Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Jag spottade en Happyit som jag inte kommer ihåg namnet på igår kväll ca kl 20.30 vid rondellen innan bron ut mot Ekerö. Jag kom från Färingsö tillsammans med 6st Hofvare och vinkadade, men jag vet inte om du han se att det var jag?

Vi har i alla fall träffats ett flertal gånger på div turer. Kännetecken: smal (jämfört med mig), ung (jämfört med mig), alltid ett stort smile och så tror jag du var med i någon VR Sub-grupp (9 eller 10).

EDIT: Johan_ var det jag såg!

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
Det var värst vad jag hade blivit spottad. Jilster brukar jag möte vid finlandsbåtarna. Det är ganska lätt att spotta fixies. Man är ju så nördig så man kollar in alla hojar man ser. Nästa gång morsar jag på er Deus och Colorado. :) Men det får bli efter semestern, om ingen spottar mig på Gotland förstås.
Förmanande blick? Jag försökte ju se kåt ut. =D

Dagens Happy-spotting
Mike å skrev:
-------------------------------------------------------
> Spottade Nypan på toppen av Tranebergsbron i går
> när jag var på väg hem från happyriden i
> Jakobsberg.
> Han såg kränkt ut och jag kände mig likadan
> där i bilkön.

Fast det var jag som strax innan hade kränkt en räserhojare, så jag kanske såg lite sammanbiten ut ;-)

Dagens Happy-spotting
Joakim Quensel skrev:
> Jag spottade en Happyit som jag inte kommer ihåg
> namnet på igår kväll ca kl 20.30 vid rondellen
> innan bron ut mot Ekerö. Jag kom från Färingsö
> tillsammans med 6st Hofvare och vinkadade, men jag
> vet inte om du han se att det var jag?
>
> Vi har i alla fall träffats ett flertal gånger
> på div turer. Kännetecken: smal (jämfört med
> mig), ung (jämfört med mig), alltid ett stort
> smile och så tror jag du var med i någon VR
> Sub-grupp (9 eller 10).
>
> EDIT: Johan_ var det jag såg!

:-) exakt... Missade dig. Koncentrerade mig på att ligga så långt ut åt höger som möjligt på vägen när jag mötte er.

/Johan

Dagens Happy-spotting
fredrikw skrev:
> Markus F kom spatserande i Årsta, vinkade allt
> jag kunde från vår bil men hans blick var
> fixerad på våra cyklar på biltaket...

Jag tänkte väl att det var någon jag kände.

Dagens Happy-spotting
Jag såg nog en hel drös happyfolk igår. Stod vid parkeringen och höll på o lasta ur min cykel ur bilen + väntade på en polare som jag skulle åka med när typ 15+ mtb åkare svischade förbi (runt 18:15 tiden)

Det blev en skön runda på 2h efter det :)

/Henrik

Dagens Happy-spotting
När jag var uta och lörde Värmdöturen från Täby med en polare såg jag en kille ungefär vid Nacka. Han frågade vart vi var på väg, "Täby" sa vi. "Du då?" frågade jag. "Örebro" sa han...

Det värsta är att han var säkert framme vid Örebro innan jag var framme vid Täby, så fort som han cyklade :D

Dagens Happy-spotting
Hejade på två smygtränande stigcyklister sågs korsa Ågestavägen när jag kom trampande med Hofvet i lördags. Jag gissar på Grizzly med frugan på varsin Kona.

Dagens Happy-spotting
Hälsade på nån med en fixie (tror jag) vid rödljusen årstabergsvägen-södertäljevägen innan liljeholmsbacken vid 18:00. Har ingen aning om vem det var, nån härifrån?

Edit: Jag satt på racern, på väg till kränkningen på Färingsö.

Dagens Happy-spotting
Spottade Mlarsson vid Överjärva Gård, Ulriksdal morse. (Var annars) Han såg snabb ut! Försökte hinna säga "Hej!" Men hörde mig själv kväka "Gaga"...

Jag var trött och det var dagens första ord, ok?

Dagens Happy-spotting
Stod och väntade på spårvagnen idag (lite feber så pendlarn fick stanna hemma) vid ica maxi krokslätt (varbergsgatan)(göteborg) såg en tjej på en specialized mtb som stod o snackade med en kille på en racer var detta happyiter möjligen?

//Henrik

Dagens Happy-spotting
Mellan Svartsjö och Färentuna mötte jag vad jag tror var en ensam happyit på racer på väg norrut mitt på dagen idag. Jag kommer naturligtvis inte ihåg något namn, vem var det?

Dagens Happy-spotting
Spottade 0range ungefär en halvtimme sedan när han hoppade på sin fixie utanför BikePlace, själv satt jag och tjejen inne på La Pain Francais och fikade efter en tur i Änggården.

