Jag sitter tillfälligt som konsult åt Vallentuna kommun. I går skulle några på kontoret åka in till stan och grilla och så var det med en Happyit!

Dagens Happy-spotting
Spottade Nypan på toppen av Tranebergsbron i går när jag var på väg hem från happyriden i Jakobsberg.
Han såg kränkt ut och jag kände mig likadan där i bilkön.

Dagens Happy-spotting
Spottade Glitch´s gamla cykel på götgatan i onsdags , tänkte hälsa men när jag gled förbi liite sakta sådär så kom jag på att han ju sålt sin gamla "Thei Sprint".
Den såg fortfarande lika fin ut dock och snubben som körde såg ruskigt sammanbiten ut med ett bakhjul på ryggsäcken. Kan ha varit det tredje hjulet som spökade. ^_^

Tillbaka
Topp