Dagens vurpa....

Dagens vurpa....
Idag skulle det tränas,det skulle köras 4 varv på vår;(Borås CA:s),4,2km korta tävlingsbana.....

Jag startade med ett lugnt varv som uppvärmning å gick sedan på för fullt,fick en bra tid på det varvet,(en bit under 12 minuter),så jag gick ut på andra varvet med tanken att nu j-lar ska det sättas rekord.....

Jag kom ca 7 min in på varvet och i full fart nedför första backen,(för er som kört banan,efter att man kört över bron och uppför den långa backen!), händer det.....:

Jag tappar styret med vänster hand lägger mig med bröstet på styret vinglar omkring mellan alla stenar en stund innan jag lyckas sätta framhjulet i en stor sten varpå jag bokstavligt talat flyger handlöst över styret och far som en projektil med huvet först rätt på en stor stubbe några meter längre fram! Jag riktigt kan känna hur nackkotorna pressas ihop och att jag blir 5cm kortare! Nåväl jag samlar ihop mig och börjar känna igenom kroppen men har haft tur som en tok,en liten rispa på vänster vad och en punka på bakdäcket verkar vara det enda som hänt,nacken känns bra!

Nu såhär några timmar efter så har nacken stelnat till något men annars känns det helt ok!!

Det känns som att en sån vurpa i den farten,ca 35-40km/t,likaväl kunde slutat med ett längre ofrivilligt cykeluppehåll.......

Nåja,man ska väl ha lite tur ibland också.....

Dagens vurpa....
Låter som du hade tur. Själv sitter jag hemma och har jätte tråkigt på andra veckan nu och vill hellst vara på jobbet och cykla efter jobbet.... men nej har brutit axeln i en vurpa... och kan inte så mycket :-(

Dagens vurpa....
Var uppmärksam på yrsel eller annan "skum" känsla. Slag mot huvudet kan ge symptom långt senare än man tror och är inget att rycka på axlarna åt.

Dagens vurpa....
Även om du just nu inte känner några men så uppsök sjukhus/vårdcentral för dokumentation så det finns underlag om det skulle visa sig längre fram, tänker på försäkringar o liknande

Hoppas det inte ska behövas o att allt gick bra

/H

Tillbaka
Topp