Dagens Happy-spotting
Vem var du i ECI-teamkläder, kille, ca sex meter lång med en sadelstolpe som gick mig ungefär till axlarna, som jag råkade köra om över Tranebergsbron? Du körde om mig i backen ned till Alvik och sedan mot alla rödlysen ut till Bromma och verkade jättenervös när jag kom för nära.

- Jag på en sliten pendlar-CX och skägg

Dagens Happy-spotting
Såg den gode Vic på sin panasonic i dag ons runt 11:40 på Ö-malm....liiite för sent för att hindra honom och fråga varför han inte var med på tis rajden......Nå?

Pat

Dagens Happy-spotting
Ja, som Jonas skrev så var jag i Barkarby och drack öl, hojade dock dit och hem om det nu är en ursäkt.

Skulle ta pendeln hem men glömde hjälmen(!) och fick vända om så jag missade tåget. Lika bra att trampa alltså. Rätt mysigt att blåsa racercykel genom stan kl. 22.30 en varm tisdagkväll, kunde köra i kortärmat utan att frysa, 40km/h, nästan inga bilar. 40 minuter från LB hem till Sjöstan.

Spottade ingen.

Dagens Happy-spotting
misstänker att jag såg en blå chessini-fixie med tillhörande Sideburn på vätterstranden på lördagskvällen. Snygg cykel var det iallafall.

Dagens Happy-spotting
erik h skrev:
> Såg jag Mollo på racern, rullandes på
> cykelbanan bredvid Lövstavägen igår, med
> lill-Mollo svajandes i en sadelstolpfäst
> barnsits?

Det stämmer fint det. Vi hade kört en 10-milarunda på Ekerö. Lill-mollo tyckte det var jättekul. Sen åkte vi hem och kollade på touren. =D

Dagens Happy-spotting
bigmollo skrev:
> Imorse spottade jag Joakim Quensel vid
> brommaplan.
> /J

Stämmer bra det!

Lämnade bilen på service (hutlöst dyrt föresten, kostar som en bättre kolfiberfälg) i Farsta och för att inte benen helt ska förtvina under semestern så tog en liten omväg hem (bor i Huddinge) via Johanelundstippen. Körde föresten på tid uppför, 70 sekunder med stående start vid vägbommen och stopp när framhjulet passerar stenbumlingarna vid toppen. Målet får bli under en minut. Posta gärna er tid om ni gör ett försök! (Spinkmollo kör säkert under minuten på första försöket... )

På Ågestavägen hände föresten en lustig (eller vad man ska kalla det) sak. Jag låg och körde ute på vägen, (finns en cykelbana men den är inte så rolig) när det svänger ut en MC framför mig från vänster. Han accelererar inte så snabbt och vi hamnar bredvid varandra. Jag tittar mot honom och han vänder sig om och spottar på mig! Det kändes inte så trevligt, och helt onödigt.

Dagens Happy-spotting
Joakim Quensel skrev:
Körde föresten
> på tid uppför, 70 sekunder med stående start
> vid vägbommen och stopp när framhjulet passerar
> stenbumlingarna vid toppen. Målet får bli under
> en minut. Posta gärna er tid om ni gör ett
> försök!

Med risk för att bli kränkt måste jag nog testa..
Efter en vecka med sol, bad och god mat i Barcelona kände jag lite på hojen igår uppför Johannelund, fetman var tydligen uppenbar eftersom en eker ploppade rakt av i mitt crossmax sl hjul :(

> tittar mot honom och han vänder sig om och
> spottar på mig! Det kändes inte så trevligt,
> och helt onödigt.

Avsiktligt? Vilken störd människa, tog du reg nr? Du kan ju alltid roa dig med att beställa lite homorullar eller annat på nätet till honom som payback?

Dagens Happy-spotting
Jag cyklar förbi (i motsatt riktning) en röd fin Uncle John på väg från Sunnersta (i Uppsala) mot stan nästan varje dag? Vi brukar mötas mellan Ultuna och Ulleråker. Nån här?

Dagens Happy-spotting
Visst 17! Hittade en gammal spottning i mobilen som jag glömt fråga om: Hittade det här fixieprojektet parkat utanför Mariagatans Coop Nära. All färg bortslipad.
- Vems är det och har det blivit något lackat?
20080705.jpg ht=544

Dagens Happy-spotting
tror minsann jag spottade en motsolskisande mollo på col de traneberg idag vid strax innan 1700? hade lite svårt att få ur mig ljud då jag tagit herr skogling på orden och kört backen upp som den sista i mitt liv.. vinkade kanske lite lamt ändå? inte säker, det susade rätt bra just då.. :D

Tillbaka
Topp