Dags för lite köp & sälj?

iMats

Aktiv medlem
Just det! Vet inte om det varit uppe tidigare men visst vore det trevligt. Finns visserligen på Velo men det är lite rörigt där tycker jag.
En uppdelning mellan köp och sälj samt mellan cyklar och delar för strukturera upp det vore supernajs.

Nåja, detta står i alla fall högt på min önskelista inför julen, tillsammans med en Cannondale Jekyll 800 eller en Kona Kika.......

Det har varit uppe flera gånger tidigare, men eftersom Happy först och främst är ett forum för trevliga diskussioner så har det inte varit aktuellt. Dessutom är det tillåtet att posta enstaka "Säljes:" annonser, vilket även händer då och då. Så länge det inte blir störande med alla säljes/köpes så funkar det rätt bra som det är nu.

/Leo

Jag tycker det är helt OK med lite köp- och sälj-annonser då och då i forumet men jag är rädd för att ett köp- och sälj-torg skulle dra för mycket "fel folk".

Det står inte skrivet i sten utan går förstås att ompröva men sådan är min ståndpunkt idag.

jonas@happymtb.org wrote:

> Jag tycker det är helt OK med lite köp- och sälj-annonser då
> och då i forumet men jag är rädd för att ett köp- och sälj-torg
> skulle dra för mycket "fel folk".
>
> Det står inte skrivet i sten utan går förstås att ompröva men
> sådan är min ståndpunkt idag.

Vilket är en ypperlig ståndpunkt så länge folk kommer ihåg att markera sina meddelanden med "Säljes: " eller "Köpes: " så man kan sålla bort dem, vilket fungerar idag.

Happy är verkligen 'nice'!

Håller med, jag tror också att ett pryltorg drar hit den stora massan ganska snabbt. Sen är det inte långt kvar innan det blir "fjortissnack".

Tillbaka
Topp