Dags för högprofil, men vilka?

Strålen

Ny medlem
Senast redigerad av en moderator:
Svårt val, säkert. Verkar inte få mkt respons här, troligen pga av att de nog inte är jättevanliga. Du har väl kollat in WeightWeenies, där borde det finnas fler som har erfarenheter av de hjulen.

/Fredrik

De hjul du tittat på skiljer sig rätt mycket i pris vad jag kan se (19 tusen för Easton mot drygt 11 för Shimano hos Cyclecomponents). Easton-hjulen hos CC anges dock till 1370g, så jag undrar om det är samma.

Mitt emellan dem i pris (men närmare Shimano) finns ju också Zipp-hjul i flera varianter, som många verkar gilla, men även flera andra. Reynolds t.ex. finns också i ungefär samma prisklass som Easton-hjulen.

HaraldN,

11´ för Shimano avser endast priset för bakhjul, 9´för framhjul --> 20 lök totalt, sedan tillkommer minst 1500 för tuberna..

Strålen: Kolla in www.zipp.com Du kan speca dina Zipp helt efter egna önskemål. Kör själv på 404:or (tub) sedan förra säsongen och är grymt nöjd! Lätta, stabila & rullar grymt bra.

Speedrobby skrev:
-------------------------------------------------------
> HaraldN,
>
> 11´ för Shimano avser endast priset för
> bakhjul, 9´för framhjul --> 20 lök totalt,
> sedan tillkommer minst 1500 för tuberna..

Där ser man ja... Tyckte det kändes billigt.

Med andra ord är alltså Zipp en riktig Preisknüller i sammanhanget, åtminstone med svenska priser.

Tack för hjälpen.

Drog en lång runda längs nätet för att få lite
åsikter även där. Blev till slut ett par Dura Ace c50 tub.

Martin

velman skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kommer bli nöjd. Jag har ett par likadana. De
> är snabba och låter bra!

Ja efter lite research har jag förstått att det är säkert köp, men prislappen
sved lite lätt :)

Tillbaka
Topp