Dags för fulldämpad! Tips mottages
Hej!
Kommer från motocross bakgrund.
Började cykla förra året och då köpte jag en Vitus Sentier 29:er i storlek XL och det blev väl runt 250 mil förra säsongen. Blev biten direkt och tycker det är förbaskat roligt. Tänkte behålla denna cykeln för att motionera med, dvs mest längre sträckor och grusväg.
Är 189 cm och runt 100 pannor.
Vill ha en fulldämpad som enbart är till för att köra i bike parks samt i skogen. Inte sugen på någon XC räcer.
Har vart och pratat med alla lokala cykelaffärer och har hittat lite olika modeller jag är intresserad utav.
Trek Remedy 8
Trek Slash 8
Canyon Spectral
Står fortfarande och väger lite om jag vågar testa 27.5 eller om jag ska köra på med 29.
Just nu lutar det mot en Trek Remedy 8.
Någon som kanske har erfarenhet kring dessa cyklar?
Eller möjligtvis någon som har något annat tips i denna cykeldjungel?
Tack på förhand!
Kommer från motocross bakgrund.
Började cykla förra året och då köpte jag en Vitus Sentier 29:er i storlek XL och det blev väl runt 250 mil förra säsongen. Blev biten direkt och tycker det är förbaskat roligt. Tänkte behålla denna cykeln för att motionera med, dvs mest längre sträckor och grusväg.
Är 189 cm och runt 100 pannor.
Vill ha en fulldämpad som enbart är till för att köra i bike parks samt i skogen. Inte sugen på någon XC räcer.
Har vart och pratat med alla lokala cykelaffärer och har hittat lite olika modeller jag är intresserad utav.
Trek Remedy 8
Trek Slash 8
Canyon Spectral
Står fortfarande och väger lite om jag vågar testa 27.5 eller om jag ska köra på med 29.
Just nu lutar det mot en Trek Remedy 8.
Någon som kanske har erfarenhet kring dessa cyklar?
Eller möjligtvis någon som har något annat tips i denna cykeldjungel?
Tack på förhand!