Dagens Radon deal hos Bike Discount

baggy skrev:
-------------------------------------------------------
> Har fått vänta mellan 3 dagar och 3 veckor vid
> cykelköp där, oftast ca 2v.

Även på en cykel som "finns i lager redo att skickas" av märket Radon?

Jag har bara köpt cyklar under lågsäsong men som snabbast har de klarat fem dagar från köpknapp till leverans dörr annars ca 10 dagar.

Beställde en Radon, som finns i lager, 20 maj (00:23 - var ju tvungen att kolla dagens deal). Fick i går vid 08:28 (22 maj) e-post om att den skickas inom 2-3 arbetsdagar, tillsammans med DHL tracking-nummer. Inget nytt sedan dess. Ställer mitt hopp till att den skickas iväg i morgon.

Min Merida som också fanns i lager tog nästan 2v att få iväg. De skall tydligen packa upp den och kolla den innan de packar och skickar den. DHL nummer fick jag nästan direkt efter ordern var lagd, sedan tog det tid...

Jaha, nu har jag visst en radon slide 140 7.0 beställd OCKSÅ. Returnerar 125:an när den kommer. Kändes lika bra med 140 när den ändå var 100 euro billigare än 125... Är jag frisk?

Slide 125 9,0 från 2.999,00 € nedsatt till 2.499,00 €

Jag tror att vi missat en Skeen i helgen, minns dock inte vilken modell det var. Den var nedsatt till 1.999€ om jag minns rätt.

Yesss!!! Har letat 40-årspresent åt svågern i över en månad och idag klickade han in en Radon 29er, verkar som det kom in en retur eller ångrad beställning för den har varit slut i hans storlek och den var borta när beställningen var klar. Dessutom blev det rabatt också, €739 istället för €799. Så grymt nöjd! Han fyller imorgon! :)

(jag köpte visst nåt också av bara farten, vågar man lita på att mannen på bilden vet vad han pysslar med?)

599px-Gary_Fisher_%285685217988%29.jpg

lindengbg skrev:
> Radon Slide 125 8.0
>
> MSRP* 2.000,00 €
> 1.699,00 €
> You save:15%
>
> Finns i 18" och 20".
>
> http://www.bike-discount.de/shop/a78537/slide-125-
> 8-0.html

Förstora bilden på denna. Är ngn snäll och förklarar för mig den tekniska bakgrunden till excentriska rotorer? Ska genast erkänna att det här är ny och jungfrulig mark för mig.

Excentriska rotorer? Titta på naven och svingen så ser du att hojen inte är fotad rakt från sidan utan lite på snedden, så då ser det ut som att skivorna inte sitter centrerat.

De verkar ha svårt att bli av med ZR Race 6.0? Den var ju alldeles nyss på dagens dubbel.
Är det 29-tummarna som tar all uppmärksamhet?

Senast ändrad:
När ska egentligen Slide 140 7.0 eller Slide 150 8.0 komma på dagens deal???
Skulle helst se 150:an där då den är ruggigt snygg i helsvart och eg prisvärd med originalpris :) Men köper man den idag kan man ju sätta den vänstra kulan på att den dyker upp på dagens deal imorgon!

Idag är det Radon ZR 29er Race 7.0! Köpte en för några månader sedan, supernöjd! Går som en pansarvagn i skogen men känns ändå smidig :)

Finns dock bara 16" och 18" :/

unsuspected skrev:
> Vad ger B-D för eurokurs?

B-D säljer bara i Euro, så det behöver du inte fundera över.
MVH
Magnus

Om dina tillgångar är i SEK ska du fundera på det. Maila BD och fråga, bör dock inte skilja så mycket från växelkursen Forex och andra banker anger.

Det var länge sedan nu, men jag letar själv efter en Race så jag fyller i.

Dagens deal:
Radon Spire Carbon 6.0

MSRP* 1.499,00 €
1.099,00 €
You save:27%

http://www.bike-discount.de/shop/a80126/spire-carbon-6-0.html?lg=en&country=206&cr=EUR#

Vart själv sugen på denna.
Radon Sage 7.0

MSRP* 1.299,00 €
1.049,00 €
You save:19%

http://www.bike-discount.de/shop/k1847/a79448/sage-7-0.html?mfid=52

Bättre komponenter är väl det jag borde prioritera, eller tycker ni att kolfiber är mer prisvärt?

Senast ändrad:
Riktigt bra deal på Spire, för det priset hade jag nog tagit den.
Skillnaden mellan 105 och Ultegra är väl inte så stor, dessutom är det nog bättre vevparti på Spire (105 vs FSA Gossamer). Det som talar för Sage är lättare/roligare hjul och diskretare färg.

Har dock själv en Sage 7.0 som jag är mycket nöjd med!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp