Dags för dop

ekis

Ny medlem
Dags för dop
Ok, nu har min nya blåa goa Scott Elite Racing varit i min ägo i 1,5 vecka. Hon och jag har kämpat oss igenom 08XC utan några större fadäser förutom en vurpa och en fet repa i ramen någon stans på vägen (hon skall få ett lizzardskin för att bli lite omplåstrad där...). Jag har tagit väl hand om henne genom att tvätta och torka henne efter våra äventyr.

MEN!

Jag har ju faktiskt inte givit henne ett namn än! Funderar på att ge henne namnet Barbro, men nu vill jag höra lite fler kreativa förslag från er andra här på happyMTB!

/Ekis

Dags för dop
Verkar vara många som ger sina cyklar "kvinno namn".
Är det avsaknaden av äkta vara som leder till namn val??
Själv brukar jag tänka "nu du GT ska det åkas".
Är det jag som är konstig eller??

Dags för dop
Matz Skrev:
-------------------------------------------------------
> Själv brukar jag tänka "nu du GT ska det åkas".
> Är det jag som är konstig eller??

Det beror på när du tänker det. I sänghalmen kan det uppfattas som lite avvikande.

/rikard

Dags för dop
Mathias Skrev:
-------------------------------------------------------
> Barbro för mig är synonymt med att "Det finns inga
> genvägar till det rätta ljudet".

Haha, och vidare: Är det en top-of-the-line-enhet du sitter på?

Dags för dop
För att inte heller vara speciellt konstruktiv;

Jag döpte min Turner 5-Spot till "Pricken" på toppen av Åreskutan "i det allvetande Happymtb's namn!".

Under dopcermonin tog jag bort skyddsfilmen från head badgen (vilket strulade som f-n med fullfingerhandskar).

Klockan var 12:55 (ungefär) den 26:e juli.

Dags för dop
Matz: Nja, det är inte avsaknad faktiskt. Scott är ju så klart ett namn men ombyte förnöjer! Ett tjejnamn känns bara mer rätt för mig; att t.ex. kalla den Kjell funkar bara inte... Flickvännen kommer nog att hicka till när jag meddelar att det blir hårdkörning med Barbro i helgen.

Landsvägscykeln har ett mer könsneutralt namn. En tjejkompis döpte den till Blixten när jag köpte den.

Hmm, skall kolla upp tråden för att se om man kan få lite inspiration.

Tillbaka
Topp